1. Mať 2 engy zvlášť pre ľahšie a ťažšie súpravy.
Tohle je naprostý nesmysl! Jestliže máme oproti MSTS konečně možnost nastavit přímo trakční charakteristiku u OR, tak se nastaví tato a nic jiného už není potřeba obcházet a laborovat. Lokomotiva v reálu je pořád stejná bez ohledu na připojenou zátěž.
Jestli někdo nepřijde s jiným nápadem, varianta 1 bude nejschůdnější řešení.
Nebude, jak píšu výše.
Pokaňhali jste si to sami tím, že jste nedomysleli jednu věc a tou je rozšíření pro animace řídícího kontroleru v kabině. MSTS s tím umí „dobře” zacházet, ale OR to neumí. Jestliže máte v kabině nadefinované na řídícím kontroleru vratné pohyby ovladače po jednotlivých stupních, stačí v MSTS držet trvale stisknutou klávesu pro nárůst nebo pokles stupňů u diskrétních pozic a ovladač kmitá +1/x/+1/x .... To je zajištěno v definicí kontroleru v souboru.eng (a vazbou v .cvf) u jednotlivých stupňů střídáním animačních parametrů 0 a 1 na každé druhé pozici. Protože OR neumí plynule přes diskrétní pozice krokovat, ale pro posun o jeden krok potřebuje nový stisk klávesy, vyhodnotil pro odstranění potíží upravovatel ladění tak, že přepsal všechny hodnoty pozice z 1 na 0. Má tak sice jednostranně animovaný kontroler, ale ten má dvojnásobný počet kroků, takže hráč bušením do klávesy A/D nestíhá krokovat tak rychle, jak je potřeba pro rychlý nárůst proudu a mašina s malou zátěží se stíhá i s malou tažnou silou rozjíždět s malou hodnotou dosažitelného proudu.
Řešení jsou opravdu možné dvě (3) varianty, ale úplně jiné než výše navrhované.
1. V souboru.eng odstranit u kontroleru každý druhý definovaný diskrétní stupeň, čímž bude dosaženo stejného počtu jako v reálu, takže hráčova schopnost v rychlosti krokování klávesou bude dvojnásobná. Tím se ale odstraní všechny původně doplněné animace polohy kontroleru +1 a zůstane tak kontroler nehybně v pozici x. (Stejně to kmitá nepřirozeně i při sjíždění mezi +1/x místo x/-1 či --.)
2. Zrušit všechny diskrétní kroky kontroleru v souboru.eng a definovat pouze jediný řádek pro proporcionální (integrační) ovladač Notch ( 0 1 Dummy ). O animované polohy kontroleru v kabině se pak postará při šikovném nastavení rychlosti náběhu samotná nezměněná definice v cvf.
(3.) Vložit do souboru.eng definice Jindrovy verze ARR a využít z ní jen část pro ruční řízení bez vlastní ARR, takže lze nastavit pro kontroler pozici jak pro ++ i pozici --, pokud budou mít animace v .ace.