Aktivity pro OR Dan J.

Dan J.

Strojvedoucí
Velký dík. Tak málem bych zakončil aktivitu blbě, já myslel, že se mašina odvěsí, zajede do těch kusých, kde stojí ten statický model RJ a posun na ni hodí vozy, pak už jen další den sune k prónu a jede zpět do Prahy. Tím to bude pro mne jednoduhší, zastavit a pak sunout vozy do šturcu.
 
A ještě koukám do poznámek, že...tedy u mé verze OR to tak bylo, že musíš mít v engu loko vyhozený EmergencyStopMonitor, bo ta skupinová šajba ve směru odjezdu/sunutí pro koleje 5 a 7 se nerožne a suneš proti stůj.
Jinak v reálu točí souprava od 1003 ještě tentýž den večer 2020ku. Jen ti na chvost místní posun v osobním strčí spacáky, které bys měl mít při příjezdu natraffikované někde odstavené po levé straně před stavědlem.
 

Dan J.

Strojvedoucí
Ahoj, tak Ex 1003 Praha - Kysak, hotovo komplet (pohyblivý traffic + vozy ve stanicích). Už jen dodělat posun v Košicích, vlaky během pobytu, pak počasí a další "drobnosti" a bude hotovo.
kysak.jpg
 

Dan J.

Strojvedoucí
Ahoj, psal jsem i přes SZ, ale nějak se mi nedostalo odpovědi, asi nebyl čas :), nechtěl jsem prozrazovat scénář aktivity, ale budu muset položit dotaz veřejně, nejsem znalec provozu na ČD, spíš ČSD a některé výrazy neznám a nevím jak to chodí ve skutečném provozu v dnešní době. Takže:
TLko ti příjde zahlásit,...
TLko: vůbec netuším o koho jde.

Hned začátek aktivity, kdy stojí Sv 1003 na Smíchově, aktivita začíná v 7:20, dle jř. má "svéčko" odjezd v 7:30, ptřeboval bych poradit:
1. Hlásil by fíra, že je pohotový? ("Sv 1003, jsem pohotový")
2. S kým by fíra komunikoval a odjezd je na barvu, jakou by dostal odpověď?

Dále jsou v průběhu jízdy RJ 1003 dvě výjmečné události na Slovensku:
První událost:
V zastávce Lísková za Ružomberokem "sundá" osobák auto na přejezdu, cca v 12:55. Toto místo se dá objet po nákladní koleji přes nákladní nádraží za Ružomberokem přes Lískovou. V době nehody se 1003jka nachází někde +/- za stanicí Vrútky. A teď bych potřeboval vědět, zda by byl fíra spraven o tom, že pojede z Ružomberoku přes nákladní v Lískové, kde samozřejmě nabere sekyru (přes celé nákladní 40 km/h.) už po cestě vlaku, nebo až v Ružomberoku, kde dle jř. není výpravčí a odjezd je na barvu., pokud v Ružomberoku, tak kým. Jak by tato zpráva buď od dispečera po cestě vlaku, nebo v tom Ružomberoku vypadala?
Druhá událost:
Mazi stanicemi Krompachy a Margecany, konkrétně za zastávkou Kluknava došlo při vichřici k pádu stromů na trať a musela být provedena napěťová výluka, jezdí se jen po jedné koleji. K události došlo v 14:20, 1003jka se v tuto dobu nachází někde v okolí stanice Svit. Vlak má zastavit v Krompachoch u nástupiště, kde bude připojen diesel 2x 721. Kde by dostal fíra zprávu? Byl by informován po cestě vlaku? Nebo po zastavení ve stanici Poprad Tatry, kde je výpravčí? Jak by zpráva vypadala?

Předem dík za pomoc s aktivitou. Dan
 

Plexi

Provozní technik
Dane, můžu Ti říct rovnou, že záleží na tom, kdo by seděl v daných stanicích jako výpravčí. Někteří výpravčí volají fírům na mašinu, aby zvolnili, protože se před nimi táhne Os, ale někteří nejsou schopní ten telefon ani zvednout, aby jim sdělili, že se ve stanici bude mimořádně křižovat a chudák fíra pak stojí a neví proč.
 

Dan J.

Strojvedoucí
Jasně, ale musím to nějak do aktivity zpracovat a potřeboval bych vědět jak. Teď projíždím komplet hotovou testovací verzi, bez dynamického počasí a těch zpráv (škoda, ža OR MG neumí mluvené slovo a padá, což je průšvih, poněvač není kompatibilní s klasikým OR, jak tomu bylo doposud). Pak právě potřebuji zpracovat ty zprávy.
 

Plexi

Provozní technik
Tím pádem v obou případech bych to zapracoval jako oznámení od výpravčího během pobytu ve stanici. Na tom Smíchově by měl fíra určitě hlásit pohotovost, ale nevím, jestli je na Smíchově výpravčí, nebo to tam řídí CDP. Každopádně něco jako "Dobré ráno, 1003 je pohotová" bohatě stačí.
 

pendolino

Začátečník
[B napsal:
První událost:[/B]
V zastávce Lísková za Ružomberokem "sundá" osobák auto na přejezdu, cca v 12:55. Toto místo se dá objet po nákladní koleji přes nákladní nádraží za Ružomberokem přes Lískovou. V době nehody se 1003jka nachází někde +/- za stanicí Vrútky. A teď bych potřeboval vědět, zda by byl fíra spraven o tom, že pojede z Ružomberoku přes nákladní v Lískové, kde samozřejmě nabere sekyru (přes celé nákladní 40 km/h.) už po cestě vlaku, nebo až v Ružomberoku, kde dle jř. není výpravčí a odjezd je na barvu., pokud v Ružomberoku, tak kým. Jak by tato zpráva buď od dispečera po cestě vlaku, nebo v tom Ružomberoku vypadala?
Zrejme máte na mysli "spojovaciu" manipulačnú koľaj medzi Ružomberkom a Liskovou, ktorá je určená pre posun. Keby došlo v skutočnosti k takejto nehode na trati, pravdepodobne by vlaky jazdili po 2. traťovej koľaji (proti správnemu smeru) Ružomberok-Liptovská Teplá (mimo stanicu Lisková).
 

Dan J.

Strojvedoucí
Zrejme máte na mysli "spojovaciu" manipulačnú koľaj medzi Ružomberkom a Liskovou, ktorá je určená pre posun.
Ano, měnit už to nebudu, aktivita je komplet hotová a rozhodilo by se vše dále a hráč aktivity si aspoň projede i jiný kousek tratě. Prostě RJ 1003 je odkloněn z Ružomberoku po této koleji přes nákladní v Lískové a pak pokračuje normálně po trati směr Liptovská Teplá.
 

bob57_cz

Učitel češtiny
... Prostě RJ 1003 je odkloněn z Ružomberoku po této koleji přes nákladní v Lískové a pak pokračuje normálně po trati směr Liptovská Teplá.
Vzhledem k tomu, že se jedná o manipulační kolej se vzdáleným obvodem, není pravděpodobné, že tam bude mít český fíra seznání. Zpravení stačí až po zastavení spolu s příchodem pilota, který jej neznámým úsekem proveze. Je to jiná situace než variantní cesta přes Tepličku u Žiliny.
 

Dan J.

Strojvedoucí
Takže na ukázku 1. pokus vsazeného mluveného slova v aktivitě RJ 1003 v Praze Smíchov. Samozřejmě budu muset zaangažovat nějakého kamaráda, poněvač ten rozhovor namluvený pouze jednou osobou působí dost debilně. Jen by mne zajímalo, jestli by výpravčí volal fírovi na mobil (dodělal bych vyzvánění mobilu), nebo vysílačku. U RegiJetu mi bylo sděleno, že se vše další řeší s dispečerem RJ přes mobil, to se samozřejmě v aktivitě vyskytne také.
 

Dan J.

Strojvedoucí
Zdar, tak jsem v koncích s tvorbou aktivity RJ 1003 z Prahy do Košic. V aktivitě pro OR už jde dělat normální dabing a každý mi tvrdí něco jiného. Třeba:

(z mojí SZ)
"Dane,
a jinak k těm avízům před mimořádkami. Výpravčí tě spraví jak píše Plexi. Jak který a jak kdy a podle situace, ale prosím tě, základ u RJ je komunikace s dispečerem RJ, který pro takové případy řeší v Praze přípřežní lokomotivu, strojvedoucího se seznáním trati v odklonové či variabilní trase (např. když se jede přes Púchov a ValMez). Jinými slovy, hlavní dispečer na ŽSR komunikuje nejdříve s dispečerem RJ, bo fíra ví většinou prd. Výpravčí se v tom tvém simulovaném případě (tedy v Ružomberku) fíry zeptá tak max, jestli má fírá přes tu Lískovou (ranžír) poznání, což oni nemají, ale to u RJ nikdo neřeší, takže řekne výpravčímu, že má a jede tam a riskuje. "


Jde o situaci, kdy se srazí osobák na přejezdu za zastávkou v Lískové s dodávkou na přejezdu a mám jet objízdnou přes manipulační a ranžír v Lískové. A teď nevím, zda by mne zpravil po telefónu dispečer (SK co údajne sedí v Bratislavě), což mám už hotové (video sice z Prahy, ale smozřejmě by se rozhovor odehrával za jízdy vlaku):

Ale Howk mi zase tvrdí, že mu bylo řečeno, že až výpravčí v Ružomberoku po zastavení. Což zase vyvrací rady výš? A hlavně to obnáší zase kvantum práce s dabingem. :(
 

Dan J.

Strojvedoucí
Vážení přátelé a kamrádi. Díky Howkymu a jeho organizačním schopnostem a obrovské pomoci se zaangažováním týmu herců dostává aktivita RegioJetu úplně jiný rozměr. Narozdíl ode mne, nezapoměl na to, že na dráze nepracují jen muži a tím se aktivita spestřila ještě více. Zde je malá ukázka z mimořádky mezi Krompachy a Margecany:

Na aktivitě je ještě strašná spousta práce, více k připomínkám ohledně chování OR a dabingu dám později do příslušného vlákna.

Nicméně, našel by se modelář, který by vytvořil figurku "paní výpravčí", musela by být bez praporku v ruce a podobně jako figurka výpravčího od Vrbama by se musela umístit na vedlejší kolej, ale otočená by byla xichtíkem k vlaku.
 

Venny

Provozní technik
Dan: ten dabing dopadá nad očekávání dobře... :) Kurník, proč mám tendenci při celoobrazovkovém videu "sahat" na řízení? :D:p
Ovšem jedna poznámka - chystat ozvučení pro každou aktivitu je jistě nadmíru pracné a časově velmi náročné. Stálo by za uvážení zhotovit několik univerzálních hlášek typu "máš to rozpojené", "máš to svěšené". "provedeme zkoušku brzdy", "brzda v pořádku" a podobné (samozřejmost je jak v ČJ tak v SJ), které by šly vložit buď do Soundu trati nebo do Soundu hlavního? Tím by byly k dispozici jednou provždy, podobně jako signál k odjezdu.
Ještě jednu žádost na Dana: jakou používáš GK? Jestli se nepletu, mělo by jít o nějaký Radeon RX... Mohu Tě požádat o screenshot jejího nastavení + nastavení odpovídajících zobrazovacích parametrů v OR? Děkuji dopředu.
 
Nahoře