Trať Bratislava - Brno - Č.Třebová - Kolín - Praha

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Tak jsem položil koleje prvních 5 km Mutěnky. Ten triangl se mi snad i povedl pěkně. Ne jak to máte doposud v aktuální verzi. Tehdy nebyly letecké mapy a nebylo to čím zkontrolovat. Podklady mám jen Mutěnice -Kyjov, ale tu spojku ne. Tak jsem improvizoval. Asi to dostavím do Svatobořic, první stanice. Kyjov se mi stavět nechce. Nehledě k tomu, kdyby ano, tak priorita umístění by byla od hlavní trati a lokálka by se musela přizpůsobit ne naopak. Jinak netuším, co vše stihnu dokončit, priorita je to co jsem rozvrtal na hlavních tratích, ale když budou položené koleje i na lokálkách, to už je základ,na kterém se dá kdykoli postupně pracovat.
Mutenka.JPG
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Vyřešil jsem propojení z Odbočky Čejč na ždánickou trať a na pátém kilometru se mi podařilo dostat do skutečných souřadnic, abych byl synchro s vygenerovaným terénem a mapou. U Terezína je trať ještě v rovině tam ty upravené oblouky tolik nevadí. Zatím jsem skončil za úvratí v Kloboukách u Brna. Dále do těch Ždánic by to mělo jít položit takto dle namalované čáry v terénu a tabulky sklonů už bez problému. Nejtěžší bylo vyřešit to napojení do mapy. Oblouky odpovídají, ale jejich délka i poloměry jsou pozměněné, abych to nějak vykličkoval. Snad to vadit nebude.
První obrázek jsou korekce u Terezína, druhý je z Krumvíře a další z Klobouků u Brna. A na konec celkový přehled.
korekce105.JPG
Krumvir105.JPG
KloboukyVjezd105.JPG
Klobouky105.JPGlokalkyBreclavsko.JPG
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Uhřice u Kyjova. :)
Ale není to taková legrace pokládat koleje na namalovanou mapu. Kdybych neměl sklony, tak by z toho vznikla housenková dráha sto promile nahoru a sto dolů. :) . Ale i tak jsou třeba korekce ve výšce terénu a je třeba jej různě přegenerovat. Video této tratě asi už nenatočím, ale z Uhřic do Ždánic je cyklostezka. Tak dál by natočit na kameru šlo z bicyklu. Abych viděl, kde má trať být na náspu a kde je v zářezu.
uhrice.JPG
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Sranda byla, když jsem generoval terén u Ždánic a postupoval v okolních kopcích, najednou jsem se ocitl až někde v Rohatci. :) Tak jsem vzal ještě bílá místa na druhé straně trati, protože v OR vidíme mnohem dál než v MSTS a najednou jsem se dostal až k Devínské Nové Vsi. Sice souřadnice jsou posunuté, tak vygenerované okolní kopce nejsou úplně přesně na svých místech vůči kolejím, ale jako kulisa lepší než nic. Bylo pak nutné ještě dohladit se čtverci, kde už jsou koleje, tedy tady se musel nechat terén původní. Zkrátka jsem si to rozvrtal na hodně místech. :) Do vánoc mám co dělat. :)
dnv.JPG
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Koleje mám už všechny položené, tak vstupuji do další fáze. A vrátil jsem se tam, kde jsem s rekonstrukcemi začínal. Trať Břeclav - Brno. Pokládám silnice a srovnávám terén. Pár fotek z Ladné a Podivína. Jinak v tomto úseku trati je také až do Brna dogenerováno kopcové pozadí, aby tady nebyla jen rovná placka a bylo to trochu zvlněné. Ale hlavně před Brnem malé kopečky už jsou. :)
315ladna.JPG
315podivin.JPG
315podivin2.JPG
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Dnes jsem udělal inspekci, jak pokračuje stavba hustopečského šinkanzenu. Dělníci pracují nonstop jako včeličky. Odbočka na Hustopeče se už rýsuje.
IMG_2092.JPG
IMG_2091.JPG
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Nejhorší je, že po přeložení trati vše musím stavět znovu. Silniční síť, opět zase dlabat zářezy a tvarovat kopečky u trati. Ty vzdálenější mám naštěstí vygenerované. Ale jak jsem generoval kopce, zasypalo mi to celé původní vesnice před přeložkou jako Pompeje. Viz obrázky. To byly kdysi Popice. :) Mohl jsem to tam nechat, ale to bylo přes 600 objektů na čtverec.
pompeje.JPGpompeje2.JPG

Ale věřím, že nová verze Břeclav - Brno bude mnohem věrohodnější. Pokračování zítra. Venku stejně prší, tak editor MSTS to jistí. :) Ta Pálava na pozadí je mnohem blíž než má být a je situovaná na správný pohled ze Šakvic. V MSTS z tohoto uhlu už vidět není. Pro OR to musím nějak ještě dořešit.
206sakvice1.JPG
206sakvice2.JPG
 

JiříkTK

Pomocník strojvedoucího
No až se dokončí rekonstrukci trati Šakvice - Hustopeče v reálu, vyzkouším ji a navštívím Tě.
 

MANOS66

Cestující
Zdravím pán Šemora.Mám otázočku ohladom aktualizácíí.Dlhšiu dobu som tu nebol a poslednú aktualizáciu som mal bp91.Teraz máte na stránke akt. 92,93 a 93,2.Bola medzi 91 a 92 ešte nejaká aktualizácia?Ďakujem.
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Léto pomalu končí, tak je čas trochu dokončovat rozestavěné. Nyní jsem dokončil tvarování terénu v okolí Popovic nad Svratkou. Zapomněl jsem tam na několik těch podjezdů. Ty nejsou ani v dosavadní verzi Brno-Břeclav. Tam je to zarostlé a asi jsem si toho nevšiml. Letecké mapy tenkrát nebyly, ani žádná dostupná videa. :) Už chybí jen nějaké silniční díly v Rajhradě a úsek Brno - Břeclav bude terénně a silničně hotový. Ještě zbývá takto vyladit úsek Zaječí - Hodonín. A pak se konečně mohou osazovat detaily.
Jeden informativní obrázek ze zastávky Popovice. Kopce v pozadí jsou vygenerované v TSRE. Zatím se ještě není čím kochat, ale info, že se zase pracuje je určitě pro uživatele optimistické.
69popovice.JPG
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Terén na trati Brno - Břeclav je už upravený, tak nyní je na řadě poslední přeložka trati a to Zaječí - Hodonín. A k tomu nový úsek Čejč-Ždánice. Dnes jsem si udělal výlet na kole a s kamerou projel cyklostezku Uhřice - Ždánice po bývalé železnici. Asi letos poslední šance, kdy tuto vyjížďku podniknout. Přece jen je to výlet na kole na 70 km. Nepřekvapilo mne, že ve Ždánicích namísto nádraží není louka, ale roste tam obrovská patrová hala. Jinak koleje od Čejče do Uhřic stále existují i když zarostlé. Asi ze strategických důvodů.
VPavlovice.JPG
boretice.JPG
Vlevo v tom křoví je schovaný původní vjezd do Uhřic od Ždánic
IMG_2186.JPG
Uhřice u Kyjova dnes
IMG_2202.JPG
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Tento prodloužený víkend, tedy kromě hudebního vystoupení, jsem konečně dokončil náspování na trati Čejč- Ždánice. Nechal jsem si to nakonec. Až nyní bude možné upravit nepřesnosti ve vygenerovaném terénu. Kdepak, když se vygeneruje terén, vypadá to sice hezky, ale jsou tam velké nepřesnosti proti reálu. Například Uhřice, druhý obrázek, celá levá strana je ve výšce kolejí, tedy kopec je správně jenom na pravé straně trati. Však ten potok by přece netekl do kopce. :)
První obrázek úvrať v Kloboukách.
klobouky289.JPG
uhrice289.JPG
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Ahoj.

Zrovna Malešice - Hostivař jsem tak nějak odhadl, že Ti nic jiného nezbývalo, byť skutečných 8 promile a u BP 16 promile je dosti velký rozdíl, ale zrovna tam se to dá přežít, úsek je krátký a v elektrické trakci normativ nepodvazuje. Ale dieselové vlaky už tam problém mají a s těmi musím odklonem před hl.n.

Situace Tišnov - Vlkov je jiná. Standardní sklon tam je 17 promile, ale ty tam máš v dlouhých úsecích 21 promile. Přitom od Tišnova po Žďár máš dostatek prostoru, jak se výškově porovnat. A to právě dělá problémy při ladění jízdních odporů a všech fíčur, protože tohle je jinak krásný, dlouhý úsek s vysokou rychlostí, vysokými trvalými sklony, prostě na jednu stranu z Brna do Kolína limitní pro normativ a současně naprosto ideální pro nastavování ;) .
Cituji z jiného vlákna, ale odpověď patří sem.
Z Tišnova do Vlkova není konstantních 17 promile, ale v jednom úseku je necelých 19. A já stavebně hopsám po 2.5 promilích, tedy jsem musel skočit na 20. Kdybych to měl přesně dodržovat, tak by to byl stavební masakr, což i tak už je nyní i když stavím tímto zjednodušeným způsobem. Ale je možné, že mi to někde uskočilo z těch 17 na 20 i jinde. To jsou i jiné úseky, kde jsem musel dělat korekce jako v Malešicích. Už si opravdu nepamatuji, podle čeho jsem tam stavěl, sklonové poměry jsem neměl na všechny spojky. Tehdy nebyly podklady, jako máme dnes.
Ale mě trať přes Havlbrod zkontroloval jeden fíra, co tam kdysi vozil EC, když ještě nebyl koridor a neměl žádných námitek, mašina se soupravou se mu chovala jak měl zažitou technologii jízdy. A právě na ESA bylo dvojí ladění. Buď správný rozjezd, ale jízda mimo nebo rozjezd mimo a vlastní jízda OK. Možná v OR to jde naladit už správně v celém rozsahu. Netuším.
 

Petr Šimral

Posunovač
Ahoj.

Vzpomínek starých fírů bych se raději moc nedržel, těch keců o tom, jak je to kde ulhané jsem slyšel až příliš mnoho. Pokud jsou úseky na trati z Tišnova do Vlkova v rozhodném sklonu, tak je to od 16,4 do 18,2 promile přitom úsek 18,2 promile je 698 metrů dlouhý a protože tunel přidává dvě promile, tak je tam úředně 16,2 promile.
Chápu, že skloníky jsou dnes prakticky k ničemu, ale měly by to ukázat obyčejné nadmořské výšky stanic, že nepasují. A ty jsme měli i v roce 2000, kdy bylo MSTS úplným kojencem.
Posílám Ti SZ.
 
Nahoře