Editor tratí do Open Rails

Howky

Signalista
#3
Jak na to v editoru.
AWSD, šipky, myš - Pohyb v editoru
E, SHIFT - Rychlý pohyb po editoru
Q,Mezerník - Pohyby nahoru a dolů
Otáčení objektu pomocí Numerických kláves 4 6 8 2 9 3


Jinak originál nepřeložený
AWSD, arrows, mouse - move
Q, space - up
E, shift - fast
[select]
R - rotation tool
T - translation tool
Y - resize tool (works only with transfer objects)
1,2,3,4,5,6,7,8,9 - use tool R/T/Y ( numpad required )
Alt - change step
[placement]
P - pick placement settings from selected object
C - clone object
X - change track end (use before Z)
Z - insert into TDB
Delete - delete object
[route]
M - save
B - create new tile at current position
0 - (zero) delete old and create new paths
 
#4
To si někdo pospíšil! Není náhodou ofiko ORTS RE v plánu až ve verzi 4.0?

Ale třeba se aspoň věci pohnou rychleji kupředu... ;)
 

alcapone

Pomocník strojvedoucího
#5
Ono de o to, že se tým rozdělil, už to nedělá celé jeden tým.
Zatim jsem si otevřel trať BP a podíval se zda ukazuje to co je vidět v OR a je to tak, tak že i utopené mosty a td jsou v editoru vidět, otázka ja jak se ten objekt zvedne na to jsem zatim nepřišel. Zatím se mě podařilo objekt smazat a znovu osadit, výhoda je, že pokud nechci daný objek hledat a vim, že ho mám někde těsně vedle, kliknu na ten objekt zmáčknu klávesu P a mám ho v seznamu.
Dále co mě těší, jako třeba trať BP je do pár sekund načtena, není to čekání třeba 5 minut i pohyb po mapě je celkem rychlej.
 

alcapone

Pomocník strojvedoucího
#8
Zkoušel jsi stisknout tlačítko Select a pak na objekt ? a pak Delete ?
Ahoj, byl jsem na tom chvilku, dokud nebude přeloženo, tak nechcu moc laborovat, navíc jedna klávesa, mám dojem Z, mě schazovala editor.

No pokud základ uděláš v MSTS tak ano, jinak nejspíše ne, pokud pojedeš kompletně mimo, ale proč tohle řešit, když tím nebude MSTS potřeba. Obyčejný uživatel nepotřebuje MSTS, může jet rovnou na OR a trati, ale musí mu aktivitář na to udělat aktivitu.
 
#9
Nu tak sem si ten zázrak stáhnul a jsem mírně zklamán. :( po pár minutách přeblikávání mezi forem a editorem co co jaká klávesa znamená se konečně podařilo položit první kolej. X-kem sem pěkně potvrdil databázi a Z potvrdil to byla pohoda. V msts trať vybrat šla i otevřít. Koleje tam sice byly, ale chyběl terén. Tak to mě nerozhodilo jako to, že sem zapomněl uložit. A už to bylo :) po stisknutí B se nevytvořil nový terén, ale zmizly všechny koleje a databáze zůstala. Nu sranda tak vše pomazat a znovu. Ale v editoru msts otevřít lze.
Jen pár postřehů: Blbnou výhybky - po po přetočení na sebe nepasují
vexle.JPG

dále absence terénu v editoru msts -
teren.JPG

Nu a takové detaily jako, že editor neumí pracovat s databázovými objekty je bezpředmětná. Stejně jako absence úprav terénu. Nu a místo tlačítek s anglickými nesmysly, by obrázky bodly více. Tak jako šílené neustálé nastavování cesty k simulátoru. Takže za mě jsem zatím zklamán, avšak věřím, že se to napraví. ;)
 
#17
Tak jsem měl konečně chvilku to ozkoušet... tak pár postřehů...

- ad kritika zde se kupící - proboha, vždyť je to verze 0.501! Co byste čekali? Pokud můžeme věřit tomu číslování, tak je program v polovině svého vývojového cyklu, takže toho umí přesně tolik, kolik toho umí. Podle mě je to už i tak docela slušný kus práce! Víc bych od verze 0.501 ani nečekal...

- ad funkčnost - no není moc co komentovat, umí co umí a víc nic, dobrý je rychlý pohyb terénem a velké okno přes celou obrazovku, to je fakt luxus. Zázraky nečekám, on ani ORTS ve verzi 0.6 a nižší toho moc neuměl, kdo jste měli možnost vyzkoušet v360 víte o čem mluvím...

- ad tříštění vývojářského týmu - no to už je horší. Když nad tím přemýšlím v tomhle světle, nejeví se mi to jako skvělý počin. Na jednu stranu je fajn, že se tím někdo začal zabývat, ale vyplývají z toho mnohá úskalí. Jako že TSRE stojí jednou nohou ještě v MSTS a jeho starých datových formátech, druhou nakračuje k ORTS, ale jako externí utilita třetí strany, takže pouze ve vleku změn v ORTS a nikoliv jako jeho součást. To mi přijde kontraproduktivní. Jediná deviza takového editoru by mohla být v rychlém vydání stabilní verze 0.9 nebo 1.0, řekněme tak do roka, aby se překlenula doba do vydání oficiálního ORTS RE. Pak už ztrácí smysl, protože v roadplanu ORTS je hlášeno vytvoření nových vlastních datových formátů pro 100% odstranění závislosti na MSTS. Minimálně geografický systém světa v ORTS potřebuje předělat, přebírat tu hrůzu z MSTS by byla sebevražda. Tedy pokud nechceme mít místo zeměkoule zeměplochu. Zároveň ale chápu a souhlasím s tím, že pokud by měl vývoj ORTS probíhat i nadále stejným tempem, tak se verze 4.0 dočkáme nejdříve tak v roce 2023 (při rychlosti ~1 verze za rok) což je "poněkud" dlouho a mnozí už nemají tu trpělivost čekat...

Nu což, uvidíme jak se to vyvine.
 
#19
regedit77: OK, v pohodě. Jen to vypadalo dost kriticky ;)

Našel jsem nějaké další info o TSRE. Pokud víte někdo víc nebo naleznete chybu, opravte mě:

- podle všeho nejde o tříštění vývojářského týmu ORTS, ale o samostatný počin polského vývojáře s přezdívkou "Goku". První pokus o editor psal v Javě, TSRE je psaný v C++ na QT knihovně. Některé části kódu ještě nemá portované z Javy do C++.

- zdrojové kódy editoru zatím nejsou dostupné a Goku se ani nevyjádřil k otázce jejich zveřejnění. Stejně tak se nevyjádřil ke spolupráci s vývojáři ORTS.

- chystá se další verze TSRE, která by uměla pracovat s aktivními objekty. Jednoduchou editaci terénu už má údajně Goku hotovou. V přípravě (nebo plánovány) jsou dynamické koleje.

- v (nějaké) další verzi by se mohl objevit i panel s vlastnostmi objektu.

- TSRE lze používat i jako prohlížeč tratí - v souboru "settings.txt" stačí upravit hodnoty "writeEnabled = false", "writeTDB = false" a "toolsHidden = true"

- sám Goku upozorňuje, že TSRE je pre-alpha verze a proto je vždy nutné si nejdříve jakoukoliv editovanou trať zálohovat, než na ní budete dělat jakékoliv úpravy. Chyby v programu stále ještě nejsou vyloučeny.

- TSRE umí zpracovat v binárním formátu (komprimované) jen shapy. Ostatní soubory musí být v textovém formátu (world soubory atd.)

- pokládka tratí občas nefunguje dle očekávání.

- prozatím nelze vkládat/editovat track items v TDB. Pokud potřebujete editovat MSTS trať která je obsahuje, musíte je nejdříve smazat a nebo nastavit v "settings.txt" volbu "writeTDB = false".


Diskuze o TSRE můžete sledovat zde:
http://www.msts.fora.pl/programy-do-msts,99/edytor-tras,4290.html
http://www.elvastower.com/forums/index.php?/topic/26669-new-route-editor-for-open-rails/ (po přihlášení)
 
#20
Drobné novinky v prázdninovém hicu...

Autor TSRE stále pracuje na editoru a dle jeho príspěvků na Elvas Tower je progres následující:
- přidány silnice
- vylepšená pokládka kolejiva
- texturování terénu
- tvarování terénu

Momentálně se potýká s výpočtovou stránkou interaktivních objektů (návěstidla, přejezdy...) - problém s přepočtem quaternionů na osovou rotaci používanou v TDB.

Pokud se podaří dotvořit vkládání interaktivních objektů, bude dle autorových slov editor v podstatě hotov. Nicméně bylo i zmíněno, že pokládka kolejí je (momentálně) zabugovaná a potřebuje revizi nebo přepsání. Padla i zmínka o možnosti přidání TSRE pod ORTS, když budou zdrojové kódy... Nu, nechme se překvapit.

Na čumendu:
 
Nahoře