Chyba modelu v Open Rails?

Hynďa

Průvodčí
#2
Chyba modelu to nejspíš nebude, pokud se nepletu tak skin ČSD verze na tento model, který je ke stáhnutí u JiříkaTK, funguje. Podle mě se jedná jen o nějaký špatný zápis v sd souboru nebo tak něco. Ještě jsem ale chybu nehledal.
 

mmouka

Pokladník
#3
mám podobný problém s vloženým vozem 7020 OEBB od jednotky 4020 kdy v OR fyzicky není vidět, ale jako vůz v soupravě je
V MSTS se samozřejmě zobrazuje vše v pořádku.
 

dem

Strojvedoucí
#13
Bdteer by mal byť môj model, tak to idem otestovať.

No tak Bdteer bez akejkoľvek úpravy normálne ide.
 
#15
Ahoj, měl bych, prosím, dotaz na model peršinga pro OR 163.247 od Daniela Marka. Testuji finálně aktivitu těžkého Pn s touto loko a v jedné z jízd mi při hmotnosti vlaku kolem 2 500 t a výkonu na 750 A (šlo o test, jinak to stavím na 600A, ať mi někdo nenadává do prasátka:) spadl výkon na nulu a nešlo ani elektricky brzdit, nešla už pak do výkonu ani po zastavení ve stanici, změně stanovišť, směru, sběračů. Kouknul jsem na funkce F5 a v informacích o loko stálo oproti normálu, že TCS NENÍ OK. Po znovu nahrání aktivity od začátku už pak zase jela. Bohužel jsem se při test. jízdě věnoval zápisu poznámek do bloku, tak jsem nezaznamenal, co tomu předcházelo, nebo co bylo příčinou, ale krátce jsem zahlédl na opakovači červenou a zkratka tcs by na vz i seděla. Ale nevím, jestli by to mohlo být záležitostí vz či trakce, tak bych se rád zeptal zkušených.

Děkuji za feedback.
 

Acatus

Pokladník
#16
Ahoj, měl bych, prosím, dotaz na model peršinga pro OR 163.247 od Daniela Marka. Testuji finálně aktivitu těžkého Pn s touto loko a v jedné z jízd mi při hmotnosti vlaku kolem 2 500 t a výkonu na 750 A (šlo o test, jinak to stavím na 600A, ať mi někdo nenadává do prasátka:) spadl výkon na nulu a nešlo ani elektricky brzdit, nešla už pak do výkonu ani po zastavení ve stanici, změně stanovišť, směru, sběračů. Kouknul jsem na funkce F5 a v informacích o loko stálo oproti normálu, že TCS NENÍ OK. Po znovu nahrání aktivity od začátku už pak zase jela. Bohužel jsem se při test. jízdě věnoval zápisu poznámek do bloku, tak jsem nezaznamenal, co tomu předcházelo, nebo co bylo příčinou, ale krátce jsem zahlédl na opakovači červenou a zkratka tcs by na vz i seděla. Ale nevím, jestli by to mohlo být záležitostí vz či trakce, tak bych se rád zeptal zkušených.
Ahoj, na část dotazu si odpovím sám. Při testování aktivity jsem jel trochu později a naskočil přede mnou PC trafik, čímž mi shodil šajbu ve chvíli, kdy jsem se k ní blížil a TCS vypnul HV. Zjevně funkce OR, tedy nejde o mašinu. Zkouším to teď už chvíli a i při překročení rychlosti asi o 5 km/h TCS zasáhne. Rozdíl je však v tom, že po zastavení loko v klidu sama naběhne a nechá se rozjet.
Dotaz bych měl prosím na reset, resp. jestli lze mašinu po zásahu TCS nahodit za jízdy nebo jen po zastavení?
Díky za odpověď, příp. vaše postřehy.
 
#17
Podle popisu to vypadá na to, že nečekaně přeskočilo návko do červené a po jeho projetí zareagoval "EmergencyStopMonitor", zásah při překročení rychlosti o 5km/h má zase na svědomí "OverspeedMonitor". Osobně oba dva nepoužívám, jelikož naše mašiny, snad krom těch nejnovějších, které už mají ETCS, tohle stejně neumějí. Nechávám pouze "živáka", tedy "VigilanceMonitor". A u každého monitoru ještě záleží na tom, jaké funkce má zapsané, tedy zda aktivuje rychlobrzdu, zda na plnozabrzdí, zda i shodí smeták - jde to libovolně nakombinovat.

Osobně používám v ENGu pouze tento zápis, ten odpovídá našim KBS:


comment (** bezpecnostni monitory **)


comment (** KBS - "zivak" **)
VigilanceMonitor (
MonitoringDeviceMonitorTimeLimit ( 16 )
MonitoringDeviceAlarmTimeLimit ( 6 )
MonitoringDevicePenaltyTimeLimit ( 0 )
MonitoringDeviceCriticalLevel ( 0 )
MonitoringDeviceResetLevel ( 0 )
MonitoringDeviceAppliesFullBrake ( 0 )
MonitoringDeviceAppliesEmergencyBrake ( 1 )
MonitoringDeviceAppliesCutsPower ( 1 )
MonitoringDeviceAppliesShutsDownEngine ( 0 )
MonitoringDeviceResetOnZeroSpeed ( 1 )
MonitoringDeviceResetOnResetButton ( 1 )
)

Po šesti vteřinách se živák aktivuje (zhasne modrá kontrolka a zobrazí se upozornění v infoliště) a pokud není stisknuta bdělost, po dalších 10 vteřinách se monitor aktivuje - tedy v tomto případě vybaví rychlobrzdu a řádek "CutsPower()" u elektriky shodí HV a smeták. Po zastavení a "resetování" monitoru (tlačítkem bdělosti) se ale smeták sám zvedne a HV sepne, není potřeba je nahazovat ručně. Samozřejmě záleží i na správném nastavení zvuků, aby houkačka KBS zněla, jak má.

U strojů, které KBS vůbec nemají (túčko, hurvínek, nebo podnikové čmeláky), se pochopitelně vymaže i tento blok - někteří uživatelé nevědí, že bloky "Monitor()" v ENGu vůbec nemusejí být.

A důvodem pro nepoužívání "EmergencyStopMonitor()" a "OverspeedMonitor" je i fakt, že ORTS bere označník konce posunové cesty (bílý klacek s modrým pruhem) jako skryté červené návěstidlo, takže na přejetí kolem klacku zareaguje "EmergencStopMonitor" a vypadá to, že v kódu ORTS je už nějakoud dobu chyba, že po vybavení tohoto monitoru už pak nereaguje resetování ani zastavením, ani stiskem tlačítka bdělosti (toto u výše uvedeného bloku zápisu "živáka" určují poslední dva řádky), takže monitor nejde nijak resetovat, tím nepovolí ani rychlobrzda a tím jízda končí.

Ještě k tomu původnímu dotazu ohledně nezobrazení přívěšáků za kredenc - chyba nebyla ani ve WAG, ani v SD (a ano, ORTS soubory ShapeDefinition nepoužívá) a se světly to už vůbec nemá nic společného, ale co mně před časem informoval Tadeus, problém byl přímo v modelu (Shape, *.s) a příčinou byla chyba při exportu z gMaxu.
 

Pikku

Vlakvedoucí
#18
Ještě k tomu původnímu dotazu ohledně nezobrazení přívěšáků za kredenc - chyba nebyla ani ve WAG, ani v SD (a ano, ORTS soubory ShapeDefinition nepoužívá) a se světly to už vůbec nemá nic společného, ale co mně před časem informoval Tadeus, problém byl přímo v modelu (Shape, *.s) a příčinou byla chyba při exportu z gMaxu.
V tom případě je tedy zajímavé, že chybu zobrazení Balmu v ORTS odstranila pouze výměna .wag souboru.
 

Dan J.

Strojvedoucí
#20
Ale vždyť opravené soubory Balmu jsou u Josky, nebo u moji aktivity historického rychlíku Ostrava - Jeseník, tamtéž. Tady je prostě problém, že je několik skupin lidí a každý jede na svojem, pak vzniká neskutečný bordel v modelech (skinech), nejlépe, když nekdo spáchá opravu pro OR dát to přímo na originál web jako update pro OR. Nechci ani domyslet, kolik je teď variant pro OR určitých vozidel. Přitom je to tak jednoduché, domluvit se na společné spolupráci.
 
Nahoře