Aktivity pro OR Dan J.

Jen taková uštěpačná poznámka, která by se hodila spíše do rubriky "Něco pro zasmání". Některým idiotům vůbec nevadí vozy, v praxi, takto nakládat. A omlátí jim to o hlavu až v Maloměřicích, když postaví vagón na váhu.
 
Ve svých nastaveních to nedělám. V "excelovém udělátku" mám tabulku s objemovými hmotnostmi přepravovaných komodit. Zadávám k tomu z technických údajů vozu ložnou hmotnost, ložný objem a hmotnost prázdného vozu. Tabulka mě potom u komodity ukáže kolik jí mohu max. naložit a jaký objem bude ve voze zabírat. To je důležité u vozů, kde je náklad vidět. Eas nebo Es naložená šrotem, rudou, pískem nebo vápencem po okraj je nesmysl.
Ložitelnost.jpg

Vozy pro intermodální přepravu kontejnerů řeším jinak. Přímo nakládacím předpisem ČDC, který určuje jakou řadu vozu je možno naložit typem kontejneru, počtem a hmotností s ohledem na zatížení náprav. Takže např. 3x 20" kontejnery na voze řady Sgs budou s velkou pravděpodobností prázdné i když plochy a úchytů má vagon dost.
 

Dan J.

Strojvedoucí
Jen se musím omluvit za ten plk s lokomotivní brzdou, OR i když má mašina na začátku aktivity odbržděno a zatáhlou loko brzdu, startuje s naplněným potrubím u celé soupravy a pak povoluje. To mne zmátlo. Když zatáhnu lokomotivní až pak, už se zabrzdí jen mašina. Takže pardón za poplach. K té rychlosti, mně by nevadilo, že ta mašina má napsán v=max v TM, pak by bylo videt, že jráč překračuje rychlost, ale vadí mi, že OR už pak nepustí pži výkonu mašimu dál, aby rychlost překročila, což je totální blbost, zářný příklad, ze Žabotlamy jde taky vytáhnout více jak 100 km/h., ale po rovině i při plném výkonu to stovku nejde překročit.
 

bob57_cz

Učitel češtiny
zářný příklad, ze Žabotlamy jde taky vytáhnout více jak 100 km/h., ale po rovině i při plném výkonu to stovku nejde překročit.
Jede to velice snadno. Kdysi jsem jednou jel s Žabkou Libčice - Roztoky s porouchaným rychloměrem zrychlenku (stavěla jen stanice s průjezdem zastávek) a vytáhla to na 125km/h, což jsem zjistil později z proužku rychloměru zadního stanoviště. :eek:
Vmax má být v .eng nastavena dost nad konstrukční rychlost tak, aby neořezávala nepatřičně trakční charakteristiku.
Ořez je patřičný/možný jen u počítačových řídících systémů, kde se i TCh moduluje uměle. U klasik určitě ne a u páry ani náhodou - ty mají všechny omezení pouze administrativní povinnou cedulkou v kabině. Není problém si najít, kolik jsou třeba Šlechtična nebo Albatros schopny vytáhnout nad předepsanou maximálku.
 
Budu-li dělat nastavení pro konkrétní typ lokomotivy, musím se řídit jejími reálnými vlastnostmi. V případě Vectronů pro ČD/SK/HU atp. nemohu dát MaxVelocity (200 km/h), protože tuto rychlost fíra nedá i kdyby stojky dělal. Musím tam nechat těch 160. Pokud bych to neudělal, nebude to odpovídat reálnému chování stroje.
O tom není pochyb. Jak jsem měl na mysli, MaxVelocity ( ) v nastavení jsou ok a jistě je nesmysl to u odporovek a jiných klasik překlenout interní úpravou hodnoty onoho parametru v engu. A jak jsem již psal, pro klasiky a páry ale není (podle mne) ok ten limit, naprogramovaný tvůrci OR zjevně pro SW-ové stroje, který hlídá výkon do povolené Vmax (MaxVelocity) bez volby jej vypnout / nezapnout.
 
Dane, to vypadá tak kouzelně, že se snad ještě naučím i ty páry.;) Zatím ani nevím, kde to má "rajčák":D Moc pěkné. A to platí i o trati. Vypadá propracovaně.
 

Dan J.

Strojvedoucí
Mohl bych v roce 1949/50 potkat tenhle rychlík?
Dosluhující motor před přestavbou na Calm, Calm v ještě starém nátěru a Calm v nátěru z roku 1949.
ŠÍP.jpg
 

Tax

Moderátor
Správce
Mohl bych v roce 1949/50 potkat tenhle rychlík?
Dosluhující motor před přestavbou na Calm, Calm v ještě starém nátěru a Calm v nátěru z roku 1949.
Mohol, ale mám dojem že M251.2 bol v tých dobách modro krémový rovnako ako M273.0. Ak to preskinuješ tak prečo nie?
 

Dan J.

Strojvedoucí
Ak to preskinuješ tak prečo nie?
Ahoj Taxi.
No skinařů tady máme mraky. Já ještě čekám na doladění "prkňáků" co jsou u Pikka. U tebe mám taky dva resty, kdysi jsi slíbil, že když "přemaluji" a říkám to jak to je, fotky nejsou ČSD BDlm, tak mu uděláš nápisy a hodíš to ven i s Blm + mojim fake pro závodní dopravu na trati DVK:
Blm+BDlm.jpg ZD Blm-MSTS.jpg
Zatím uteklo hodně vody, dvě nebo tři sleziny v Praze, proteklo hrdlem mnoho piv a zatím nic... :D:D Pak máme ještě rozdělaná dílenský vůz, tam ale mám resty i já.:p
 
Nahoře