Zahraniční vozidla do Open Rails

Bercik

Začátečník
#10
Ty vozy upravené pro OR maji špatně nastavené MaxBrakeForce... Většinou kolem 35kN pro ložené, přitom dle Josefova návodu jsem se dopočítal sil kolem 150kN... Z 90km/h jsem s 1400t vlakem brzdil 1700m.. :/
Je to zajímavé, pro mě na 35kN od 60km / h do 0 celých 400m, což je správný výsledek.
 

Lukyn-CZ

Provozní technik
#11
S jakou lokomotivou? Bez EDB? A na rovném úseku bez oblouků a skolnu?? Těch 35kN je málo...
Já z 60km/h se 1450t na 602m. Vozy PKP_Rs_eV Drzewo a lokomotiva CDC 123.024
 

Dan J.

Strojvedoucí
#12
Hlavní problém je, že Poláci a Maďaři se vydali totálně nekompatibilní cestou pro tvorbu v AE MSTS a tím je pro mne takto řešená trainset tabu.:(
 

bob57_cz

Učitel češtiny
#13
Těch 35kN je málo...
Já z 60km/h se 1450t na 602m.
Dlouhou brzdnou dráhu ti může dělat i špatně nastavená adheze na voze. Brzdová zkouška se dělá na soupravě stejných vozů, takže je úplně jedno, jestli to má 500, 1000, 2000 tun. Každý vůz brzdí sám sebe a stejně. V reálu se prodlužuje doba náskoku podle délky vlaku, ale v simu to zohledněno není.
 

Josef Vogeltanz

Provozní technik
#14
... Každý vůz brzdí sám sebe a stejně. V reálu se prodlužuje doba náskoku podle délky vlaku, ale v simu to zohledněno není.
Na tak docela. Open Rails se umí se zpožděním náskoku popasovat. Má na to parametry ORTSBrakePipeTimeFactor a ORTSMainResChargingRate. Dělal jsem s tím poměrně obsáhlé zkoušky a tak vím, že jde dokonce u vozů i hnacího vozidla nastavit brzdový režim G. V OR se ale prakticky nepoužívá.

Zkousky.jpg
Máš pravdu, že měření by mělo probíhat se stejnými vozidly (jako typová zkouška v reálu). Ovšem na hmotnosti záleží. Bez té nejdou spočítat brzdící procenta zkoumaného vlaku a bez brzdících procent zase nemohu porovnávat dosaženou brzdící vzdálenost s nomogramem. A to bych měl měl udělat, chci-li tvrdit, že něco brzdí málo nebo hodně.

A pokud jde o max. brzdící síly ložených polských vagónů, ty jsou opravdu mimo a nijak to nemusí ani souviset se mnou. Jen pro ilustraci: Nákladní vagon Eas má brzdící váhu podle přestavení 26t prázdný a 51t naložený. Pokud je tedy naložím nákladem a bude mít celkovou váhu např. 52t (23,5t svoji, zbytek náklad), půjde přestavovač na 51t. A těžko jej budu brzdit pouhými 35kN. Ne že by to nešlo, ale otázkou je jak dlouho a na jaké dráze.
Zkoumal jsem třeba jejich vagon Habbillns, kde mají pro celkovou hmotnost 82t MaxBrakeForce (60kN). Prakticky méně než polovinu. Hodnota se blíží spíše té, která by byla použita u brzdícího režimu G. O takovém režimu ale není v engu nikde žádná zmínka.
A je tam ještě další nesrovnalost: Vagon má dvojici 16" brzdových válců. Ale v engu mají obsah pomocné jímky pouhých 57l. Obávám se, že takový objem dva 16" válce neukrmí. Zcela chybí parametry pro ruční brzdu, ačkoliv má model viditelné kolo ruční brzdy na podélníku.
 
Nahoře