Mapy

#1
Zdravím vás!
Už dlouho mi vrtá hlavou , jaké při stavbě tratí používáte mapy.
Tak se ptám , máte něco staženýho a nebo Mapy.cz?
Já sháním nějakou pěknou leteckou nebo družicovou mapu , kde je vidět i reliéf jako na jedné nejmenované televizi při dopravním zpravodajství.
Tuhle tady někdo něco psal o nějakých mapách ,ale to nemůžu najít.
Omlouvám se za další vlákno , nikam se mi to nehodilo napsat.
 

Mikasi

Cestující
#5
Tak jsem docela náhodně narazil na mapový zdroj, který by se mohl hodit (nejen) stavitelům tratí. Jmenuje se to Open Street Map, čili už z názvu je zřejmé, že to není placená služba a lze ji tudíž svobodně a volně používat a využívat (podle uvedeného licenčního ujednání).
V dopravní vrstvě jsou vykresleny železniční tratě a Česká republika nechybí. V nejvyšším přiblížení jsou koleje a kolejiště opravdu detailní - včetně křížení kolejí, budov, ulic atd. V některých stanicích jsou dokonce zakresleny i peróny. Dost to celé připomíná obraz tratí z MSTS editoru, ovšem addon na export vybrané tratě přímo do MSTS u této mapy bohužel ještě není... :D
Budou tam samozřejmě i chyby - například vlečka do Velkopopovického pivovaru na mapě končí u VOGu, i když koleje zatím stále vedou až do pivovaru (ovšem tam už pojížděné nejsou, takže v tomto případě to zobrazení asi logiku má). Ale nikde jinde jsem takto podrobné "plánky kolejišť" na jednom místě na internetu zatím nenašel.
A kde se to dá najít ? Tady. Kdo první pozná, odkud je tato ukázka, tak má u mne bod... :)
No a jestli už je tento mapový zdroj v komunitě MSTS dávno znám a používán, tak jsem holt jen objevil Ameriku po stojednapadesátý... :p
 
#6
Praha Vršovice depo. :) Já používám klasické letecké mapy plus TTP plus výpisy z profilu tratí (sklony, poloměry) plus plánky stanic z pomůcek ČD, kde jsou i veškeré kilometrické polohy plus videa z tratí. Jen podle náčrtků se pracovat nedá. Z fotodokumentace je také nutné vidět tvar zhlaví, atd, atd.
Export map do MSTS by také nepomohl, protože je nutné dělat korekce a v mapách bývají nepřesnosti. Viz odchylky ze začátků stavění, kde některé vzdálenosti podle souřadnic vyšly kilometricky kratší.
 

KimiR

Provozní technik
#7
já stavím podle Mapy.cz,jednak leteckké mapy jsou lepší jak toto Open Street Map,kde ani to nejde přepnout na letecké snímky,dále Nákresný přehled žel svršku,videa v obouch směrech,plánky stanic z aktuálních pomůcek GVD,TTP a hlavně taky vlastní pozorování kde co a jak je.Nemyslím že tyto Open Street Map se dají použít pro stavbu tratě do msts.
 

alcapone

Pomocník strojvedoucího
#8
Mapy.cz májí novou fotomapu z loňského roku a 3d mapu, vše ve vysokémém rozlišení. Ta 3D mapa je docela husťárna. Foceno z konce léta, tak tam třeba už mám Častolovice, Týniště a Rychnov po rekonstrukci.
 
#9
Bohužel 3D mapy jsou jen tam, kde nestavím :(
Ale za to už máme dávno ptačí pohledy či panorama, které jsou pro stavění tratí k nezaplacení. Jak dobře se nyní stavitelům tratí musí stavět. Já než jsem se se svým projektem dostal až do Prahy, to nějaký rok trvalo. A pamatuji si, že žádné mapy neexistovaly. Prahu jsem měl nějakou tajnou vojenskou ortofotomapu, kterou mi kdosi tenkrát poslal a jak jsem byl za to rád. A první černobílou ortofotomapu, kterou jsem si musel ještě zdlouhavě skládat do nějakého celku jsem dostal, až jsem byl s kolejemi někde před Českou Třebovou a mohl jsem se jen zhrozit, jak mám určité dříve postavené úseky zkreslené. Jenomže tato mapa končila kousek za Českou Třebovou a dál na Prahu jsem musel použít jen školní atlas a nějaké VHS video, které mi někdo dodal. A později jsem pak jen opravoval veškeré nepřesnosti. Byla to velmi těžká doba na stavění tratí.
 
Nahoře