Open Rails - galerie obrázků a videí

Icik

Provozní technik
Ahoj, jde o nestabilní verzi OR, která používá už MonoGame rozhraní. Normálně z klienta OR aktualizuješ na nestabilní verzi.

Shadery jsem uzpůsobil tak, aby další pipeline grafické karty vykreslovala stíny a nasvětlení také na vegetaci. Tzn. zdroj světla třeba sluníčko interaguje se stromy, keři i trávou. Díky tomu je scéna více plastičtější a taková více přirozenější.

Protože má OR nepřirozený barevný nádech do žluta, používám ještě upravený filtry z ReShade.

Je to v testovací fázi, ale bylo by dobré, to vyzkoušet jak vám to šlape.
Zde je link na dvě verze. Jedna je náročnější s ReShade a druhá bez. Ta by neměla tolik zatěžovat grafickou kartu. Stačí jen rozbalit a překopírovat do složky s OR. Původní složka Content se musí přepsat.

https://uloz.to/file/avPVpWfQzUPI/ormg-shaders270819-rar

Prosím o vaše zpětné reakce.
 

Dan J.

Strojvedoucí
Ahá, dík. Prosím ještě o toto info co bylo hlášeno:
1. je opraveno to, že nešlo údajně zavírat okno zpráv událostí v aktivitě?
2. Je opraven efekt kouře u vozů od hadic a z komínů kamen?
Jinak jestli ne, nemá cenu zatím stahovat.
 
ReShade se tu už kdysi objevilo a nesklidilo bohužel větší ohlas - většinou jen kritiku. Icikovy screeny mi přijdou opravdu dosti povedené. Podle mého názoru výsledek záleží na GK a monitoru, takže pouhý mechanický přenos jeho nastavení nemusí u dalších vždy vést k požadovanému výsledku. Kdysi jsem to zkoušel - ReShade dovoluje opravdu velmi mnoho různých kombinací, někdy až na škodu. Naopak se dalo dosáhnout zajímavých efektů, použitelných však spíše pro P.R. a podobné záležitosti. :)
Jak už bylo řečeno mnohokrát - paralelní vývoj OR několika "školami" asi nebude to pravé a mělo by dojít (pokud to vůbec nějak jde) k slučování a přebírání vymožeností, pokud nehrozí softwarový konflikt - a případné konflikty se snažit vyřešit. Vždyť máme, jen co já vím, normální OR, potom MG-OR, dál ARR, ReShade a kdoví co ještě... Když nic jiného, jde někdy o tříštění sil schopných a nadšených programátorů.
Přes to všechno bych Icika požádal, zda by zveřejnil výpis parametrů / nastavení, kterými se mu podařilo dosáhnout poměrně zajímavé grafické podoby simulace. ;) Samozřejmě s údaji o použité GK atd.
 

Icik

Provozní technik
Moji sestavu máte v podpisu. Rozhodně dost udělá také to, že to mám típané ve 4k rozlišení. Ve skutečnosti to na mém monitoru je ještě ostřejší. Screeny kvůli kompresy jpg jsou jakoby vybledlejší a rozmazané.
 

Icik

Provozní technik
Cesta vede jen k jednomu OR a to založeném na MonoGame. Verze AAR by rozhodně měla jít cestou scriptu, který funguje pod každým OR a ne být samostatnou verzí. Pokrok ve sjednocení je právě ta Unstable verze aktualizovaná přímo z klienta OR. Tam budou nejnovější věci ihned implementované.

Ještě důležitá věc - v nastavení OR mám "Jas okolního denního světla" na 100%.

@Dodo - tvůj screen vypadá dobře na FHD
Pokud to chceš kontrastnější, pohraj si s ReShade s filtrem Tonemap.
 
Icik: dík za odpověď. Otázka ohledně GK směřovala spíše k jejím parametrům, její typ je samozřejmě zřetelný z uveřejněné sestavy. To jen pro upřesnění. :)
Měl jsem včera odpoledne trochu času a nálady a snažil jsem se implementovat ReShade na svou verzi MG-OR (1.3.1 - 72), avšak s nezdarem. Objevuje se permanentně toto hlášení:
Snap_2019.09.01_08h48m58s_002_Open Rails NewYear MG -unofficial-1-3-1-72 Rev- 31-.jpg
Hlášení se objevuje v okamžiku, kdy má OR přejít ze zaváděcí obrazovky do vlastní simulace. Hláška o připojeném ReShade a přístupu do editační části Shift + F2 v levém horním rohu se zobrazuje. Editor lze otevřít, ale jen do doby, než se objeví chybové hlášení. Nevím, co je špatně, mohu požádat o pomoc?
Pro upřesnění dodám, že v archívu přiložený soubor Clouds01.png nejde v obrázkovém editoru zobrazit - oproti dříve používaným. Ani ponechání původního Clouds01.png nevede k úspěšnému spuštění OR:
Snap_2019.09.01_09h08m44s_003_.jpg
Ostatní přiložené soubory *.png se dají otevřít a zobrazit normálně. Při postupné substituci souborů v instalaci novými soubory v archívu chybu způsobovaly už soubory *.fx. Dál jsem nepokračoval... :confused: Archív jsem stáhl z Ulož.to opakovaně - stav setrvalý.
Děkuji za info.
 

Icik

Provozní technik
@Venny, psal jsem jasně na jakou verzi OR to jde naroubovat. Ta tvoje nepodporuje pixelshader 9.3.

Archiv z uloz.to je v pořádku. Dodo ani Pikku s tím nemají problém. Chyba bude někde u tebe v antiviráku nebo něčem podobném.

Hlásí ještě někdo problémy? Nahrajte sem aspoň nějaký screen jak to vypadá u vás.
 
Icik: děkuji za upozornění.
Jenom poznamenám, že pro většinu uživatelů je přesná informace o zprovoznění OR+ReShade asi taková:
- pokud máš MG-OR, zapni si v Nastavení - Aktualizace - "Nestabilní aktualizace"
- přímo zaktualizuj na aktuálně dostupnou verzi U2019.xxx nebo si ji stáhni - viz Co je nového?
- nově otevřený odkaz obsahuje download poslední verze pod menu Projects - Open Rails
- nainstaluj / rozbal stažený archiv! Pokud instalace OR po spuštění vyžaduje XNA Framework 3.1, je možné jej stáhnout přímo prostřednictvím
chybového hlášení a nainstalovat. 9 odborníků z 10 doporučuje instalák XNA archivovat pro opakované použití z různých důvodů
- aplikuj ReShade, stažený z výše uvedeného odkazu
- je vše v pořádku? Pokud ano, smázni původní MG-OR a laboruj s ReShade! Dosažené výsledky prosím sem na toto vlákno.
- editor se spouští / vypíná kdykoliv během hry: Shift+F2
- pokud se nedaří, opakuj postup, přemýšlej a ptej se.

Jde o zlatý podnos? Jistě. Ale pro většinu průměrně zdatných uživatelů je naprosto vyčerpávající. Potom odpadají ty zbytečné otázky a popisy, které jsem holt musel vzít na sebe. Doufám, že to aspoň někdo ocení. ;)
Tzv. "lopatizmus" není věc, za níž by se měl někdo nějak stydět. Stačí si uvědomit, komu jsou informace určeny. Samozřejmě, jako vždy: všeho moc škodí. O výhodách zvládnutí "lopatizmu" mě přesvědčovala celá moje dosavadní praxe.
 
Objevuje se permanentně toto hlášení: Hlášení se objevuje v okamžiku napsal:
nevede[/U] k úspěšnému spuštění OR:

Děkuji za info.
No ta null reference exception sa mi tiež začala objavovať v najnovšej unstable verzii OR. Dialo sa to pri odpískaní, konkrétne 1 sekundu pred odchodom v zástavke Humenné mesto. Ale v MG New year to funguje v poriadku, pritom som nič s red shader nerobil. Zrejme niekto namiesto try catch bloku použil throws. A nevie niekto čo by mohlo spôsobovať túto výnimku???
 
Nahoře