Trať Bratislava Nivy a jej vlečky

#81
Veľmi vzácny nález - záber železničnej zastávky Bratislava Slovany, o ktorom sa myslelo, že už neexistuje. Patrí do trate a časom sa tam určite objaví. Tento nález je dôkazom, že prehrabávať internet a hľadať aj tam, kde sa to zdá zbytočné, teda na neželezničných stránkach, nie je márnenie času a občas prinesie nečakaný výsledok. Zastávka Bratislava Slovany.jpg
 

dusan maron

Začátečník
#82
Dobrý večer p.Mihalík to foto zastávka Slovany je už dávnejšie známa ale bola polemika že odkiaľ závorár ovládal spúšťanie rámp tu aj pri tom priechode smerom k Tesle alebo k Mekáču či to bol ten domček kde je "bufet", vpravo nevidieť, alebo priamo na konci ako končí drevená časť tej zastávky
 
#83
Tak sa už hlásim aj ja do sveta modelingu, po dlhom čase som sa konečne preklikal k prvému baráku v trati, ktorú staviam. Začal som už aj zdobiť prázdne "fajérmúry" - dnes sa to volá optický smog, vtedy to bola názorná agitácia. Stanice majú už svoje tabule s názvami, na filiálke pribudla Rohlederova koľaj do vlečky Siemens o polomere 40 metrov, ktorá však nie je zjazdná, v Pezinku je slávna reklama na vineu, ktorá bola cez celú fasádu. RailWorks 2019-03-01 00-38-26-09.jpg RailWorks 2019-03-01 00-40-54-54.jpg RailWorks 2019-03-01 00-43-38-08.jpg RailWorks 2019-03-01 00-44-42-91.jpg RailWorks 2019-03-01 00-47-55-28.jpg
 

dusan1951

Začátečník
#88
Tak sa už hlásim aj ja do sveta modelingu, po dlhom čase som sa konečne preklikal k prvému baráku v trati, ktorú staviam. Začal som už aj zdobiť prázdne "fajérmúry" - dnes sa to volá optický smog, vtedy to bola názorná agitácia. Stanice majú už svoje tabule s názvami, na filiálke pribudla Rohlederova koľaj do vlečky Siemens o polomere 40 metrov, ktorá však nie je zjazdná, v Pezinku je slávna reklama na vineu, ktorá bola cez celú fasádu. Zobrazit přílohu 22297 Zobrazit přílohu 22298 Zobrazit přílohu 22299 Zobrazit přílohu 22300 Zobrazit přílohu 22301
Ďakujem, najviac som sa potešil inovovanej budove dnešného MV.
 
#92
@nebulus Betónové podvaly? Tak to bolo v prvom rade moje začiatočnícke rozhodnutie, nakoniec, pôvodne som chcel postaviť len malú trať, tri stanice a k nim systém vlečiek, a na tých koľajach som sa učil ako trasovať, klásť výhybky a všetko ostatné, čo k tomu patrí. Ale myslím si, že aj drevené podvaly po čase, keď z ich povrchu vyvetrá ten decht a iné chemikálie, kľudne môžu mať niektorý z tých "50 odtieňov šedej" a priblížiť sa farbe betónových podvalov. Z detstva si spomínam na zvláštnu vec, keď som sa zo svojho tradičného pozorovacieho stanovišťa na nadjazde v Novom Meste nad Váhom díval na koľaje dvojkoľajky, koľaj smerom na Žilinu mala šedú farbu a koľaj smerom na Bratislavu mala hrdzavú farbu - to všetko rovnomerne v dĺžke niekoľko sto metrov. A to boli koľaje pár metrov od seba, približne rovnako používané. Jediný rozdiel bol, že koľaj smerom na Bratislavu bola pred stanicou a vlaky tu často brzdili. Tak asi to bolo od prachu z brzdových klátikov (špalků).
@Dušan Maron Neviem celkom presne o čo Vám vlastne ide, modely domov v Railworkse sú spravidla trojrozmerné. K domom robotníckej kolónie Stollwerck mám len veľmi málo obrázkov. Zo symetrie by sa síce dala odvodiť celková podoba, ale možno by to nebolo celkom ono. Textúry by sa museli vyrobiť a upraviť, aby nevyzerali ako omaľovánka, skrátka, nehrniem sa teraz do toho. Priecestie na úrovni Jarošovej a Pionierskej ulice v 60. rokoch neexistovalo, bol tam priebežný betónový plot, používalo sa priecestie z Račanskej na Kutuzovovou.
 
Nahoře