Modely a modeláři... H0, TT, N

Tax

Moderátor
Správce
@BR601 : Tak ten Ganz asi nikto nikdy nevidel okrem pán Tesaříka, ktorý prevádzkuje tento internetový obchod. Kedysi dávno ho mala robiť firma Mehano, ale akosi z toho zišlo. Ale pre srandu skús si ho objednať.
Inak tento "obchod" má u modelárov veľmi zlú povesť.
 

Plexi

Provozní technik
S tím plně souhlasím. Kamarád si v dubnu objednal barču od Roca. V listopadu mu přišla barča od MTB a ještě použitá - nebyla v originálním obalu a jízdní vlastnosti v podstatě ani neexistovaly.
 
Trochu se natáčelo na domácím kolejišti...
V akci jsou dieselové vlaky typické pro trať Sanin honsen (hlavní trať Saninského regionu) řad DE10, KiHa181 jako tokkjú (český ekvivalent je IC) Hamakaze, KiHa91 jako expres Daisen, DD54 s šindai tokkjú (obdoba vlaků CNL v Japonsku) Izumo a DD13.
 
Novinkou Japonského kolejiště v Pečkách je souprava 12 kontejnerových vozů KoKi50000 od společnosti Tomix. Samotné kontejnerové vozy nejsou ale ono, proto jsem je naložil kontejnery z období 70.let:
Kontejnery.jpg
Na nedávné výstavě je pak doplnila lokomotiva EF66 taktéž od Tomixu:
9179.jpg
Řada EF 66 nemá v ČR odpovídající ekvivalent. Výkon 3,9 MW představoval v době výroby (1968-1975) nejvýkonější úzkorozchodnou lokomotivu na světě. S maximální rychlostí 110 km/h ji lze dodnes spatřit v čele kontejnerových expresů napříč Japonskem, byť počet lokomotiv se již z 56 kusů snížil na 6, několik kusů je uschováno v muzejích. Kromě kontejnerů ji bylo možno vidět i v čele lůžkových expresů, jejich éra již ale skončila.

Poslední výstava byla pro původní kolejiště tou poslední. Nový rám je již hotov a umožňuje provoz souprav o modelové délce 300 metrů a to již stačí i na nejdelší soupravy co mám.
Foto z poslední výstavy
Vystava02.jpg
 
Souprava Japonské pošty :cool::
MaNi36 335
IMG_1227.JPG
MaNi60 668 IMG_1229.JPG
MaNi37 2017 IMG_1230.JPG
OJu12
2017
IMG_1234.JPG

SuJu44 8 IMG_1237.JPG
SuNi40 8
IMG_1238.JPG

SuNi41 5 se služebním oddílem
IMG_1240.JPG

Soupravu tvoří celkem deset vozů: MaNi60+MaNi36+MaNi37+2xMaNi60+OJu12+2xSuJu44+SuNi40+SuNi41,
v čele se budou střídat lokomotivy EF58, EF60 500, EF62 a ED76.
 

Plexi

Provozní technik
Promiň, že se ptám, ale co Tě na těch Japoncích tak fascinuje? Pro nás (minimálně teda pro mě) je to už docela taková exotika :)
 
V pohodě. Exotika to je, a je to období (1971 - 1984), které bych chtěl někdy zažít, ale nemůžu. Když vidím dnes zredukované stanice bez nákladních vozů, zastavěná seřaďovací nádraží a monotónní provoz, přesný opak toho co máme dnes u nás. Druhým důvodem je cena, je to relativně levné. Kdybych kupoval vozy ČD/ČSD, tak jich mám sotva polovinu, navíc není moc z čeho vybírat. Naopak pestrost modelů z Japonska ze 4. epochy je obrovská. Kdybych chtěl jen vlaky co jezdily na trati Sanyo (Kobe - Fukuoka), tak nemám ani polovinu vozidel.
Krátká ukázka z okolí Hirošimy: sklonově náročný úsek Hačihonmacu - Seno, stoupání 25 promile.
Video 1 Video 2 Video 3
a dnes? Kontejnerové ucelenky a 2 typy elektrických jednotek na osobních vlacích.
Současnost
 

Plexi

Provozní technik
Nejen pro zaryté "leštiče" modelů - abyste věděli, co dokáže udělat patina :) Hned ten vůz vypadá o něco "provozně opotřebovaněji". Bude-li zájem, můžu nafotit i patinu na lokomotivách či motorových vozech ;)

DSCF0087.JPG
 
Nahoře