Open Rails - galerie obrázků a videí

Na mnoha obrázcích (a tomto videu) jsem si všiml, že v OR používáte experimentální funkci pro zvýšení svítivosti návěstidel. Pokud chcete, aby svítila všechna návěstidla a všechny barvy, zkuste tohle: v souboru sigcfg.dat dané trati doplnit do všech bloků SignalType nový řádek OrtsDayglow ( 2.5 ) OrtsNightglow ( 1 ), což způsobí zářivější barvu návěstí ve dne i v noci. Parametry v závorce použít 1-5. Větší svítivost se projeví u "živých" návěstidel, atrapy a nezapojená návěstidla zůstanou beze změny. Odzkoušeno na verzi X3908. OrtsLightsGlow.jpg
 
Pár obrázků z upravované minitratě Vlečka. Zatím vše stavěno v editoru MSTS, finální úpravy pro OR budou časem. Idea přestavby, možnost animace nákládky různých substrátů a nákladů. Zatím se rýsuje lom - přeprava šterku, pivovar - sladové produkty a možná ještě pila. Bude to testovací trať, kde si chci vyzkoušet na malém prostoru, jak to vše funguje. Zatím se v OR jen zběžně orientuji, časem to snad bude lepší.
2.jpg 13.jpg 12.jpg 11.jpg 9.jpg 4.jpg 10.jpg
 
Trať : CZ 130 - Ústí nad Labem - Chomutov (od Mikuldy)
OpenRails verze 4018_mg
Aktivita : 1983 odpolední část kurzu DV10 na lince 4 s KT8D5
Most_01.jpg
Jsme tedy v roce 1983 a službu začínáme výjezdem z vozovny Most.
Před námi paní řidička kurzu DV-5 na lince 7 (DV = dvojice) si popojela k vrátnici a odskočila si k dispečerům pro kafíčko......
 
Nemělo by smysl sem dávat snímky všech potkávaných souprav, ale tento je důkazem, že vlaky TRAFFIC umí po zastavení otevírat a zavírat dveře (tedy pokud je tato funkce definována v modelu). Zde je vidět jedna z celodenních dvojic linky 4. V pozadí je vidět kostel přemístěný z dnes již neexistujícího starého Mostu ( model od Taxe).
Most_02.jpg
 
U hlavniho areálu CHEZA potkáváme T2 ev.č. 264 (voz. Most). Je to skin na US model tramvaje PCC. Na jeho polidštění se významně podílel kolega Pikku. Tato T2 č. 264 dojezdila do svého konce v tomto provedení bez ozdobného "fousu". V průběhu roku 1982 prodělala nějakou méně významnou nehodu a protože to byl již vůz na dojetí, její oprava byla už jen taková "hala-bala". Náhradní "fous" už v dílenském skladu nebyl ...
most_03.jpg
 
Za sólo vozem linky 1 už vidíme kurz DV-1 na lince 7, takže za chvíli se rychlodráha naplní plnou vypraveností na 10 DV vlaků linky 4,
9 DV vlaků linky 7, 11 sólo vlaků linky 1, 5 sólo vlaků linky 3 a 5 sólo vlaků linky 2. Tak vypadala vypravenost DP M+L po zavedení tehdy nového grafikonu od 14.2.1983
most_05.jpg
 
Tehdy jediné zastavovací místo bylo zde u této komunikace mezi nástupní zastávkou "Litvínov VI." a "Litvínov, U dílen". To klesání je opravu prudké. Pokud soupravu odbrzdíte a necháte ji rozjet samováhou, tak na konci toho pravotočivého oblouku už máte rychlost 28-33km/hod - podle typu a stavu soupravy.
most_06.jpg
 
A jsme na kolejové křižovatce mezi zastávkami "Thalmannova" a "Most, blok č. 100". Autor tratě zde v zájmu zachování věrnosti k originálu nemohl použít kolejové díly typu křížení. Takové typy křížení v MSTS prostě nemáme. Pokud máte v Nastavení vypnuté srážky není co řešit. Pouze jako řidič si musíte hlídat pohyb ostatních vlaků - přednost mají všichni ostatní ! Koleje přímo vedou k tehdy novému nádraží Most ČSAD/ČSD a tam jedou linky 2 a 3 a noční spoje linky 4. My pojedeme vpravo směr Most DP.
most_07.jpg
 
Zastávka "Most, U stadionu" směr Most DP a za mnou již vidíte sólo linky 1 a DV linky 7. Nikdy jsem nepatřil (a snad stále nepatřím) mezi tramvajové "hrabánky" - leč TRAFFIC vlaky se pohybují méně předpisovým způsobem a tak skutečnost, že máte za sebou další vlaky vůbec nemusí znamenat Vaše zpoždění vzhledem k JŘ.
Prosím, všimněte si jak vlaky hezky zaplnily návěstní oddíly - tedy, že mezi mnou a dalšími vlaky je počet volných oddílů roven nule. Proč to zdůrazňuji uvidíte na dalších snímcích.
most_08.jpg
 
A jsme ve výstupní zastávce "Most DP". A zde mi program OR 4018_mg udělal velkou radost.
Situace:
Vlevo stojí DV kurz linky 4, který má ještě pobyt (WP) a pojede až za cca 2 minuty. Uprostřed sólo linky 1 jedoucí od Velebudic a přijíždí do tohoto uzlu jako třetí vlak - několik vteřin před mojím příjezdem. Vpravo stojí DV kurz linky 7, který až linka 4 uvolní svůj WP tak si na svém WP umístěném podobně jako u linky 4 počká dalších cca 3,5 minuty.
Ve všech starších verzích OR linka 1 zůstala stát na návěstidle umístěném ještě před křížením smyčky s tratí do Velebudic. Po odjezdu linky 4 popojela k dalšímu návěstidlu před sjezdovou výhybkou ze smyčky a tam se zase zastavila a zařadila se až za linku 7.
V této nové verzi OR vlak linky 1 plynule pokračuje do zastávky "Most DP" a tedy přesně tak jak stanovil tehdejší jízdní řád.
Doufám, že se dnes nejednalo o náhodu - testuji tuto Act pod 4018_mg poprvé.
Všimněte si prosím, zdvojeného návěstidla. Levé zabezpečuje cestu vlaků do Velebudic (a do vozovny) a to pravé cestu vlaků do smyčky.
My pojedeme do smyčky a proto je na obou návěst stůj.
Po neblahých zkušenostech s různou tram. signalizací se Mikulda rozhodl (a správně !) pro jediné univerzální návěstidlo mající jen dva stavy = volno a stůj. Signál volno lze nastavit pouze pro jeden stavitelem předem určený směr. Proto jsou zde dvě návěstidla jejichž červené pyramidky jsou až za rozjezdovou výhybkou.
most_09.jpg
 
Stále jsem ve výstupní zastávce. Linka 1 už vesele pokračuje k zastávce "Čs.mládeže". Schválně jsem vylezl na sloup VO abych pořídil tento snímek. Všimněte si prosím, že za mnou jedoucí sólo linky 1 nechalo mezi mnou a ním jeden volný oddíl ! Ta DV na lince 7 stojí správně - mezi ní a linkou 1 je 0 volných oddílů. Tento stav už trvá od cca verze OR X21xx - tedy hodně dlouho !
Situace, kdy TRAFFIC nedojede "na těsno" není problémem jen této trati. Dělají to všechny TT tratě a téměř vždy na identických místech.
Dělají to nejen TRAFFIC vlakům, ale i vlaku řízeného uživatelem OR.
Uměl by prosím někdo poradit co s tím ?
most_10.jpg
 
Tak dnes jsem Vás zahrnul tramvajovými problémy až moc. Pokračování tedy až příště.
Jo a prosím omluvte starému bláznu, že použil KT8D5 na grafikon na kterém nikdy jet nemohla.
Kačenky do Mostu přišly až v roce 1986 ...... :)