Aktivity pro OR Dan J.

Icik

Pomocník strojvedoucího
Ahoj, dopadlo to nějak? Po dnešní akt. OR, stále stejný výsledek.

Ahoj, no je to složitější než se zdá. Prý je zakopaný pes v nastavení návěstidel. Já tomu nerozumím, tak nevím čím je postrčit dále. Možná někdo, kdo s tím má zkušenosti.

Ale aspoň jednu věc jsem s nimi vyřešil - OR nepřehrával správně zvuky tratí. To se po nastávající aktualizaci změní a bude konečně přehrávat zvuk jako MSTS.
To nikomu nevadilo, že jede po staré trati a hraje mu z reproduktorů zvuk koridoru?
 

Dan J.

Strojvedoucí
Ahoj. Hmmm, tak to ti řeknu upřímně, že jsem byl tak nadšený z nových možností v aktivitách, že jsem si toho ani nevšimnul. :)
 

Dan J.

Strojvedoucí
Ahoj, tak nevím, zda i MSTS, ale v Praze na hlavním, jsem narazil na zajímavý jev:
Stuj PHA.jpg
Za klackem mám místajko... Avšak vlak který má vjet za mne:
Stuj PHA2.jpg
Musel jsem potáhnout pomalu až za hranu nástupiště, pak vjel.
Dále, postřeh při tvorbě aktivit v OR, servis2 nebude asi tak zbytečný, poněvač pokud chci použít WP 3XXXX, na blokování trasy (jen blok, ne křižování), třeba tak, že mám do stanice mít volno 2 minuty před průjezdem, tak mi stejně svotí výstraha, stůj i když jedu načas a až se přiblížím k WP, tak skočí volno. Jinak z Ostravy až do Prahy mi narozdíl od MSTS aktivita nepadla ani jednou. Tvorba aktivit je daleko jednodužší a logičtější. Jen ty odjezdy traffic do "ocásků" jsou fakt havárie. Velice to škodí tak nádherné trati.
Dan
 

alcapone

Pomocník strojvedoucího
On ten WP je tam do doby než vjedeš na kolej, pak je také důležité, zda ještě před návěstidlem není vyhybka, pak musíš dát WP za vyhybku.
 

Dan J.

Strojvedoucí
Tak jsem v praze zavinil v OR srážku vlaků, třeba odložit práci na aktivitě a vyrazit na dvě. :)
OR srazka.jpg
 

alcapone

Pomocník strojvedoucího
Tak mě se to ještě nepovedlo, vždy mě zůstal vlak stat, dokud se mu neuvolnila trať a je jedno, že měl odjezd dávno.
 

Dan J.

Strojvedoucí
Ahoj. Tak první ukázka z aktivity SC 506.
Ostrava Hlavní:
Vlevo přijíždí posun OKDD
SC_506_001.jpg
Lokomotiva OKDD (AWT) odstupuje od plných vozů Fall, aby poté najela na prázdné a odvezla je na vlečku.
SC_506_002.jpg
K nástupišti (úplně vzadu) přijíždí vlak od Frýdku:
SC_506_003.jpg
Pak Regio Jet:
SC_506_004.jpg
Motor 842 odstupuje od vozů, aby je objel a připojil na zpáteční cestu směr Frýdek-Místek.
SC_506_005.jpg
Pendolíno opouští hlavní:
SC_506_006.jpg
Ostrava Mriánské hory:
SC_506_008.jpg
SC vjíždí do Svinova:
SC_506_009.jpg

Jen ještě napíšu, v životě jsem neměl tak obsazené nádraží vozy s tolika kujus, hustý traffic a kdybych se nešel navečeřet, tak jsem to jel dále a to jsem v České Třebové, bez jediného zádrhele a pádu aktivity a to potkávám mašiny s 30 kujus a více. O simulaci okolního provozu a logice při tvorbě aktivity se vůbec nemá cenu bavit, sto a jedna oproti MSTS.
Dan
 

Dan J.

Strojvedoucí

Takže v Praze opět pattová situace, předtím jsem musel až k odjezdovému návěstidlu a Leo za mě vjel, pak jsem dělal testy dopravy v Praze s tím, že jsem měl trasu hráče až z druhé poloviny nástupiště (obrázek nahoře a Leo vjel taky, když jsem se ale ve volném pohledu vrátil ze Smíchova na hlavní, po mém odjezdu už neprojel za návěstidlo rozdělující peróny a zůstal na něm viset, což mi ale bylo jedno, hráč už tam nemá co dělat a na aktivitu to vliv nemělo. Když jsem jel aktivitu v celku a projel jsem obě poloviny peronu, vlak zůstal opět viset v tunelu pod Vítkověm. Nechcete někdo zkušený prosím kouknout, na ta návěstidla v Praze, mám dojem, že je to problém OR, když jsem dělal Hutnika pro MSTS, tak za mne vjel v Praze traffic v pohodě. Průšvih je, že toho "Leoše" nemám kam jinam hodit, všechny koleje jsou obsazeny projíždějícími a stojícími vlaky, kusou u budovy má Martin na 321čce krátkou vejde tam tak tříčtvrtina soupravy, i když dle letceké mapy tam Leo stává:
https://mapy.cz/letecka?x=14.4368406&y=50.0846871&z=20&l=0&source=pubt&id=15212548
Navíc je připláclý střechou, o niž jsem Marinovi psal, ale asi v návalu prací na trati toto opravit pozapoměl. :)

Dan
 

poison

Pomocník strojvedoucího
Ahoj Dane, je někde nějaký návod na tvorbu v OR, že bych to taky zkusil, když to ty tak vychvaluješ? Co jsem tak pochopil tak se používají pouze WP s nějakou šestimístnou definicí, nebo je potřeba projít osobním školením u Josky? ;)
 

Šnek

Vlakvedoucí
Taky bych to potřeboval. Od včera si OR osahávám a určitě bych pak rád pokračoval v dělání aktivit i v OR.
 

Dan J.

Strojvedoucí
Čau chlapi. Tak jsem z toho jelen, teď mi tam ten "Leoš" vjel, musel jsem posunout WP hráče blíž ke klacku a Leo dostal WP dál od klacku a recersní bod. Jinak návod na tvorbu aktivit je jednoduchý, děláte stejně jako v MSTS i v AE pro MSTS, jen opravdu můžezte zapomenout na servis2. Taky na přednosti trasy hráče a blbnutí s výchozími časy traffic s předností, jako ve frontě na pivo. Vše ohledně vyčkávacích bodů, připojování traffic atd., je tady v sekci OR. :)
Dan
 

Fana Staněk

Hradlař
Ten vlak má takové "neviditelné" tykadlo a konec vlaku musí být ve vzdálenosti, kdy už nezasahuje před krycí návěstidlo. Každý model ho má jinak. Podle "kuchyně" modeláře. Je to stejné, jako když si všimnete, že automatický automobilový provoz předvádí takové jevy, jako: jedno auto stojí napasované v závorách, druhé auto je napasované v předchozích, někde je veliká mezera atd. To je také mimo jiné ten problém, kdy auta zůstávají viset na přejezdech nebo přejíždí přes přejezd, ikdyž jsou závory spuštěné a přejezd je aktivován (viz.Velké Leváre). Tam stačí, aby to tykadlo bylo krátké nebo dlouhé a už to takto reaguje. To samé je u těch vlakových souprav. A v kombinaci s programem OpenRails, který striktně tyto "koncové" body modelu dodržuje, se to potom projevuje takto. Pokud je dlouhé tykadlo modelu a více vzdálený jehlan za objektem návěstidla (nastavení návěstidla), musí se zajet hodně daleko za návěstidlo, aby se uvolnil předchozí oddíl, třeba pro traffic.
 

Dan J.

Strojvedoucí
Díky moc. Jinak kdo ještě pochybuje nad OR, tak tu je Olomouc seřaďovací:
trf olomouc sn.jpg
Takhle zastavět nádraží v MSTS nebylo vůbec představitelné, jen osazovat ty vozy, zabralo to tak dvě hoďky. :)
 

poison

Pomocník strojvedoucího
Dane ještě stále pochybuji, koukám, že sis máknul, ale k čemu tak plné seřaďovací, pro průjezd pendolina, když je tam půlka default? Jedinou výhodu vydím v tom, že bys tam chtěl sestavovat náklad, kterej jako hráč po hodinách šíbování AI odvezeš. ;)
 
Nahoře