Open Rails - galerie obrázků a videí

Icik

Pomocník strojvedoucího
Další snímky z dnešního testu...
 

Přílohy

  • 1.jpg
    1.jpg
    491 KB · Zobrazeno: 84
  • 2.jpg
    2.jpg
    459.5 KB · Zobrazeno: 81
  • 3.jpg
    3.jpg
    475.7 KB · Zobrazeno: 76
  • 4.jpg
    4.jpg
    453.8 KB · Zobrazeno: 74
  • 5.jpg
    5.jpg
    427.1 KB · Zobrazeno: 72
  • 6.jpg
    6.jpg
    357.4 KB · Zobrazeno: 76
  • 7.jpg
    7.jpg
    422.1 KB · Zobrazeno: 76

Icik

Pomocník strojvedoucího
Ahoj, jde o nestabilní verzi OR, která používá už MonoGame rozhraní. Normálně z klienta OR aktualizuješ na nestabilní verzi.

Shadery jsem uzpůsobil tak, aby další pipeline grafické karty vykreslovala stíny a nasvětlení také na vegetaci. Tzn. zdroj světla třeba sluníčko interaguje se stromy, keři i trávou. Díky tomu je scéna více plastičtější a taková více přirozenější.

Protože má OR nepřirozený barevný nádech do žluta, používám ještě upravený filtry z ReShade.

Je to v testovací fázi, ale bylo by dobré, to vyzkoušet jak vám to šlape.
Zde je link na dvě verze. Jedna je náročnější s ReShade a druhá bez. Ta by neměla tolik zatěžovat grafickou kartu. Stačí jen rozbalit a překopírovat do složky s OR. Původní složka Content se musí přepsat.

https://uloz.to/file/avPVpWfQzUPI/ormg-shaders270819-rar

Prosím o vaše zpětné reakce.
 

Dan J.

Strojvedoucí
Ahá, dík. Prosím ještě o toto info co bylo hlášeno:
1. je opraveno to, že nešlo údajně zavírat okno zpráv událostí v aktivitě?
2. Je opraven efekt kouře u vozů od hadic a z komínů kamen?
Jinak jestli ne, nemá cenu zatím stahovat.
 

Dodo

Signalista
Tak som to skúšal s tým ReShade a..príde mi to také bez kontrastu. Lepšie povedané príde mi to úplne iné ako na tvojich screenoch Nič som však nemenil, len som nakopíroval to čo si poslal.
RunActivityLAA 2019-08-29 16-04-59.jpg
 

Venny

Signalista
ReShade se tu už kdysi objevilo a nesklidilo bohužel větší ohlas - většinou jen kritiku. Icikovy screeny mi přijdou opravdu dosti povedené. Podle mého názoru výsledek záleží na GK a monitoru, takže pouhý mechanický přenos jeho nastavení nemusí u dalších vždy vést k požadovanému výsledku. Kdysi jsem to zkoušel - ReShade dovoluje opravdu velmi mnoho různých kombinací, někdy až na škodu. Naopak se dalo dosáhnout zajímavých efektů, použitelných však spíše pro P.R. a podobné záležitosti. :)
Jak už bylo řečeno mnohokrát - paralelní vývoj OR několika "školami" asi nebude to pravé a mělo by dojít (pokud to vůbec nějak jde) k slučování a přebírání vymožeností, pokud nehrozí softwarový konflikt - a případné konflikty se snažit vyřešit. Vždyť máme, jen co já vím, normální OR, potom MG-OR, dál ARR, ReShade a kdoví co ještě... Když nic jiného, jde někdy o tříštění sil schopných a nadšených programátorů.
Přes to všechno bych Icika požádal, zda by zveřejnil výpis parametrů / nastavení, kterými se mu podařilo dosáhnout poměrně zajímavé grafické podoby simulace. ;) Samozřejmě s údaji o použité GK atd.
 

Icik

Pomocník strojvedoucího
Moji sestavu máte v podpisu. Rozhodně dost udělá také to, že to mám típané ve 4k rozlišení. Ve skutečnosti to na mém monitoru je ještě ostřejší. Screeny kvůli kompresy jpg jsou jakoby vybledlejší a rozmazané.
 

Icik

Pomocník strojvedoucího
Cesta vede jen k jednomu OR a to založeném na MonoGame. Verze AAR by rozhodně měla jít cestou scriptu, který funguje pod každým OR a ne být samostatnou verzí. Pokrok ve sjednocení je právě ta Unstable verze aktualizovaná přímo z klienta OR. Tam budou nejnovější věci ihned implementované.

Ještě důležitá věc - v nastavení OR mám "Jas okolního denního světla" na 100%.

@Dodo - tvůj screen vypadá dobře na FHD
Pokud to chceš kontrastnější, pohraj si s ReShade s filtrem Tonemap.
 

Venny

Signalista
Icik: dík za odpověď. Otázka ohledně GK směřovala spíše k jejím parametrům, její typ je samozřejmě zřetelný z uveřejněné sestavy. To jen pro upřesnění. :)
Měl jsem včera odpoledne trochu času a nálady a snažil jsem se implementovat ReShade na svou verzi MG-OR (1.3.1 - 72), avšak s nezdarem. Objevuje se permanentně toto hlášení:
Snap_2019.09.01_08h48m58s_002_Open Rails NewYear MG -unofficial-1-3-1-72 Rev- 31-.jpg
Hlášení se objevuje v okamžiku, kdy má OR přejít ze zaváděcí obrazovky do vlastní simulace. Hláška o připojeném ReShade a přístupu do editační části Shift + F2 v levém horním rohu se zobrazuje. Editor lze otevřít, ale jen do doby, než se objeví chybové hlášení. Nevím, co je špatně, mohu požádat o pomoc?
Pro upřesnění dodám, že v archívu přiložený soubor Clouds01.png nejde v obrázkovém editoru zobrazit - oproti dříve používaným. Ani ponechání původního Clouds01.png nevede k úspěšnému spuštění OR:
Snap_2019.09.01_09h08m44s_003_.jpg
Ostatní přiložené soubory *.png se dají otevřít a zobrazit normálně. Při postupné substituci souborů v instalaci novými soubory v archívu chybu způsobovaly už soubory *.fx. Dál jsem nepokračoval... :confused: Archív jsem stáhl z Ulož.to opakovaně - stav setrvalý.
Děkuji za info.
 

Icik

Pomocník strojvedoucího
@Venny, psal jsem jasně na jakou verzi OR to jde naroubovat. Ta tvoje nepodporuje pixelshader 9.3.

Archiv z uloz.to je v pořádku. Dodo ani Pikku s tím nemají problém. Chyba bude někde u tebe v antiviráku nebo něčem podobném.

Hlásí ještě někdo problémy? Nahrajte sem aspoň nějaký screen jak to vypadá u vás.
 

Icik

Pomocník strojvedoucího
InterCity si to sviští krajinou za Břeclaví...
 

Přílohy

  • 1.jpg
    1.jpg
    401.6 KB · Zobrazeno: 48
  • 2.jpg
    2.jpg
    347.2 KB · Zobrazeno: 47
  • 3.jpg
    3.jpg
    314.9 KB · Zobrazeno: 51
  • 4.jpg
    4.jpg
    384.2 KB · Zobrazeno: 53
  • 5.jpg
    5.jpg
    357.9 KB · Zobrazeno: 53
  • 6.jpg
    6.jpg
    298.9 KB · Zobrazeno: 52
  • 7.jpg
    7.jpg
    245.8 KB · Zobrazeno: 51
  • 8.jpg
    8.jpg
    297.6 KB · Zobrazeno: 48
  • 9.jpg
    9.jpg
    379 KB · Zobrazeno: 45

Venny

Signalista
Icik: děkuji za upozornění.
Jenom poznamenám, že pro většinu uživatelů je přesná informace o zprovoznění OR+ReShade asi taková:
- pokud máš MG-OR, zapni si v Nastavení - Aktualizace - "Nestabilní aktualizace"
- přímo zaktualizuj na aktuálně dostupnou verzi U2019.xxx nebo si ji stáhni - viz Co je nového?
- nově otevřený odkaz obsahuje download poslední verze pod menu Projects - Open Rails
- nainstaluj / rozbal stažený archiv! Pokud instalace OR po spuštění vyžaduje XNA Framework 3.1, je možné jej stáhnout přímo prostřednictvím
chybového hlášení a nainstalovat. 9 odborníků z 10 doporučuje instalák XNA archivovat pro opakované použití z různých důvodů
- aplikuj ReShade, stažený z výše uvedeného odkazu
- je vše v pořádku? Pokud ano, smázni původní MG-OR a laboruj s ReShade! Dosažené výsledky prosím sem na toto vlákno.
- editor se spouští / vypíná kdykoliv během hry: Shift+F2
- pokud se nedaří, opakuj postup, přemýšlej a ptej se.

Jde o zlatý podnos? Jistě. Ale pro většinu průměrně zdatných uživatelů je naprosto vyčerpávající. Potom odpadají ty zbytečné otázky a popisy, které jsem holt musel vzít na sebe. Doufám, že to aspoň někdo ocení. ;)
Tzv. "lopatizmus" není věc, za níž by se měl někdo nějak stydět. Stačí si uvědomit, komu jsou informace určeny. Samozřejmě, jako vždy: všeho moc škodí. O výhodách zvládnutí "lopatizmu" mě přesvědčovala celá moje dosavadní praxe.
 
Objevuje se permanentně toto hlášení: Hlášení se objevuje v okamžiku napsal:
nevede[/U] k úspěšnému spuštění OR:

Děkuji za info.
No ta null reference exception sa mi tiež začala objavovať v najnovšej unstable verzii OR. Dialo sa to pri odpískaní, konkrétne 1 sekundu pred odchodom v zástavke Humenné mesto. Ale v MG New year to funguje v poriadku, pritom som nič s red shader nerobil. Zrejme niekto namiesto try catch bloku použil throws. A nevie niekto čo by mohlo spôsobovať túto výnimku???
 
Nahoře