Editor tratí do Open Rails

Ahoj Dane. Tohle je podobný problém, jako když nějaký šikovný modelář vyrobí sadu dílů něčeho, aniž by parametry konzultoval s nějakým aktivním stavitelem tratí. Většina dílů je pak řešená nešťastně s rozměry trochu mimo realitu. To samé tyto editory. Nejprve poslat na vyzkoušení někomu, kdo dlouhodobě staví složitější tratě a nějakému hodně pokročilému tvůrci aktivit. A až se vychytají mouchy, pak to teprve dát ven. Přesně jak píšeš. Chybí nějaký přepínač do zjednodušeného režimu, jinak se ve velkých městech s kamerou nehneš. Přepnutí do plného rozlišení je také důležité pro kontrolu. A nedá se do zástupců napsat parametr, aby si tento editor vzal ze systému víc paměti? Jako v MSTS? Jinak je tento editor opravdu nepoužitelný. Paměť neunese smazání ani kolem 15 databázových dílů. Editor spadne mnohem dříve, než stačím vyčistit polovinu čtverce. A to jsem se pohyboval na venkově u Žabčic. Žádná hustá zástavba.
 

Icik

Provozní technik
Možná tomu editoru TSRE5 křivdíme. Teď jsem si nastavil v settings.txt "shadowMapSize = 1024" a editor nespadne. Lítám už skoro hodinu z čtverce do čtverce, vkládám objekty i ty procedurálně generované, používám funkci UNDO jak zběsilý a editor je plně stabilní. Nastavení dohledu mám na 4000.
Vyzkoušejte.
Kód:
consoleOutput = false

# main directory of your game data
gameRoot = F:/train simulator

# route directory name to load on startup by default
routeName = asdasasdasd1233

# optional start tile
#startTileX = -5306
#startTileY = 14961

# route edit
#createNewIfNotExist = true
writeEnabled = true
writeTDB = true
#deleteTrWatermarks = true
#deleteViewDbSpheres = true

# geo data
geoPath = F:/hgst

# misc
#systemTheme = true
#colorConView = #FF0000
#colorShapeView = #00FF00
#toolsHidden = true
usenNumPad = true
tileLod = 2
objectLod = 4000
maxObjLag = 10
allowObjLag = 1000
cameraFov = 45.0
leaveTrackShapeAfterDelete = false
#renderTrItems = true
#useImperial = false
#ortsEngEnable = false
#oglDefaultLineWidth = 2
shadowsEnabled = 1
shadowMapSize = 1024
#textureQuality = 4
ignoreMissingGlobalShapes = true
snapableOnlyRot = false
imageMapsUrl =
AASamples = 4
#mapImageResolution = 2048
cameraStickToTerrain = true
#mouseSpeed = 0.1
#mainWindowLayout = W
#ceindowLayout = CU1
#useQuadTree = false
#fogColor = #D0D0FF
fogDensity = 0.5
#defaultElevationBox = 0
#defaultMoveStep = 0.25
 

Venny

Provozní technik
... a pokud se povede vytvořit a zveřejnit překlad manuálu TSRE5 a promítnou se v něm některé typy a zkušenosti uživatelů, jak např. popsal Icik, bude to k dispozici všem, bez emocí a zbytečně ztraceného času. :cool: Je to jen o ochotě ke spolupráci.
 
Ještě jsem tohle nastavení vyzkoušel v práci, kde mám jen 32 bitový systém. Obraz ve velké zástavbě není plynulý, ale nepadá to. Tak jsem snížil viditelnost na 1500 a nějaké rozlišení a už se v tom dá pohybovat a bez nějaké viditelné úhony.
Nevím, kolik nás ještě staví tratě, ale spíš se jedná o aktivitáře, kteří si musí načíst velký železniční uzel a v tom pracovat. Takže každé doporučené nastavení uvítáme.
Ale i tak by to chtělo nějaké školení. :) Já v tom stále jen tápu, například jsem nenašel, jak se osazuje dynamická kolej. Čím se zarovnává terén pod kolejí, atd. :) Tak tady používám jen něco
 
... například jsem nenašel, jak se osazuje dynamická kolej. ...
Naprosto jednoduše: V menu "Object" (F1) vpravo nahoře kliknout na "Dynamic track", potom pod ním na "Dynamic track piece" a dole na "Place New". Klikneš na místo, kam chceš DK uložit a vlevo se ti objeví nabídka "Sections", v té zadáváš parametry jako v MSTS editoru, rozdíl je pouze u úhlu, kde ti kladná hodnota točí doprava, záporná doleva. A v "Elevation" nastavuješ sklon.
Jinak základní návod k editoru je tady.
 
Tento editor dělá ještě jeden problém. Pokud přesouvám osazený objekt na jiné místo a dám uložit, tak se model uloží, ale v původním čtverci a se souřadnicemi přes dva kilometry daleko v ose x A pak jsem se divil, že v MSTS tento díl vidím jen z velké dálky a po přiblížení zmizí. Tak to nyní přesouvám ručně a zkracuji osu x, abych tento objekt ve čtverci někde našel. Ale naštěstí jsem toho v OR moc nepřesouval.
objekt.JPG
 
Měl jsem i zdvojené objekty, které v MSTS nešly smazat, pokud se uložily v jiném čtverci. Tohle se dá vyřešit jedině odebráním v editoru OR.
Nutno tedy vědět, v OR nic nepřesouvat, ale jen osazovat. Jinak nastane mišmaš.
Ale jinak chválím, zarovnávání objektů ke kolejím nemá v OR chybu. Hlavně ke kolejím ve sklonech.
 
Vyzkoušel jsem vygenerovat terén v jednom čtverci. Hodně by mi to pomohlo, kdybych terén takto vkládal do míst, kde jsem skutečnými souřadnicemi správně.
Otázka zní. Dá se takový čtverec nějak označit a celé snížit, abych se dostal do úrovně svého modelového světa? Například trať Břeclav - Znojmo by od Bořího Lesa mohla být postavená tímto způsobem. (aktuálně je můj úsek do Mikulova vrakoviště bez návěstidel a také před rozebráním.) Tedy by se i přestavěla trať do Lednice. Boří les mám jen asi 100m mimo v ose kolejí.
Děkuji za odpovědi.

teren.JPG
 
Vygenerovat terén umím, ale potřebuji jej snížit se zachováním vytvořeného terénu. U Lochenic jsem udělal jenom příklad. Jinak tohle chci použít Břeclav - Znojmo, kde mi souřadnice sedí s mapami vygenerovanými v terénu TSRE. Jestli to ale je možné. Trochu jsem experimentoval a mě se rozhodil každý třetí čtverec v celém projektu BP. Tak jsem musel Tiles nahrát ze záloh. Tedy je zde dost nějaký nebezpečný nástroj, který zasahuje ne v jednom čtverci ale v celé ploše tratí. Proto se tady ptám, abych si něco kompletně nerozhodil.
 
Nahoře