12. setkání příznivců MSTS, Praha

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Ale Taxi, no. Já řešil jeden problém s MSTS po telefonu, pán byl z Kladna, odkázal jsem jej na slezinu a nebyl problém. Ale to byl starší pán. Pokud se na problémy ptají nezletilé děti, rodiče zavelí "nikam nepojedeš" a nic s tím nenaděláš. Trainmart by asi přijel, ale si asi myslel, že ban platí i na slezinu. Já si myslím, že počet byl tak akorát. Po několika hodinách i tak tam bylo téměř nedýchatelno. Jinak mě tato doba slezin vyhovuje. Není problém obětovat sobotu. Ty ostatní letní soustředění, to už je na pováženou. Ale mě spíš vyhovuje někam přijet a večer odjet. Nějaké přespávání, to už na mě není. Ale asi jak kde. V Bohumíně na nocležně se to dalo.
 

Tax

Moderátor
Správce
... Já řešil ...
To bolo vlani, pamätám sa. Ale tu neriešime jedného pána z Kladna, ale 100, 1000 stupídnych otázok, 10, 100 .... 999 informácií ako niečo urobiť, čo máme urobiť a ako by to bolo lepšie urobiť. Kde sú všetci títo "radcovia", rádoby "stavitelia", "modelári", "skinári" ktorí vedia čo kde a ako máme postaviť? Nejaký ľúďo oznámi: Pendolíno ( berta, peršing ... ) je nah*vno, ja ho urobím lepšie. Už mám jednu bočnú fotku, čo ďalej? Takých "ľúďov" - všeznalcov je tu na fóre na hafo, ale prečo sa nepredvedú, prečo keď niečo nevedia tak neprídu na slezinu a neopýtajú sa? Vidieť na vlastné oči je 100x lepšie než počuť. Ja rád ukážem ako sa čo robí, ale aby som to do osprostenia vypisoval postupy a návody tak to nemám ochotu, čas ani chuť. Pretože tých postupov a návodov je tu dosť, stačí troška hľadať.
My ktorí sa navzájom poznáme nemusíme sa stretať na slezinách, spolupracujeme aj bez tohto. Slezina, teda najmä táto pražská slúži na to aby sa široká verejnosť mohla zúčastniť a vidieť na vlastné oči o čom MSTS ( OR, TS ... ) je. Ale tu je jasne vidieť že nie je záujem, záujem je najmä porúčať, kritizovať, domŕzať a mudrovať. Samozrejme anonymne na fóre, veď ako už inak? :p

PS: Vidím že si vôbec nepochopil o čom píšem.
 

Martens

Strojvedoucí
Správce
Po několika hodinách i tak tam bylo téměř nedýchatelno.
Zbynďo, koukám, že "problém okna" se Tě drží stále ještě od 9.sleziny, kdy jsi řešil totéž a ventilace šla klidně otevřít :D ... ale jinak je fajn, že jsem v Alcaponem našel velmi zdatného nástupce v organizování sleziny.

Škoda jen, že od letošního roku je tento termín pro mne pasé až na věky věkův, neb v této době bude vždy velká rodinná oslava narozenin :(.
 

Rogers

Cestující
Děkuji za velmi vydařené setkání a perfektní organizaci. Rád jsem opět viděl známé tváře. Ještě jednou díky. :)
 

alcapone

Pomocník strojvedoucího
Já jsem dával pozvánky i do skupin na facebooku, tam je toho také plno, kde, co a jak a také bez odezvy. Tedy jak píše Tax, hoši nechtějte po nás, že Vám tady budeme do nekonečna něco radit.
Jinak, ten kdo je podepsán, bude mít příští rok slevu za vstup, pokud se bude platit, pokud ne, bude mít občerstvení v hodnotě 50 kč,- zdarma.
 

Martens

Strojvedoucí
Správce
Slezina, teda najmä táto pražská slúži na to aby sa široká verejnosť mohla zúčastniť a vidieť na vlastné oči o čom MSTS ( OR, TS ... ) je.:p

Laci, pokud to chceš brát jako slezinu pro širokou veřejnost, tak by tomu mělo předcházet i výraznější e-marketingové PR - třeba hlavně na FB, domluvit se s klukama na Train Simulator foru u Zdendy Itterheima o dalším zveřejnění, mít bannery třeba na stránkách vás aktivnějších (Zbyněk, Pikku) atp. ...v tomhle případě asi jedno vlákno na foru nestačí.

Ale zase je fakt, že mega sleziny, kdy se tam za den protočilo více než 80 lidí - to zase nebylo ono a nic se nepořešilo, takže je otázka, zda tuto slezinu chápat jako slezinu pro širokou veřejnost a ne spíše jako nějaký menší workshop.

P.S.: Ohledně FB byl Alcapone rychlejší...:)
 

JiříkTK

Pomocník strojvedoucího
Ale i když "sa nemusíme stretať na slezinách, spolupracujeme aj bez tohto", je fajn, že se jednou za uherský rok vidíme. I když třeba zrovna nic neřešíme.

Co se týče větší propagace akce: Proč ji více propagovat, když většina z těch, o kterých Tax píše, se projevuje na tomto Fóru?
 

Tax

Moderátor
Správce
... tak by tomu mělo předcházet i výraznější e-marketingové PR - třeba hlavně na FB, domluvit se s klukama na Train Simulator foru u Zdendy Itterheima o dalším zveřejnění, mít bannery třeba na stránkách vás aktivnějších (Zbyněk, Pikku) atp. ...v tomhle případě asi jedno vlákno na foru nestačí.
Myslím že dlhoročná tradícia úplne stačí, a tie bannery by tiež nepomohli. Tu ide o to že každý vie radiť, porúčať čo a ako, ale nevie čítať. Takmer každý z týchto ľudí je lenivý pozrieť na to čo toto fórum ponúka a aké informácie a návody, rady sa tu za X rokov nahromadili. Pozri si len FAQ, číta ho niekto vôbec? Teda myslím zo začiatočníkov. Nikto. Tak načo radiť, načo ukazovať ... a my ktorí sa chceme stretnúť a pokecať si, to môžeme aj bez organizovania verejne prístupnej sleziny. Jediný klad stretnutia na Podbabe je že sa môžeme pokochať naozaj skvelým koľajiskom a že v dielni môžeme debatovať pri párkoch a pri káve ;) :p

@JirkaTK: áno, to nerozporujem, je dobré pokecať si, najmä s Tebou je to zážitok ;) Ale na to netreba veľká verejná slezina. To môžeme aj v tom Deteriom sľubovanom stretnutí na južnej Morave ;)
 

Gajdma

Provozní technik
Je určitě škoda, že nováčci na sleziny nejezdí, ale je třeba říct, že ne všichni jsou tak otrkaní, aby se hned na všechno ptali, zvlášť, když by se jednalo o někoho komu je třeba 14, 15 let, když drtivá většina lidí v komunitě MSTS je o generaci starší. Ostatně tak jako mě když jsem jel poprvé, takže mluvím z vlastní zkušenosti. Teď pracuji se staršími lidmi o generaci běžně, takže jsem naprosto zvyklý se s takovými lidmi bavit o čemkoliv, tykat jim, apod. Tím chci říct, že se rozhodně není čeho bát a i takto mladým nováčkům tedy můžu slezinu jedině doporučit a zároveň doporučit i to, aby se nebáli zeptat někoho zkušenějšího na cokoliv, co mu je nejasné. Tam to nikomu vadit nebude a je to rozhodně lepší, než se ptát zde, protože většina aktivních tvůrců má taky nějaké zaměstnání a plno jiných zajímavějších koníčků než MSTS. Takže se nemůžou nikomu věnovat tak, jak by si asi ten daný nováček přál. Na slezině je na to času dost.

Jinak já jsem na sleziny poslední dobou jezdil spíše jako neaktivní člověk pro MSTS. Takže když už mi to vyjde a jedu, tak za tím účelem, abych pokecal s lidma od MSTS o něčem jiném než o MSTS, ideálně večer U Topolů. :D
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Taxi, já situaci na fóru pochopil tak, že mnozí takymodeláři, takystavitelé tratí, nic ve zlém, chtěli to jen zkusit, bohužel, dříve než začali udělali svému snu velkou reklamu tady na fóru v podobě nového vlákna a něčem, po čem ostatní touží. Asi jakmile do toho šli, hned zjistili, že na to buď nemají nebo to zabralo tolik času, že to rovnou vzdali. A pak je tady další početná skupina, která pod záminkou modelování či skinování chce jen prudit, ale nikdy nic kromě kradených věcí neprezentují. Tito lidé určitě nemají důvod jezdit na sleziny.

Já jen nechápu jednu věc. Často poslouchám přání ze všech stran, kam bych ještě mohl natáhnout koleje nebo že nemám zastavěné mnohé starší úseky tratí. Na slezině jsem si nechal vysvětlit jak začít něco modelovat jak v Gmax tak v SkethUp. V neděli jsem googlil nějaké tutoriály a na jednom videu prezentoval nějaký malý kluk, jak ve SkethUp udělat jednoduchý domeček se všelijakými přístavky a terasou. To byla jen malůvka, samozřejmě s fototexturou by to trvalo trochu déle. Ale i tak nechápu, že se modelování většina lidí bojí. Každý kdo nabízí nějakou pomoc odpovídám, že by mi nejvíce pomohlo, kdyby souběžně, kde stavím někdo modeloval. Například typická stavědla kolem Bohumína musí být práce "než si vypiji svůj šálek kávy". A jak bych byl za ně rád. Možná to bude první model, který si vyzkouším. (doufám, že jej má David Hájek nafocený) Ještě jsem si stáhl tutoriál od Michala zase pro Gmax, kde vysvětluje na příkladu jiného strážního domku. Už je mi až trapné stále poptávat, jestli by mi někdo něco do trati nedodal. Takže vyzkouším. Když to půjde, troufnu si na něco většího.
 

Tax

Moderátor
Správce
... Já jen nechápu jednu věc. Často poslouchám přání ze všech stran, kam bych ještě mohl natáhnout koleje nebo že nemám zastavěné mnohé starší úseky tratí. Na slezině jsem si nechal vysvětlit jak začít něco modelovat jak v Gmax tak v SkethUp. V neděli jsem googlil nějaké tutoriály...
Zbyňku, ale presne o to tu ide. Ty, s prepáčením starý ťažný kôň ideš sa učiť modelovať len preto, lebo nejaký 15, 25 či 35 ročný mladíček ktorý má 10, 100 1000 požiadaviek a nápadov nie je ochotný niečomu naučiť sa a napríklad skúsiť v kečupe vymodelovať nejaký ten objekt ktorý Ty potrebuješ do trate. Mne zas došla fantázia pri vymýšľaní nápadov čo naložiť na plošinový voz. Ponúkli sa dvaja, Deterio a Mates ... Myslím že obaja majú čo robiť a majú rozpracovaých množstvo potrebných modelov. Kde je dorast? Videl som nový projekt trate do TS. Myslíš že je to mladý chlapec? Áno, je to síce začiatočník, ale je to pán v zrelom veku. Ak keď svoje dielo dokončí a dá ho k downloadu, tak nájde sa mnoho mladých, múdrych vševedúcich radcov čo kde a ako by to oni urobili.
Keď už ide o to, napríklad Ondra J. urobil svojho prvého kocúra keď mal nejakých 16 rokov. Chcel to, skúsil to a nemal sa s kým radiť, nemal sa koho opýtať. Dnes je za ním vidieť množstvo práce, hoci už nemodeluje. Ja som už mohol pýtať sa Starého, Tomiho, Ondru J. S Pikkom som predebatoval dlhé hodiny ako to ide urobiť lepšie, čo zmeniť a tak. Dnes s kým debatujem? S Pikkom, s Miranom ... Kde je dorast? Prišiel niekto s tým že toto som skúšal, mám nejaký problém, prosím ukážte mi, poradte ako na to?
 

pepah

Pokladník
tak už jsem doma i já,
díky všem za slezinu,je to vždy takový dobrý relax,
protáhl jsem si výlet až do nedělního pozdního večera,
kdy jsem se zaučoval u PepkaQ na tramvajáka a za pětihodinovou šichtu
jsem se i něco naučil(že na zastávce tramvaje v Mostě nasoupí 80 horníků do předního
vozua 75 horníků do zadního vozu a proto musím počkat a odjet pomalu,aby nenadávali)
a na další zastávce dobíhají dvě účetní,tak mám na ně počkat.No praxe je praxe.:)
S Alkaponem jsme probraly 310ku přes OR,takže na foru MSTS vyjde brzy miniaktualizace
opravených chybek,hlavně oprava návěstidla do Komárova.
 
Nahoře