Aktivity pro OR Dan J.

Dan J.

Strojvedoucí
Bobe jde o tohle:
Pokud je název eng schodný s jiným eng stejného názvu, i když odkazuje na jiné textury, dělá MSTS, ale i OR bordel a zobrazuje shodný vůz i když jsou dvě varianty. Zářný příklad je u vozů ČD Habbillnss z TBP. A varianty ČD Habbillnss zde.
Obvarianty, každá v jiné složce s jinýma texturama, ale wag je názvově shodný (ne název vozu, ale souboru) a v CB, ale i v aktivitě se zobrazují staré varianty z TBP i když dám variantu novou, musel jsem přejmenovat wag u nových variant u Taxe a už je to v pořádku, takových případů je mraky, jenže nikdo na ně nepoukazuje a já fakt nebudu dělat aktivity, skinovat, testovat tratě a ještě řešit chyby v názvěch u skinů sám.
 

bob57_cz

Učitel češtiny
Pokud je název eng schodný s jiným eng stejného názvu, i když odkazuje na jiné textury, dělá MSTS, ale i OR bordel a zobrazuje shodný vůz i když jsou dvě varianty.
Jinak. Pokud jsou v trainsetu dva soubory.eng stejného názvu/jména, pak msts do databáze zařadí pouze jediný a to ten, který se načetl později a to bez ohledu na to, co je zapsáno v jeho kolonce "name". Přitom mohou tyto.eng soubory sedět v úplně jiném adresáři s modelem. V tomto případě je to adresář, kde je model.s a definiční soubor.sd. Do vložených podadresářů msts nenahlíží, zajímá jej pouze defaultní podadresář cab a sound, jiné nevidí a tudíž ani ten pro OR se stejnojmenným.eng.
Dva stejnojmenné soubory v jednom a tomtéž adresáři mít nemůžeš a to ani s odlišením velkých/malých písmen (To je možné jen v Linuxu, kde je velké písmeno bráno jako jiné než malé. Pro widle je to stejný znak.).
Při načítání souboru.eng v prostředí OR se načítají oba soubory se stejným jménem, které patří jednomu modelu, takže napřed se načte ten základní z msts, pak se zjistí, jestli v podadresáři OR existuje stejnojmenný a pokud ano, provede se ještě prověření na sloučení obou souborů pro rozšíření vlastností nebo se načte pouze kompletní soubor.eng pro OR a soubor msts se zahodí.
Pokud se při načítání dalších modelů trainsetu narazí na soubor.eng, který sice sedí v adresáři jiného modelu, ale má stejné jméno jako již dřívější načtený, provede se stejná verifikace, ale ten dříve načtený se opět zahodí. Je tedy důldežité, aby se skinaři naučili správně pracovat se soubory.
Stejný nešvar dělají skinaři i u skinů v RW. Přemalují textury, nechají jim původní jména, ale šoupnou je do nového adresáře.
 

Dan J.

Strojvedoucí
A to je přesně ono, co jsem měl na mysli a naprosto souhlasím. Dokonce pokud je v nějakém eng, či vag chyba a padá MSTS editor, u jednoho skinu se to opraví, ale jede se dál, další skin a ta samá chyba, poněvač se jen kopírují eng a wag bezhlavě a bez kontrol. Když už někdo vydává skin, tak:
1. Měl by udělat kontrolu, zda jej otevře AE MSTS
2. Zda se načte v aktivitě a jak a zda nevyhazuje další chyby.
 

bob57_cz

Učitel češtiny
A to je přesně ono, co jsem měl na mysli a naprosto souhlasím.
Ale napsal jsi něco jiného.
Takže na vině není to vlastní uspořádání, ale hloupost barvičkářů, kteří neznají základy.
Platí tedy to původní mé sdělení. Lze mít společný trainset pro obě platformy.
 

Josef Vogeltanz

Pomocník strojvedoucího
...
Platí tedy to původní mé sdělení. Lze mít společný trainset pro obě platformy.
Lze to, ale lépe si takový trainset udržovat sám. Autor původního balíčku zcela určitě nepočítal s budoucím ORTS, autor nového balíčku pro ORTS nepočítá se zpětnou kompatibilitou s MSTS (vč. mě). Já mám v záhlaví svého webu uvedeno: "Virtuální železniční dílny jsou stránky se soubory nastavení modelů železničních vozidel pro simulátor Open Rails" a třeba Pikku u modelů pro ORTS žlutý výstražný nápis "není možné je provozovat v MsTS, jsou určeny primárně jen pro Open Rails !!!. ". Nicméně i když deklaruji svoji tvorbu pro ORTS, mám přesto na webu polopatický obrázkový návod jak na obojetný trainset. Jenže to by se to musel někdo obtěžovat číst. Návody se nečtou.
 

BULDA

Začátečník
Nevím jestli se to nějak vyřešilo s vymazaným jízdním řádem v aktivitě Žabotlam z Prahy do Lysé. Já jsem zkoušel nerozpojit na Masaryčce jednotky od sebe a jízdní řád zůstal, při variantě rozpojení se jízdní řád z Vysočan vymazal a nabyla vzdálenost a to při všech možných verzí OR.
 

Dan J.

Strojvedoucí
Musí být aktualní věrze OR napsaná u aktivity, nebo je možná u ní, už nevím, pod jinou nefunguje.
 

Dan J.

Strojvedoucí
Aktivita "Brigády socialistické práce" pro Pikkovy vozy ČSD Bai pro OR v plném proudy, Vlastně již na 100% hotovo. Ke splnění na 150% už chybí jen "Prkeňáky" a může to ven. :p
001.jpg
 

Josef Vogeltanz

Pomocník strojvedoucího
Nj. v minulosti jim bylo hej. Levná pracovní síla ve svazáckých košilích nebo uniformách s černými výložkami. A mnohdy v obou táborech i kvalifikovaná. Dnes už jen drahé pracovní agentury s ještě levějšími pracovníky.
 

Dan J.

Strojvedoucí
Tak i já jsem narazil na potíže s TSRE Con editorem, takhle mi zobrazuje některé vozy:
tsre_ce.jpg

Takto mi zobrazuje některé vozy z webu Ricar:
tsre_ce2.jpg

Mám dojem, že se něco posr.. po reinstalaci ShapeViewr zde z fóra, co tu dával Icik, poněvač jsem s vozy takový problém nikdy neměl. Nebo fakt nevím co se děje.
 

Dan J.

Strojvedoucí
nex55055 plagat.jpg
Jedinou aktivitu poštovního vlaku jsem jel kdysi dávno, a to ještě v dobách MSTS, od té doby jsem nikde žádnou nezaznamenal. Nedivím se, poněvač MSTS neumožňoval posun traffic, navazující na řízený vlak hráče. Open Rails poskytl tuto možnost a tak vznikla aktivita vlaku vezoucího poštu z Prahy do Ostravy.

Letní noc roku 2011. Čekáte až vám hodí zelenou a povezete Nex 55055 do Ostravy. V Pardubicích dobíráte vozy a zároveň odstavujete. V Třebové a Olomouci odstavujete. Toto vám ve všech stanicích obstará posun. Proto je třeba dodržovat instrukce v písemných zprávách a dodržet jízdní řád přiložený u aktivity.

Přeji příjemnou a ničím nerušenou jízdu.​

Dan J.​
 

Dan J.

Strojvedoucí
Hezký den.
Poněvaš nejsem strojvedoucí, chtěl bych poprosit o radu, jak by probíhala konverzace a ostatní věci okolo provozu v těchto případěch:
sjř1.jpg
V Červené Vodě v tomto případě osobák odvěčuje zadní motor 814+914 a 810ka pak pokračuje do zastávky Mlýnický Dvůr, kde má pauzu pro cestu zpět- V tomto případě bych se chtěl zeptat:
1. Soupravu odvěšuje jeden z fírů, nebo vlakvedoucí?
2. Ve sloupci 2 je telfón, kdo kde kam a čím volá?

sjř2.jpg

V tomto případě jede 810 zpět z Mlýnického Dvora a:
1. Ve sloupci 10 je osobák s nímž křižuje v Červené Vodě, který tam vjíždí jako druhý, ale ve sloupci 2 je pouze telefón, nikoliv lichoběžníková tabulka.
2. Osobák 20563 má v SJŘ, taky telefón a číslo vlaku 20556, ale vjíždí do stanice jako druhý vlak. Stavěl by před lichoběžnikovou tabulkou?

Jak bude probíhat telefonická konverzace? A přes mobil nebo jak?

Předem díky. Dan
 

poison

Pomocník strojvedoucího
Dane v Červené Vodě je dopravna? Pokud tam mají oba os symbol telefonu, musí na D3 ohlásit oba fírové z dopravny. Odvěšování tuším provádí fíra, vlakvedoucí je maximálně na házení výměn, aspoň tak to bylo na trati 194 za D3. Pokud tam není lichoběžníková tabulka, mohou tam být samovraty.
Konverzace s dispečerem asi něco jako: "Vlak 7165 přijel do dopravny Červená voda v 15:54, může vlak 20556 pokračovat do zastávky Mlýnický dvůr s odjezdem v 16:00?" Dispečer to potvrdí a povolí jízdu do další stanice, dopravny. Totéž provede po příjezdu i strojvedoucí křižujícího 20563.
 

Dan J.

Strojvedoucí
V trati lichoběžníková je, ale SJŘ ne. Jinak bych právě potřeboval jak probíhá ta komunikace kvůli dabingu v aktivitě.
 

Plexi

Signalista
V Červené Vodě v tomto případě osobák odvěčuje zadní motor 814+914 a 810ka pak pokračuje do zastávky Mlýnický Dvůr, kde má pauzu pro cestu zpět- V tomto případě bych se chtěl zeptat:
1. Soupravu odvěšuje jeden z fírů, nebo vlakvedoucí?
2. Ve sloupci 2 je telfón, kdo kde kam a čím volá?
Taky nejsem fíra, nicméně měl bych být schopný i relativné správně odpovědět:

ad 1) na 99,9% určitě někdo z fírů. Vlakvedoucí může být v této době klidně i nějaká křehká slečna, která navíc vykonává kontrolu jízdenek a jistě by se nerada umazala.
ad 2) telefon ve sloupci 2 = ohlašovací povinnost. Ohlašuje se fíra vlaku dirigujícímu dispečerovi (v tomto konkrétním případě je to výpravčí v Dolní Lipce) a sděluje mu, že vlak dojel do stanice, případně další podstatné věci. Přesněji zhruba takto (poté, co se ve sluchátku ozve "Dirigující dispečer Franta"): "Dopravna Kocourkov, strojvedoucí vlaku 12345 Pepa. Vlak 12345 je v dopravně Kocourkov, trať je volná." Pokud se křižuje Os x Os, pak se ještě říká: "Vlaková cesta pro vlak 9876 je postavena na kolej třetí, kolej třetí je volná." Pokud se křižuje Mn x Os, tak se to dělá ještě jinak, ale tohle by mělo stačit. V podstatě je to obdoba odhlášky, ale provádí ji strojvedoucí. Dříve se volalo telefonem, umístěným uvnitř nádražní budovy, dnes se telefonuje služebním mobilem. Přesněji je to zde zhruba od času 8:28

V tomto případě jede 810 zpět z Mlýnického Dvora a:
1. Ve sloupci 10 je osobák s nímž křižuje v Červené Vodě, který tam vjíždí jako druhý, ale ve sloupci 2 je pouze telefón, nikoliv lichoběžníková tabulka.
2. Osobák 20563 má v SJŘ, taky telefón a číslo vlaku 20556, ale vjíždí do stanice jako druhý vlak. Stavěl by před lichoběžnikovou tabulkou?

Jak bude probíhat telefonická konverzace? A přes mobil nebo jak?

Předem díky. Dan
Správně by tam LT měla být u druhého vlaku, protože samovraty nejsou, ale zároveň jsem nikde nezaregistroval, že by tam byly zakázané současné vjezdy. Nicméně aby mohl vlak druhý vjet do dopravny, musí dostat návěst "Souhlas k posunu", a to buď viditelně ruční návěstí (kroužení ve tvaru 8 červeným praporkem) nebo přímo od člena vlakového doprovodu prvního vlaku, nebo prostřednictvím dirigujícího dispečera. A dokonce ani ten druhý vlak nemusí zastavovat u LT, pokud už tu návěst dostal.

Pokud jsou telefony u obou vlaků, pak se ohlašují fírové obou vlaků zvlášť.

Pokud bys chtěl ještě něco vysvětlit, tak jsem k dispozici.
 
Nahoře