Trať Bratislava Nivy a jej vlečky

Tax

Moderátor
Správce
Zajímavá výstavka. Adolf ve společnosti Avatara. Asi to k té plentě stavěli abecedně, jak měli uvedená jména na štítcích ...
Nie, vľavo vedľa Adolfa Aloisoviča sedel súdruh Iosif Vissarionovič ale bol v blbej polohe a nedalo sa s ním fotiť. Moja maličkosť zakrýva Charlie Chaplina, aj on bol drobný, teda celého ho prekrývam. Keď sa pozorne pozrieš, nad ľavým plecom je jeho tvrdiak a dole vidíš kúsok pásikavých gatí a paličku.
Koho zaujímajú voskové figuríny môže si pozrieť album Odessa - august 2017 na mojej FB stránke

Možná je to jen můj dojem, ale nesedí v "hajzlbaru" kromě jiných i Stano Dančiak?
Pardon za odbočení od tématu, ale tohoto slovenského herce jsem měl rád.
Ťažko povedať, určitá podoba tam je.

danciak_1.jpg danciak_2.jpg

Inak so Stanom Dančiakom mal som tú česť stretnúť sa osobne, na Cofaxe sedel vedľa nášho stánku a propagoval VideoCD Bud Bindy ktoré sme (okrem iných) predávali. Kua to je dávno, asi tak 1996-7.

Ale zdá sa že už sme mimo témy. Jozef nám urobí kopdoricínus ;):D
 
@ Tax: Pomník na fotke z hajzlbaru je venovaný bulharským partizánom. Mačka na obrázku by naozaj mohla súvisieť s prístavom. Napríklad v pamätnom filme "Pruhovaná plavba" je takých mačiek celý kŕdeľ. A nad nimi pevnou rukou panoval "tovarišč ukrotiteľ", kým mu ich špásovná opica nevypustila z klietok. V bratislavskom prístave si matne pamätám akurát to, že v sklade č. 7 raz našli akéhosi hada, ktorý sa zviezol v tropickom ovocí ako čierny pasažier.
 

dusan1951

Začátečník
Zdravím pán Mihálik. S vnukom najradšej jazdíme po prístave. Poznáme už všetky koľaje a výhybky. Chýba nám tam jedna koľaj (viď. obrázok). Otázka: Vaše vlečky zodpovedajú stavu po r. 1958 alebo pred r. 1955 (vtedy tam tá koľaj na topografickej mape ešte nebola...) kolaj k Eurovei.jpg kolaj k Eurovei_1958.jpg
 
@ Dusan1951: Na území prístavu som sa pohyboval od začiatku 70. rokov. Koľajisko sa viackrát upravovalo, koľaje ku skladom na nábreží strácali pôvodný význam, pretože tieto sklady sa postupne prestali používať na pôvodný účel. Napríklad sklad č. 7 od určitej doby využíval podnik Zelenina. Koľaj medzi skladom 8 a 9, na ktorú poukazujete, tam v 70. rokoch určite nebola. Či tam bola v 60. rokoch, to neviem, v tomto prípade som sa spoľahol na to, čo si sám pamätám. Na pristavovanie vozňov z koľajiska Bratislava Juh na nábrežie sa takmer výhradne používala koľaj medzi starým domom lodníkov a administratívnou budovou colnice a bezpečnosti, prípadne výťažná koľaj pri Fajnorovom nábreží. Pretože koľajisko Bratislava Juh napokon zaniklo, obnovila sa vami uvedená koľaj ku skladu 7, aby bolo možné úvraťovo posunovať vozne na nákladové polohy na nábreží. Takže aj keď trať je situovaná do 60. rokov, prevádzkové pomery v prístave zodpovedajú možno skôr 70. rokom.
 
Nahoře