Aktivity pro OR Dan J.

Ahoj, @Dan J. Otevřeš program na tvorbu tratí a tam Klávesou F4 aktivuješ okno pro tvorbu či úpravy aktivit.
Souhlasím s tím ohledně oprav vlakových cest, s tím je zatím problém v tom OR programu, a potahnutí počátečního bodu zatím nevím, ještě jsem ho nepoužil, většinou sem řešil tak že když něco nevycházelo časově tak jsem na určitém místě přidal vyčkávací bod tak že jsem zadal přesný čas kdy se má traffic rozjet. Když vytvoříš cestu upravit se dá, načteš tu cestu, a pak nahoře v záložkách teď nevím která nejsem doma, jo myslím že tam co dáváš načíst vlakovou cestu, je dole ,, povolit editaci cesty'' povolíš a můžeš měnit.
 
Ahoj Dane, poničení trasy opravíš v Track Vieweru přímo v OR.
Vybereš trať, klikneš na Path-Editor - náhrát cestu - vybereš příslušný path - znovu na Path-Editor - a vybereš " povolit editaci " - myší přes pravé tlačítko vybíráš co potřebuješ - a nakonec jen uložíš a dáš přepsat.
Takto projedeš všechny path a máš to :)
 

Plexi

Provozní technik
Jinak k těm nefunkčním vozům - já mám MSTS v počítači 2x - jednou na tvorbu aktivit (tam mám jen věci, které fungujou v AE) a v tom druhém mám vše. Pokud chci použít vozidla pro OR, tak v AE vytvořím nějaký náhradní constist a v TSRE Con editoru vytvořím consist, který chci použít (a tento pak zálohuji). Když pak aktivitu překopíruju (nebo v AE zabalím do apk a v druhé složce zase přes tsunpack rozbalím), tak ty původní náhradní consisty nahradím těma správnýma, co jsem zálohoval a můžu jezdit. Není to zdaleka tak složité a osvědčilo se mi to.
 

Venny

Provozní technik
Podle mě jde o nestabilní verzi (U na začátku). Podle několika jinde publikovaných názorů už by měl být MG oficiálně implementován. Tato verze U kromě obyčejného přepínače "Enable multisampling" (Nastavení - Obraz) již obsahuje posuvník pro volbu vzorkování - Disabled - 2x - 4x - 8x - atd... Dříve se to dělalo pomocí nástavby ovladače GK.
 

Venny

Provozní technik
Dane, pro přesnější informace ohledně RS oslov Icika. Já mám k dispozici nestabilní verzi MG-OR se zakomponovaným RS, který je nutno po instalaci OR softwarově povolit v nastavení. K dispozici je několik filtrů, které lze povolit / zakázat a tak dosáhnout různých efektů a podob zobrazování. Aby to nebylo jednoduché, každý filtr disponuje řadou ladících funkcí, což je lahůdka pro hóódně pokročilé. Nastavení filtrů je kdykoliv přístupné během hry a efekty se projevují prakticky ihned. Vše je ovšem ovlivňováno použitou GK a typem monitoru. Např. zakomponovaný RS disponuje 4 filtry, přičemž zapnuté mám jen 3. A každý z nich má, dejme tomu, průměrně 10 ladících funkcí. Vše je samozřejmě english. Práce pro boha. :oops:
Nedostatkem je požírání systémových prostředků při zapnutém stínování (MG-OR + RS), což se odráží např. v poklesu FPS, přehřívání jádra atd. Nedostačuje pro volnou jízdu, natož pak pro nabušené aktivity s hustým trafficem. Takže po nějakém testování se svým sčotem mám sice nastaveno kvalitativně lepší zobrazení, ale stínování nelze použít. Což už známe z MSTS, kdy autoři některých vozidel přímo doporučovali stínování vypínat. Je to škoda, ale při stávající struktuře OR je precizní stínování dostupné jen pro lepší GK.
 

Icik

Provozní technik
S těmi stíny, jak psal Venny, je problém právě v extrémních nárocích na grafickou kartu. Proto váhám, jestli to vůbec nějak oficiálně vydat.
Pro maximální kvalitu je to přímo vázáno na mou verzi MG OR, kde mám celkem dost upravený kód pro různé zlepšení fyziky a dalších věcí.
To je také důvod váhání. Nechci tady rozsévat další verzi OR.
 

Dan J.

Strojvedoucí
Jasné, tohle by asi mělo být součásté OR už nastavené, třeba by ti to vzali vývojáři přímo do simu. Já se v tom raději paplat nebudu, nejsem zas až takový expert. :)
 

Venny

Provozní technik
Ještě dodám, že to stínování jinak vypadá velice dobře a podává větší realitu zobrazení. Všechny objekty vrhají reálně stíny (vč. dynamických), což je samozřejmě přirozenější než když stínují jen některé. To působí spíš rušivě. Jenže - nároky na GK jsou opravdu velké. Takže zobrazování přes RS ano, stíny ne.
Dane, pro zajímavost: zkoušel jsem ho na BP, úseky Beroun - Praha, Kolín - Nymburk a Pardubice - Kolín. Při volné jízdě FPS na veličině 20-27, největší pokles při průjezdu Oseka (17, je zde mnoho objektů s dynamickým stínováním), Nymburk byl podstatně méně náročnější a dosahoval FPS okolo 22-23. Potom jsem zkusil ŽSR 191-193 v úseku Trebišov - Košice, zde byl pokles FPS při zapnutém stínování na pouhých 7-9. Samozřejmě při volné jízdě. Při vypnutém stínování drží nastavenou hodnotu. GK máme tuším stejné.
Protože jsem zvyklý ještě z doby MSTS jezdit bez zapnutého stínování, zatím mi to nějak nepřijde.
 
Po delším čase jsem si zase sedl k MSTS/OR, projel si Regiojet a kus Dětvana na trati 321. Klobouk dolů, ty mluvené hlášky tomu dávají úplně jinou úroveň. Opravdu super práce.

Čirou náhodou, neplánuješ do budoucna nějaký manipulák? Právě u Dětvana, při čekání na odjezd ze Zvolena a pohledu na posunující žehličku mi přišlo celkem líto, že aktivitáři se této řadě vyhýbají. U nás na brněnsku, bývala v minulém desetiletí nasazena na pár vlaků 82220/21 Brno - Blažovice - Ivanovice na Hané a zpět přes Křenovice horní nádraží a Brno hl.n. Myslím, že by se z toho dala udělat pěkná aktivita. Vlak jezdíval i ve formaci "kočkopes" (210 + 704) pro posun na nezatrolejovaných kolejích ve Vyškově a Rousínově. Pokud by tě to zajímalo, mohl ti napsat víc, pokud ne - nevadí.
Každopádně díky za tvoji tvorbu!
 
Nic ti nebrání se pustit do tvorby.
Přesně tuto reakci jsem čekal. Nebyla to žádost o vytvoření něčeho, ale dotaz i s případným námětem. Mám rodinu a jsem opravdu hodně pracovně vytížen. V těch několika hodinách týdně které mi zbudou pro sebe rozhodně nemám chuť ani ambice učit se tvořit aktivity. I k OR samotnému se dostanu jednou za měsíc...
 

Dan J.

Strojvedoucí
Ahoj, tak jsem se pustil do osobáku, kde jsou spřaženy dbě jednotky 844 a hned nastal problém, model je laděn tak, že se po startu aktivity musí startnout klávesou "v". ale po stisknutí mi OR nakopne jen první soupravu, zadní část je potichu, neví někdo co s tím?
Dan
 

Dan J.

Strojvedoucí
Ahoj, tím to nebude, mnohočlen je zapojen u všech vozů 844, spíš je to tím debilním startováním kl. "V", nevím, jak je to s motory u této soupravy, jeden vůz má motor a druhý je řídící? OR se chová tak, že:
Po najetí aktivity sedím v kabině a je ticho, stiskem "V" kopnu čelní vůz, druhý je potichu a další 2 v zadní soupravě taky. Když přelezu do zadní soupravy a kopnu ji véčkem jede 1. vůz, 2. potichu, 3. jede, 4. potichu, když kopnu všechny 4, jedou všechny 4, po uložení a nahrání všude ticho. To bych po kždém nahrání musel do všech 4 kabin a kopnout vozy. Souprava se chová jako každá jednotlivá mašina. Nejlepší by bylo to nastavení se startem klávesou po začátku aktivity zrušit, ale to já nevím jak.
 

Dan J.

Strojvedoucí
Po zkouknutí videa jsem zjistil, že ve skutečnosti motory jedou u obou vozů jednotky, potkávám ji v Pardubkách furt, ale tohle jsem nějak nezaznamenal. :D OpenRails se u modelu chová tak, že díky tomu nastavení se startováním je problém tedy již u jednotky sólo, natož dvou spřažených.
 

Venny

Provozní technik
Takové podobné chování jsem rozebíral u tandemových 742 u jedné z aktivit na 310 (Acatus - Mn) už někdy kolem 10. října. Jinak podle přehledu funkčních kláves se startuje Shift+Z (hráč), možná je to ale u 844 jinak.
I řešení problému je naznačeno - zkus jinou verzi OR.
 

Pikku

Vlakvedoucí
Enginy pro řadu 844 nejsou samozřejmě definovány pro ORTS. I to může být potencionální problém. Shodou okolností jsem začátkem října provedl drobnou revitalisaci modelu (včetně nově dodaných variant s nezakrytovaným spřáhlem právě pro provoz dvou spojených jednotek) a až bude čas a nálada tak se pokusím @Josef Vogeltanz přemluvit k ORTS ladění 844. Jinak v reále jsou oba díly snad trakčně shodné a liší se jen detaily interieru.
 
Nahoře