Nové zvuky v OR

Vlákno ve fóru 'Zvuky pro Open Rails' založil Jacek, 13 čer 2016.

  1. Jacek

    Jacek Průvodčí

    Člen od:
    16 črc 2004
    Příspěvků:
    1566
    Hynďa:
    ten prastarý balík zvuků jsem smazal. Kdysí jsem strávil téměř rok úpravami pro bin a pak jsem za to od některých všeználků schytal držkovou, takže s úpravami téhož pro OR nepočítám. Krom toho, tvořím pro sebe, to co mě baví, to co pak používám. Takže ve výhledu je především to co se dá uplatnit do misí na trať 310.
    Pro srovnání, modeláři, skinaři, kabináři jsou dnes vysoce nároční, ale já jako zvukař taky. Je to jakobych po někom chtěl vydání těchto modelů:
    MOs 23505.jpg

    Z toho balíku stojí za úvahu snad jen to k čemu mám nahrávky, 210, 240, 163, 363, 460, je to zkrátka poplatné době. A něco už vytvořili jiní. To vše je běh na dlouhou trať a dnes už nejsem ochotný nad tím trávit tak moc času jako kdysi.

    Dem: prohodit ty špalky? Ono tam toho bude více.
     
  2. Hynďa

    Hynďa Průvodčí

    Člen od:
    23 čer 2007
    Příspěvků:
    1120
    Lokalita:
    Jablonec nad Nisou
    Předpokládám, že v úvodu příspěvku mělo být "Howky:" :D
    Nicméně za sebe díky za ten screen, je to krásná nostalgická vzpomínka :)
    Pardon za OT.
     
  3. Jacek

    Jacek Průvodčí

    Člen od:
    16 črc 2004
    Příspěvků:
    1566
    ano, pardon :).
     
  4. Howky

    Howky Signalista

    Člen od:
    1 led 2007
    Příspěvků:
    869
    Lokalita:
    Přerov
    No je to rozhodnutí Jacka :) ale stejně např zvuky pro 460,471 apod k mání na netu nejsou ne ? Teda co já vím tak byly ale pouze u Jacka :) takže za mě určo škoda :)
     
  5. Jacek

    Jacek Průvodčí

    Člen od:
    16 črc 2004
    Příspěvků:
    1566
    papej a Lukyn-CZ toto olajkovali.
  6. Howky

    Howky Signalista

    Člen od:
    1 led 2007
    Příspěvků:
    869
    Lokalita:
    Přerov
    lepší jak drátem do oka , jak já říkám :D
     
  7. dem

    dem Pomocník strojvedoucího

    Člen od:
    5 srp 2008
    Příspěvků:
    3844
    Ja si myslím že Peter má pravdu. Teraz sa môžu aktivovať vševedovia s tej malej skupiny o ktorých písal Tax a nahrať prijateľné zvuky. Ono to už dnes inak ani nejde. Aj ja to tak robím. Ak chcete nejaký model nafoťte. Ak chcete zvuky nahrajte.
     
  8. BR601

    BR601 Pokladník

    Člen od:
    20 led 2014
    Příspěvků:
    233
    Lokalita:
    KOŠICE
    Zdravím Jacek,
    Veľký díky za zvuky predovšetkým pre 850/851. Náhodou som objavil video na YouTube a bol som mimoriadne prekvapený.
    Ešte raz ďakujem za pekné zvuky.
     
  9. BR601

    BR601 Pokladník

    Člen od:
    20 led 2014
    Příspěvků:
    233
    Lokalita:
    KOŠICE
    Zdravím vo spolok druhý krát ;)

    Mám problém so zvukom zatvárania dverí na 851. Použil som aktualizovanú 851 s upraveným enginom priamo z Jackovej stránky pre OR, a zvuky som nainštaloval klasicky do common.snd. Samotné zvuky sa mi v OR prehrávajú parádne, ale zvuk dverí sa mi neprehráva prečo?

    Ďakujem za odpoveď.
     
  10. Howky

    Howky Signalista

    Člen od:
    1 led 2007
    Příspěvků:
    869
    Lokalita:
    Přerov
    Jacek: Nemáš v plánu 749 se startem a stopem motoru ? :) šikla by se na jeden projekt co ted mám v plánu :)
     
  11. Jacek

    Jacek Průvodčí

    Člen od:
    16 črc 2004
    Příspěvků:
    1566
    Howky: Už je mám delší dobu, ale hádej na čem tak může zveřejnění viset. Nejsou vyladěné engy pro OR. Teď dostala přednost řada 742, tady to ale zas vypadá hned na tři verze :)
     
    Lukyn-CZ toto olajkoval.
  12. Howky

    Howky Signalista

    Člen od:
    1 led 2007
    Příspěvků:
    869
    Lokalita:
    Přerov
  13. Lukyn-CZ

    Lukyn-CZ Hradlař

    Člen od:
    7 říj 2008
    Příspěvků:
    537
    Lokalita:
    Praha
    Ahoj Howky, zkoušel jsem ten .eng pro 008, ale jsou tam nějak zvláštně naladěny brzdy. Udělal jsem soupravu s vozy A a B pro OR od Jacka. Jakmile jen trochu zatáhnu za přímočinou brzdu, tak mi uteče veškerý vzduch z hlavního zásobníku...
     
  14. Jacek

    Jacek Průvodčí

    Člen od:
    16 črc 2004
    Příspěvků:
    1566
    Ono tam toho je víc zvláštního, můžu dát 100% výkonu při stání a ono nic, ampermetr skoro na nule, žádný prokluz, brzdy reagují strašně pomalu. Přijde mi, že původní eng od ŽSR se chová lépe. Ale pokud jde o zvuky, není to tak jednoduché. Engy jsou od ŽSR a O. Janiše, řada 749, 751, oba mají jiné rozložení stupňů a k tomu jsou různé kabiny pro jedno nebo druhé. Kolem 36 sms souborů fakt ladit nebudu :) Tady apeluji na ladiče, aby aspoň na to rozložení stupňů nesahali, pak je milion verzí a na žádnou nefungují zvuky.
    Jde o ty stupně a pak o nové zápisy ORTS, které ovlivňují zvuky.
     
    papej a bob57_cz toto olajkovali.
  15. Howky

    Howky Signalista

    Člen od:
    1 led 2007
    Příspěvků:
    869
    Lokalita:
    Přerov
    Hmmm, je teda pravda , že já to tehdy zkoušel s vozama naladěnýma od kámoša :)
    A Dem tehdy říkal že Barča pohoda .
    Budu ji muset otestovat, jak budu mít teď volno :)
     
  16. Igor Hnízdo

    Igor Hnízdo Začátečník

    Člen od:
    16 kvě 2017
    Příspěvků:
    12
    S tím jsem se též na několika strojích setkal, že jak se jen "dotknu" přímočinky, okamžitě se úplně vypustí tlak z průběžného potrubí (jako při přetržení hadic). Zatím jsem ale neobjevil, v kterém zápisu v engu jaká chyba toto chování způsobuje.

    Jinak k tématu - tady je soundpack na mou vyladěnou bangli: http://leteckaposta.cz/708756606. Kdo má web, nechť balík klidně u sebe vystaví (na letecké poště nebude věčně), autorem zvuků je Zababa a se zveřejněním souhlasí. Mou prací je jen několik úprav v SMS souborech a dodělání zvuků mazání, startu a stopu.
     
  17. Igor Hnízdo

    Igor Hnízdo Začátečník

    Člen od:
    16 kvě 2017
    Příspěvků:
    12
    Včera jsem nad tím bádal na Barče 749.121 a skutečně se tím vypouští vzduch z MainRes. A nakonec jsem zjistil,že tohle především ovlivňuje řádek EmergencyResVolumeMultiplier - zde v něm byla hodnota 0.02 a to je nesmysl, pak právě stačí jen sáhnout a přímočinku a vzduchojem je prázdný. Ale i když je plný, dochází k tomu efektu (už jsem to jistě někde na fóru jako dotaz zahlédl), že po startu simulace je souprava zabrzděna a odbrzdit jde, ale po dalším zabrždění už pak tlak v BrakePipe nestoupá (možná stoupá, ale nepatrně pomalu), takže souprava se neodbrzdí a je znát, že tlak v MainRes pomalu ubývá a kompresor nestačí doplňovat.
    Vypadá to tedy, že vzduch pro průběžku i přímočinku se bere z "EmergencyRes" a teprve pak z "MainRes". A pokud je první nesmyslně malý, pak popsané chování dává celkem logiku. U jiných strojů je hodnota "EmergencyResVolumeMultiplier" většinou 11 (možná pozůstatek starých ladění pro MSTS), mně stačilo nastavit 1.5 a ejhle, brzdy fungují, jak mají. Objem "nouzového vzduchojemu" (řádek EmergencyResCapacity) je nastaven na hodnotu 8 a nejsou problémy.
    Když u EmergencyResVolumeMultiplier nastavím hodnotu kolem jedné, nebo o kus menší, už začíná být znatelně vidět, jak zatažení přímočinky ubere tlak z hlavního vzduchojemu.
    Tady by to chtělo mít k dispozici grafický náčrt brzdového modelu ORTS, z kterého by bylo jasné, co který řádek v engu/wagu znamená a co s čím jak souvisí (jako je v manuálu plánek parního modelu), pak by se daly brzdy kloudně ladit. Možná něco bude k dohledání zde: http://open-rails.readthedocs.io/en/latest/physics.html#open-rails-braking, ale to bude na delší dobu to celé prolouskat.
    Hlavně je zapotřebí při zkoumání těchto chyb mít v nastavení OR VYPNUTOU volbu "opravit sporné brzdné parametry", jinak se ORTS snaží tyto zjvné chyby obejít aplikací nějakého náhradního modelů a většinou úspěšně, takže se pak ani nedá odhalit, že v engu/wagu se takové kritické chyby nacházejí.

    Snad tedy nebude vadit trochu OT příspěvek ve vlákně o zvucích, ovšem když dotaz padl zde, bylo by vcelku nesmyslné psát odpověď jinde.
     
  18. Icik

    Icik Posunovač

    Člen od:
    2 led 2010
    Příspěvků:
    436
    Lokalita:
    Chomutov
    MainRes (kapacita hl.zásobníku) si nastavte dle skutečnosti tj. cca 1000l=35 ft³
    EmergencyResVolumeMultiplier (poměr nouzové nádrže porovnávaný s pomocnou nádržkou) natavte na hodnotu 1, protože ten průtok je stejný jako z nouzového zásobníku. Nemá smysl dávat jinou hodnotu.
    EmergencyResCapacity (objem nouzového zásobníku) sice se v našich končinách nepoužívá, ale je nutný pro definici velikosti objemu zásobníku vzduchu pro obsluhu brzdových válců. V OR se počítá z velikosti brzdových válců a ta zase z hodnoty MaxBrakForce. Hodnota bude vycházet zhruba na 1.792.
    Tím si můžete opět v OR menu vrátit hodnotu na reálných 21 PSI/s u plnění brzdového potrubí.

    Když to dobře dopadne, možná dostanete i návod v češtině na stříbrným podnose. :)
     
    martin novy a Lukyn-CZ toto olajkovali.

Sdílet tuto stránku