Trať Bratislava Nivy a jej vlečky

dusan maron

Začátečník
#62
chcel by som len upozorniť na nepresnosť pri vchode vjazde žel. vlečky do areálu bitúnku ona išla dovnútra po ľavej strane toho domčeka -vily a pri Račanskej vieche a tej vysokej budove sa koľaje stáčali do ľava do mraziarni ešte skôr ako stáli mraziarne koľaje mali presah aj cez budúcu Trenčiansku ul. do Drevony pokiaľ ma pamäť neklame tak tá vlečka neišla do Mliekarne v 50 r. keď už stáli M-M a začali stavať Ružovú dolinu tak sa Drevona zúžila a vybudovala sa Trenčianská ul. ako chlapec som obdivoval tú parnú lokomotívu zeleno červenú B 200 213 901 ktorá šibovala vagóny s dobytkom z Nív na bitúnok a ešte jednu takú spomienku pri odbočke koľají na Metódku tam stojí Ludwigov, že letohrádok, a z druhej strany ešte aj teraz tam sú také väčšie vráta a tam som videl túto B 200 garážovať opravovať minule som si na Rendezi kúpil farebnú fotku tejto mašinky,od Maďara a ešte jedna,

tá odbočka do elektrárni na Čuleňovej ul.pôvodne tam ešte išla mašinka do Klingerky / fabrika / a ešte tá odbočka z Mlynských nív do Cvernovky tak tu odbočku si nepamätám tá tam nebola v 50 r.vyrastal som na Trenčianskej ul.

p.Jozef Michalík, napísal som len pár postrehov ako si to ja pamätám, býval som od 56 roku aj na Pražskej ul.,v dome kde bola krčma u Elberta,vedľa Elektrárni, krásna práca a otec bol tiež železničiar. :)
 
Naposled editoval moderátor:
#63
Vážený pán Maron, vítam Váš ohlas, týkajúci sa vlečiek na území Ružinova. Zvlášť táto oblasť je veľmi chudobná na akékoľvek podklady. Celá oblasť sa zastavala úplne inými objektami a zmenili sa aj hranice mnohých pozemkov. Na fotografiách, ktoré sa mi podarilo nájsť, mám len záber koľají na Trenčianskej ulici s komentárom, že sa jedná o vlečku do mraziarní a mliekární a ďalej záber mliekární (bez koľají) s areálom mraziarní v pozadí. Na zábere vidno dva chladiarenské vozne La na vlečkových koľajach mraziarní. Okrem toho som mal už len veľmi nezreteľný mapový podklad vlečkových koľají v bitúnku a v mraziarňach. Pozdĺž bitúnku bolo odovzdávkové koľajisko s tromi, či štyrmi koľajami - to viem ale len zo svedectiev pamätníkov a ich spomienky sa v istých bodoch rozchádzajú. Takže súčasná podoba ružinovských vlečiek v mojej trati určite nie je dokonalá. Spomienky pamätníkov sú veľmi cenným zdrojom, ale nie vždy sú presné. Aj vy sám sa nie celkom presne pamätáte na oblúkovú koľaj vlečky do cvernovky, ktorá križovala Mlynské Nivy. Tá koľaj tam totiž nepochybne bola. V mnohých iných miestach trate som už bez váhania zmenil pôvodnú podobu koľají a objektov, keď som neskôr získal presnejšie a hodnovernejšie podklady. Skúste doplniť Vaše spomienky, aby som sa mohol podľa nich zariadiť. V tomto prípade potrebujem aspoň náčrtok trasovania koľají a vyznačenie pôvodných objektov.

Ste na tomto fóre nový, preto som sa k Vašim podnetom takto rozpísal. Asi zatiaľ neviete, že informácie, ktoré ostatných užívateľov fóra nemusia zaujímať, je možné vymieňať si pomocou SZ, teda súkromných správ. Tak sa mi, prosím ozvite týmto spôsobom. Keď ste v Bratislave, možno by sme sa mohli porozprávať aj osobne a spomenutý náčrtok by vznikol na takomto stretnutí.
 

Tax

Moderátor
Správce
#65
Jozef, šak Ty si zaslúžiť metál ;) Jur si trafil pekne, Raču tiež, riešil si aj vlečku do BEZ-ky a Benzinolu? Koľaj do BEZ-ky vidím, vo fabrike to nebolo nejako moc rozvetvené, pokiaľ si pamätám tak tam boli len dve koľaje a tretia krátka do remízy pre dva pukle.
 

Plexi

Posunovač
#66
Úžasné. Budu si muset koupit počítač, který utáhne RW i s touhle tratí (pod stromeček snad ještě nebude tak pozdě :D)...
 
#67
Vďaka za uznanie.
@Tax: Vlečka do BEZ-ky je tam celá, vlečka do Benzinolu zatiaľ nie, lebo je to tam kompletne zbúrané a iba postupne si skladám, čo tam bolo. Koľaj je natiahnutá, zarastená trávou a ostatné pribudne. Na vlečku technomatu by patrila kaluga, ktorá tam ešte donedávna stála...
Vlečka BEZ.jpg Vlečkové koľaje do Technomatu a Benzinolu.jpg