Kabiny pro řady 15x a 350 pro Train Simulator

Vlákno ve fóru 'Kabiny pro Train Simulator (RailWorks)' založil Stary, 26 lis 2015.

  1. Stary

    Stary Administrátor Správce

    Člen od:
    4 srp 2008
    Příspěvků:
    100
  2. Howky

    Howky Signalista

    Člen od:
    1 led 2007
    Příspěvků:
    869
    Lokalita:
    Přerov
    Na ukázku zde přidám něco z práce autora Kiski.
    Jedná se o cab na řadu 150 s maximální rychlostí 140km/h.
    Tvorba cabu, úprava textur a jiné práce : Kiski
    Foto poskytl : Lukáš Hanzlík, Adam Howky Kunčík
    Otázky ohledně cabu:
    1.Kompatibilita s lokomotiva od Hekla , zatím není a zřejmě nebude.
    2.Budou jiné textury?( Ne nebudou , ale pokud by se někdo našel kdo by dodal nějaké další fotky, možná se časem použijí.)
    3.Kdy bude cab ke stažení:( Zatím se na něm pracuje tak se neptejte.)
    ---------------------------------------------------------------------------
    Závěrem bych rád poděkoval Kiskimu a Lukáš Hanzlík za spolupráci na tomto cabu.
    cab na krysu 140.jpg
     
    RicarCZ a honza.piano toto olajkovali.
  3. jm252485

    jm252485 Začátečník

    Člen od:
    1 lis 2008
    Příspěvků:
    41
    Lokalita:
    Praha
    Možná je to dotaz moc do "kuchyně", ale ona se chystá další verze 15x? Protože proč by se potom chystala kabina? Možná nemám dost informací, ale o jiné než Heklově (vč. jednoho repaintu) lokomotivě nevím.
     
  4. dem

    dem Pomocník strojvedoucího

    Člen od:
    5 srp 2008
    Příspěvků:
    3844
    Chlapy nechcem byť zlí, ale nie je lepšie spraviť to tak aby to kompatibilné bolo? Načo ďalší model 150 ak tento čo je je plne dostačujúci?
     
  5. Daniel Marek

    Daniel Marek Pokladník

    Člen od:
    16 kvě 2014
    Příspěvků:
    320
    Souhlasím s Demem, kdo se pak v tom má vyznat, když je XX verzí 150.. A co pak ty skiny na Heklův model
     
  6. dem

    dem Pomocník strojvedoucího

    Člen od:
    5 srp 2008
    Příspěvků:
    3844
    Marek to že bude iný model nijako skinom neuškodí.....Skôr vidím problém v tom, že tá kabína preto nie je kompatibilná, lebo pre niečo spolu nespolupracujú s Kiskim. A po tom čo sa tu nedávno dialo nie je ťažké si domyslieť, že asi ani nebude. Čo je škoda, pretože spolupráca je to najlepšie čo môže existovať.....Ale tak je to len hra.......
     
  7. Howky

    Howky Signalista

    Člen od:
    1 led 2007
    Příspěvků:
    869
    Lokalita:
    Přerov
    Nějak jsem přehlídl tu otázku takže asi takto :)

    1.Kompatibilita s lokomotiva od Hekla , zatím není a zřejmě nebude - Tento bod už není platný a kompatibilita s modely od Hekla už je , tímto mu za to patří díky :)
     
    zbynda toto olajkoval.
  8. zbynda

    zbynda Hradlař

    Člen od:
    21 srp 2011
    Příspěvků:
    563
    Supr zpráva, ještě se zeptám. Jak to vypadá s cabem na Rj 162 ? Další mašinku mám v přípravě ale už by to chtělo pořádný kokpit :)
     
  9. kiski

    kiski Cestující

    Člen od:
    25 úno 2014
    Příspěvků:
    73
    Lokalita:
    Slovensko
    Toto vlákno je o kabe 15X a nie o Rj 162, takže otázku treba smerovať inam. Neviem síce kam, ale sem určite nie ;)

    Čo sa týka nedávnych turbulencií ohľadne kabu 15X, k tomu ja už nemám viac čo napísať, všetko tu už bolo. Budem sa opakovať, ale ja viem čo som modeloval. Nikdy som ani nepoprel, že som od Romana zdroják kabu 363 dostal. Žiadal som ho od neho preto, lebo som si chcel uľahčiť robotu pri tvorbe kabu 15X, ktorý, ako všetci dobre viete, je v momentálnych modeloch rušňov radu 15X nepresný a iba prebratý a upravený z rady 350. Z kabu 363 som pôvodne chcel prebrať iba pakeťáky a nič iné, no paradoxne potom, čo som súbor obdržal, som použil iné veci, a pakeťáky nie. Uznávam, že som Romana mal o tom asi informovať, že použijem niečo iné, lebo prvé povolenie som mal len na tie prepínače. Holt, nestalo sa tak, je to moja chyba, ja si to uznávam. Ale odmietam obvinenia, že som prebral všetko. Bolo to len to, čo bolo spomenuté už v zmazanom vlákne.

    Nechcem rozdúchavať nové plamene, bohato mi stačilo to, čo tu prednedávnom prebiehalo. Mimochodom, aj tak je to len moja a Romanova vec.

    Skôr som chcel poukázať na kompatibilitu. Áno, je pravda, že s horúcou hlavou som jednal tak ako som jednal a napísal som, že kompatibilita nebude. Potom som však vychladol a uvedomil som si, že by to bola zbytočnosť modelovať celú radu znova, pretože stávajúce exteriérové modely sú na vynikajúcej úrovni, a iba by som mrhal energiou. Preto som začal komunikovať s Heklom, ktorý mal na celý spor trochu nadhľad, zopár vecí sme prediskutovali, a súhlasil, že mi pošle IGS súbor, ktorý som potreboval. Plus mi dal všetky potrebné info o animáciách, takže už nebol ďalej problém naskriptovať napr. dve rýchlosti stieračov, naskriptovať animáciu zberačov tak, aby sa priblížila viac realite apod... Preto kompatibilita bude, a zájde to aj trochu ďalej, pretože som sa trochu pustil aj do HS198 (skôr jeho simulácie) a bude možné preskakovať jazdné stupne, krokovať pod 300A do nuly (to už Roman skúšal na 151 023), atď... plus vzduchárina podobne ako na Ese, čiže začiatok s prázdnymi vzduchojemami apod... Mnohé už funguje, mnohé ešte nie, a niečo ani nebudem vedieť implementovať. Ale urobím čo bude v mojich silách. Uviazal som si na seba búdu, ale slovo musím dodržať. Zopár videí už je na mojom kanáli na YT, treba dať hľadať nick ckd754.

    Zatiaľ toľko k tomu. Striedavkám zdar :D:D:D
     
  10. dem

    dem Pomocník strojvedoucího

    Člen od:
    5 srp 2008
    Příspěvků:
    3844
    No to bude radosť :) To na tom ani nebudem vedieť jazdiť :) Riadiaci systém 151 vôbec nepoznám :)
     
  11. bob57_cz

    bob57_cz Pomocník strojvedoucího

    Člen od:
    6 srp 2005
    Příspěvků:
    2621
    Když to umíš na 350, tak na 150 už to nebude velký rozdíl.
    Mne ale zajímá, jak bude pomocí stávajících kláves docíleno rozlišení mezi krátkým+1, dlouhým+1 a rychlým+. Totéž i směrem dolů. Bez dvojkláves to asi jednoduše nepůjde.
    Jsem zvědavý i na vyřešení automatického rozjezdu. Není to totéž jako na ESu.
     
  12. kiski

    kiski Cestující

    Člen od:
    25 úno 2014
    Příspěvků:
    73
    Lokalita:
    Slovensko
    Ahoj Bobe,

    vôbec som nečakal, že moja odpoveď v tebe vyvolá pocit "romanovenia", či ako si to pomenoval. Nemyslím si to, ale nevadí, to nie je podstatné. Pýtal si sa ma nato, ako vyriešim polohy páky kontrolera, ktoré v skutočnosti odpovedajú funkciám krátke +1, dlhé +1 a rýchle +a automatický rozjazd. Dúfam, že následným popisom odpoviem na všetko, čo si sa pýtal. Tak pekne poporiadku...

    1. Ak myslíš polohu rýchle + polohou páky kontrolera v pozícií +1, ale s tým, že ju tam fíra drží, tak toto nebudem riešiť nijak. Z prostého dôvodu. Sám vieš, že tá poloha je v skutočnosti nearetovaná, a v tejto polohe ju musí fíra držať, inak by sa vrátila tuším do polohy J. V simulátore to možné samozrejme je, ale len v prípade, že páku bude užívateľ ovládať myšou, a nie klávesami (a aj to som si nie celkom istý). Skript je totiž riešený tak, že z polôh +1 a -1 vracia páku do polohy J automaticky sám, preto nie je možné pomocou kláves dosiahnuť to, aby v týchto polohách páka ostala. Pomocou myši asi áno. Keďže sa ale nemôžem spoliehať nato, že užívateľ bude kontroler ovládať práve myšou, tak som to neriešil.

    2. Funkcia krátke +1 - ak tým myslíš klasický krok o jeden stupeň hore, tak toto funguje tak ako to funguje u stávajúcich rušňov 15X.
    3. Fukcia dlhé +1 - ak tým myslíš polohu kontrolera úplne vpredu označenú ++, tak tá takisto funguje tak ako funguje u stávajúcich rušňov 15X. Časový interval som nastavil na 0,5s. netuším či to sedí úplne so skutočnosťou, ale takto sa mi to celkom pozdáva.
    4. Automatický rozjazd - viem že to pracuje inak ako u Esa. V podstate sa jedná len o to, že mašina krokuje hore automaticky približne s tými prúdmi, pri ktorých fíra to tlačítko stlačil. Nejedná sa o automatiku udržiavania nejakej navolenej rýchlosti alebo niečo podobné. Síce rušeň začne krokovať dole keď sa začne približovať rýchlosti ktorá odpovedá prepínaču vpravo od kontrolera (tuším prepínač núdzovej jazdy), ale nebude ju udržiavať. A podmienky prerušenia tejto činnosti sú mi tiež jasné, je ich okrem horeuvedenej oveľa viac... Ako to naskriptujem je ale momentálne aj mne ešte záhadou, vôbec som sa nezamýšľal. To video, kde to tlačítko je ukázané pri činnosti, som chcel pôvodne ukázať len Howkymu, aby vedel, že to ide urobiť tak aby to po stlačení vypadalo ako podsvietené.

    Všetky tie videá sú viac-menej len fragmenty, keď som si nejaký dielčí kus naskriptoval a potom som skúšal, či to ide alebo nie. Netreba sa ich nijako držať, nie sú berná minca, skôr iba ukážky. Takisto keď som napísal, že sa snažím aspoň sčasti naskriptovať HS198, tak to určite nebude kompletný riadiaci systém, ale iba funkcie, ktoré dokážem. Zatiaľ fungujú preskoky stupňov, skok na 0 pod 300A (ovšem nie na prechodových stupňoch, tam mašina tuším nikdy nepreskočí, ale môžem sa mýliť), šunty, krokovanie zo šuntov, funguje krokovanie do 27.stupňa pri krátkodobom ponechaní páky v 0 a potom následne presunutie do J (pokiaľ je mašina samozrejme na paraleli, na sérií to logicky nejde, to by krokovala dohora :)), a nakoniec funguje korektné zobrazovanie displeja v jednotlivých režimoch (samotné stupne, H, P1, P2, P3, 0, -0, -1).

    Pre info - skript nevyužíva nič z pôvodného Michalovho, aj keď k dispozícií ho mám. Keďže Michalovi tu veria ľudia viacej ako mne, tak pokiaľ by niekto požadoval dôkaz, tak Michalovi jedinému zdroják skriptu poskytnem, môže sa naň mrknúť a potom sem napísať či mám pravdu alebo nie.
     
  13. kiski

    kiski Cestující

    Člen od:
    25 úno 2014
    Příspěvků:
    73
    Lokalita:
    Slovensko
    V predchádzajúcom príspevku som sa sekol - prepínač vpravo od páky kontrolera nie je prepínač núdzovej jazdy, ale predvolenej rýchlosti. Moja chyba. S núdzovou jazdou samozrejme súvis má, ale neaktivuje ju priamo.

    Ešte doplnok k EDB - na displeji sa bude zobrazovať -0 a -1 aj pre loko rady 151, nie len 150.2. Zobrazovanie -2 a -3 neplánujem. Už aj tak má skript 1500 riadkov a to tam ešte nie je LS90, ani niektoré ochrany, ani spolupráca BSE+EDB, a už je poznať nejaký ten pokles fps (zatiaľ o nejakých 3). EDB zatiaľ funguje len pomocou páky kontrolera, s BSE prepojenie zatiaľ nie je.
     
  14. bob57_cz

    bob57_cz Pomocník strojvedoucího

    Člen od:
    6 srp 2005
    Příspěvků:
    2621
    Nemyslím. Když napíšu dlouhé+1, tak tím myslím dlouhé podržení v poloze +1 a ne v poloze ++(rychlé+). Tato poloha na původních 150 měla na svědomí, že mezikontroler postoupil pouze o jediný stupeň a dále už ne při sebedelším držení. Na reko bez mezikontroleru s řídícím systémem však má tahle poloha už nový definovaný význam. Viz zaslané návody.
     
  15. kiski

    kiski Cestující

    Člen od:
    25 úno 2014
    Příspěvků:
    73
    Lokalita:
    Slovensko
    Bobe, fakt mám tak málo času, že som rád, že som si stihol pozrieť tie brzdy, čo si mi poslal. Na ostatné materiály mi ešte čas zatiaľ nevyšiel. Ale podľa toho, čo píšeš, to bude teda tak, že dlhé + zapracované nebude, bude zapracované len rýchle + (++) a krátke + (jeden stupeň).
     
  16. Howky

    Howky Signalista

    Člen od:
    1 led 2007
    Příspěvků:
    869
    Lokalita:
    Přerov
    Na známých stránkách http://modely-msts.cz/railworks.html si můžete stáhnout Kiskiho cab pro řadu 150/151, dále pak nové zvuky pro 150/151 a znovu si stáhněte i modely :) Předchozí zvuky, kabinu a modely odinstalujte :) Rád bych ještě poděkoval Kiskimu , za trpělivost, kterou semnou měl při tvorbě tohoto cabu a dále pak ostatním kteří se na tvorbě nějak podíleli :)
     
  17. kiski

    kiski Cestující

    Člen od:
    25 úno 2014
    Příspěvků:
    73
    Lokalita:
    Slovensko
    Platí rovnako aj pre balík retro ČSD skinov - stiahnuť znova, staré odinštalovať a nové nainštalovať nanovo. Inak nepôjdu.
     
  18. dem

    dem Pomocník strojvedoucího

    Člen od:
    5 srp 2008
    Příspěvků:
    3844
    Čiže všetko čo je 150/151 dole a znova hore.
     
  19. kiski

    kiski Cestující

    Člen od:
    25 úno 2014
    Příspěvků:
    73
    Lokalita:
    Slovensko
    Presne tak :)
     
  20. bob57_cz

    bob57_cz Pomocník strojvedoucího

    Člen od:
    6 srp 2005
    Příspěvků:
    2621
    Kiski mi přeposlal link na pláč Romana, který dostal přeposlán:

    Na tom videu jde zvuk jízdní páky s půl až skoro sekundovým zpožděním za vlastní manipulací pákou (už za třetinou videa). Asi slabý PC a způsob získávání záznamu videa. ( Možná i následek neuváženého zásahu ovládání níže.)
    Horší jsou ale ty Romanovy kritické pindy na špatné chování řízení, aniž by vůbec tušil, jak se taková lokomotiva chová, řídí, jaké má vlastnosti a ještě tam píše o vlastní opravě chování.
    Tu opravu bych tedy chtěl vidět. Cituji část jeho proslovu:
    "Asi je to tím, že mám levé ruce, ale nedokážu se s lokomotivou rozjet plynule. Určitě je to moje chyba, že se při zadání druhého jízdního stupně zvýší neúměrně tažná síla a trakční proud a při zadání dalšího, třetího stupně prudce obé poklesne ... Souprava se v tu chvíli pěkně podélně rozkmitá :). Ale testovali to největší kapacity v oboru, tak je samozřejmě chyba u mě :).
    A pak páka kontroléru. To je někdy na rozštípání klávesnice, jak je neohrabaná. Pokud potřebuju udělat nějakou svižnou manipulaci (třeba při přechodu) je to docela problém. To jsem si naštěstí mohl sám jednoduše opravit ke své spokojenosti."

    Ponechám na vlastní úvaze každého soudruha, jak to vidí s těma levýma rukama (já je s klidným svědomím odsouhlasím, na šestikoláku by se mu asi ty pazoury zauzlovaly s přechodem po šuntech), ale jisté je, že o trakčním obvodu daného stroje ví stěžovatel kulové s přehazovačkou.
    Já se rozjedu naprosto plynule i s přechodem S/P, protože to prostě umím řídit už skoro 40 let. Nemám ani ty řídící páky či jiný náhražkový pult, vystačím si i s tou klávesnicí počítadla.

    Jak to je:
    Na druhém stupni je zařazen v obvodu buzení trakčních motorů šuntovací odpor pro změkčení záběrového momentu. Celkovému odporu odpovídá i nějaký proud obvodu (část obvodu je paralelní kombinace "něčeho s něčím"). Tažná síla je nějaká konstanta stroje x budící proud x kotevní proud. Budící proud je šuntem zeslaben, takže i zeslabená síla (zde asi 36kN/380A). Zařazením třetího stupně dojde k odpojení toho šuntu, takže tažná síla stoupne podle stejného vzorce (zde 72kN/290A), ohmický odpor mírně stoupne odpojením paralelní části v obvodu a celkový proud mírně klesne. Další stupně pak jsou 4./95kN/480A, 5./123kN/615A, 6./138kN/690A, atd.
    Takhle je to v reálu vymyšleno, zkonstruováno, nastaveno a dosud používáno (plusminus nějaký ten A). Není tedy pravda, co tvrdí neznalý hráč o poklesu proudu a zároveň i síly. O rozkmitání už vůbec nemůže být řeč (leda těma olšovýma rukama).
    Kdyby si hráč ráčil zapnout zobrazení nástroje "Control List Dialog", mohl tam snadno vidět hodnoty vypsané při simulaci.
    2.jpg 3.jpg 4.jpg 5.jpg 6.jpg
     

Sdílet tuto stránku