Vážení příznivci virtuálních vláčků, po delší době jsem si pro vás připravil skoro deseti a půl hodinovou aktivitu pro Open Rails s hostorickým vlakem na trati pro MSTS Opava - Olomouc. Více popsáno níže. Jen ještě doplním, že součástí aktivity je jízdní řád + soubor Read Me, který doporučuji před instalací aktivity přečíst. Aktivita by se měla objevit během dnesšního dne zde:
http://www.mojevlacky.cz/ (nutná registrace)
Před každým posunem doporučuji aktivitu uložit, bohužel jsou poziční hlášky v OR zatím alespoň pro mne velkou neznámou, hlavně ty po zastavení po změně směru. Myslím, že v MSTS byly poziční zprávy udělané velmi dobře a na složitých posunech (není to případ této aktivity) bude nové chování zpráv v OR dělat paseku.
Léto, sobota roku 2016. Jako vzpomínka na rychlíky Bohumín - Jeseník, kdy na tomto spoji byly řazeny vozy ČD (ČSD) 830 + 4x Balm + 830, byl vypraven zvláštní historický vlak z Ostravy Svinova do Jeseníku, rychlík 100904 (který s velice podobným jízdním řádem jezdil v roce 1989 jako R 904), v řazeni ČD 831 + Balm + Balm + BFalm + Balm + ČD 831, v Jeseníku přejedou mašinky do Lipové Lázni a pokračují jako zvláštní Os 103610 Lipová Lázně, kde zadní motor jede do Vidnavy a přední do Javorníku ve Slezsku. Zpět jedou mašinky jako zvláštní Os 103613. přední motor Javorník ve Slezsku - Lipová Lázně, na nějž ve Velké Kraši najede motor od Vidnavy. Po sešibování vozů se vrací historický vlak z Lipová Lázně do Ostravy jako zvláštní R 100905 (tady se jízdní řád s původním vlakem z let 1989 neshoduje).
Aktivita je fikcí zařazena do GVD 2016, některé nákladní vlaky jsem oproti jř. nechal jet, poněvaš by jste na trati v sobotu nepotkali prakticky nic, posuny a manipulace ve stanicích jsem si vymyslel. To samé platí pro historické vlaky, které na trati potkáte.
Aktivita není kompatibilní s MSTS, je tvořena pro nestabilní verzí Open Rails, testováno na verzi: X3019, ale doufám, že pojede i pod ostatním update.
Přeji všem ničím nerušenou jízdu, jakmile bude aktivita ne webu, dopíšu podrobnosti i k aktivitám u tratě 310.
Dan J.