Řada 742 s 3D ochozem

Vlákno ve fóru 'Kabiny pro Open Rails' založil Icik, 8 kvě 2017.

  1. Igor Hnízdo

    Igor Hnízdo Začátečník

    Člen od:
    16 kvě 2017
    Příspěvků:
    12
    Ano, nakonec bylo vše tak, jak jsem předpokládal - "přetlučené" textury po neuváženém našvihání modelů do jednoho adresáře. V "cd_742" dle defaultního balíku jsou 134, 274, 015, 016, 026, 034, 156, 206, 230, 264, 300, 341, 371, 381, 397, 451 a od ČDC 385. 159 a 451 holt musím mít v samostatných adresářích. Až se mně podaří eng kloudně vyladit, aplikuju jej na všechny zmíněné bangle.
     
  2. bob57_cz

    bob57_cz Pomocník strojvedoucího

    Člen od:
    6 srp 2005
    Příspěvků:
    2621
    Mohou být klidně ve společném adresáři s ostatními, ale musí být dodržena zásada jedinečného pojmenování souborů a to obzvláště u textur. Chyby vznikají u skinařů, kteří se neobtěžují (či to ani neumí jako klonovači Heklových modelů) s přepisem názvu textur v souboru *.s a ponechají původní pojmenování. Takový klon pak bohužel musí být vně společného adresáře a navíc hrozí konflikt mezi stejnojmennými vozidly v různých adresářích. MSTS si při startu dělá verifikaci a do databáze zařadí pouze jediný výskyt vozidla z více možností - obvykle ten poslední.
     
  3. Igor Hnízdo

    Igor Hnízdo Začátečník

    Člen od:
    16 kvě 2017
    Příspěvků:
    12
    Děkuju za vysvětlení. Přemýšlel jsem právě nad tím, že by mělo stačit stejnojmenné (které se tím pádem v jednom adresáři přepíší) textury přejmenovat, jenže potom je třeba přepsat jejich názvy v souboru *.s a ten nemám jak otevřít - modelaření a skinaření nerozumím, tak bych nerad něco nevratně dorubal.
    Mimochodem, zkoušel jsem před pár dny program ShapeViewer (stažený přímo z odkazu někde zde na fóru), ale bohužel - nabízel sice asi 5 formátů souborů pro otevření, ale *.s mezi nimi nebyl. Program jsem hodlal použít pouze na prohlížení modelů, u kterých v adresáři není screenshot, abych věděl, co dávám do soupravy (consisty tvořím ručně).
     
  4. bob57_cz

    bob57_cz Pomocník strojvedoucího

    Člen od:
    6 srp 2005
    Příspěvků:
    2621
    Nojo, klasika.
    Hlavně že tady na foru jsou k tomu návody a podpůrné utility.
    Vyhledej si heslo FFEDIT a dostane se ti návodů i nějaký ten pomocný udělátor.
     
    Igor Hnízdo toto olajkoval.
  5. RadstaR

    RadstaR Cestující

    Člen od:
    18 úno 2017
    Příspěvků:
    76
    Taky sem kdysi stahnul odnekud ShapeViewer a neslo mi v nem zadne .s soubory otevrit i kdyz se program tvaril, ze je funkcni. Pak jsem stahnul odjinud tenhle:
    https://uloz.to/!MT5Ho3aVWwBE/sview22-msi
    a v nem to funguje uplne v pohode.
     
  6. dem

    dem Pomocník strojvedoucího

    Člen od:
    5 srp 2008
    Příspěvků:
    3844
    A pre otvaranie s suborov doporucujem shapeshifter.
     
  7. Josef Vogeltanz

    Josef Vogeltanz Posunovač

    Člen od:
    22 črc 2004
    Příspěvků:
    438
    Lokalita:
    Plzeňsko
    Na tento problém jsem nenarazil. Bylo by dobré (ale ne bezpodmíněčně nutné) použít zápis pro FreightAnim dle konvencí ORTS:

    Kód:
    ORTSFreightAnims
    (
    MSTSFreightAnimEnabled( 0 )
    FreightAnimStatic
    (
    SubType( Default )
    Shape( strojv.s )
    Offset( 0.0 0.0 0.0 )
    )
    FreightAnimStatic
    (
    SubType ( Default )
    Shape ( CD_110022cab.s )
    Offset ( 0.0 0.0 0.0 )
    )
    )
    Výhodou je, že na rozdíl od MSTS, umožňuje použití více FreightAnimů současně a offsetem doladit jejich přesnou pozici.
    Nevýhodou je, že ShapeView tohle nezná, takže ani nezobrazí (simulátor již ano).

    Pokud jse o řešení vyřezaných oken a modelů, narazil jsem na jiný problém a tím je externí pohled. Animované prvky modelu (typicky sběrače, stěrače apod.) při pohledu zvenku lítají jako splašené. Nic nového, to už se řešilo kdysi i v MSTS. Obejít se to dá.
     
  8. Icik

    Icik Posunovač

    Člen od:
    2 led 2010
    Příspěvků:
    436
    Lokalita:
    Chomutov
  9. BR601

    BR601 Pokladník

    Člen od:
    20 led 2014
    Příspěvků:
    233
    Lokalita:
    KOŠICE
    Soubor byl smazán!
     
  10. Icik

    Icik Posunovač

    Člen od:
    2 led 2010
    Příspěvků:
    436
    Lokalita:
    Chomutov
  11. BR601

    BR601 Pokladník

    Člen od:
    20 led 2014
    Příspěvků:
    233
    Lokalita:
    KOŠICE
  12. Dan J.

    Dan J. Strojvedoucí

    Člen od:
    25 črc 2006
    Příspěvků:
    4809
    Lokalita:
    Ostrava, Hradec Králové
    Ahoj.
    Po přechodu na stanovišti u nové kebiny s 3D výhledem se po přechodu na stanovišti rozhodí venkovní pohled, neboli, pohled se přemístí správně, ale mašina při pohledu ven zůstane ve stejné poloze.
     
  13. bob57_cz

    bob57_cz Pomocník strojvedoucího

    Člen od:
    6 srp 2005
    Příspěvků:
    2621
    Obrázek řekne víc?
     
  14. Dan J.

    Dan J. Strojvedoucí

    Člen od:
    25 črc 2006
    Příspěvků:
    4809
    Lokalita:
    Ostrava, Hradec Králové
    No, spíš jsem zjistil, že u 742 a není to jen u této animované kabiny platí stejný neduh jako u MSTS v případě výhledu kl. tuším "ř".
    742_1.jpg

    742_2.jpg
    Po přechodu na stanovišti
    742_3.jpg
    742_4.jpg
     
  15. martin novy

    martin novy Skladník

    Člen od:
    5 lis 2006
    Příspěvků:
    154
    Ahoj,venkovní pohled při přechodu na kratší stanoviště řešim klavesou 5 (ř),zleva doprava přecházím ALT + šipky
    cab.jpg cab1.jpg
     
  16. Jacek

    Jacek Průvodčí

    Člen od:
    16 črc 2004
    Příspěvků:
    1566
    Dane, u 742.451 z mých stránek to funguje?
     
  17. BR601

    BR601 Pokladník

    Člen od:
    20 led 2014
    Příspěvků:
    233
    Lokalita:
    KOŠICE
    Jacek, u mňa to nefungovalo. Screenmi to žiaľ momentálne dokladovať nemôžem.
     
  18. Josef Vogeltanz

    Josef Vogeltanz Posunovač

    Člen od:
    22 črc 2004
    Příspěvků:
    438
    Lokalita:
    Plzeňsko
    Podle všeho je to problém neotáčených FreightAnimů. Systém správně předpokládá, že FreightAnim má sedět jako přibitý v definované poloze. Jenže 3D kabinové pohledy používají jako pohledovou část původní model, stejný nebo upravený.
    Když v simulátoru přejdu na druhé stanoviště (CTRL+E), simulátor otočí pohled, ale ne model a jeho FrightAnimy. Řešení naznačuje o kousek výše martin. V engu definovat pohled cestujícího (fíry) a spouštět přes klávesu "ř". Ten si mohu potom šipkami 'popř. s ALT) korigovat kam potřebuji. Resp. u základního směru používat klávesy Home a End a u otočeného směru potom nadefinovaného pohledu "Inside".
     
  19. Dan J.

    Dan J. Strojvedoucí

    Člen od:
    25 črc 2006
    Příspěvků:
    4809
    Lokalita:
    Ostrava, Hradec Králové
    Ahoj Jacku, nefunguje, na té ČSD je převzatý eng a s. souvor z tvoji lokomotivy.
     
  20. Dan J.

    Dan J. Strojvedoucí

    Člen od:
    25 črc 2006
    Příspěvků:
    4809
    Lokalita:
    Ostrava, Hradec Králové
    A jsme tam, kde v MSTS u parních mašin po změně stanoviště, mimochodem, nejde jen o 742, blbne to i u Karkulky, je zajímavé, že pohledy "Home" a "End" fungují u mašin, kde se přechází na 2. stanoviště, jako třeba u ČSD 140, ale u dieselů s kabinou uprostřed je problém. Ano, u té T444 se zatím koukám přes kl. "ř", ale i tak, jak jsem psal je to stejný problém jako u MSTS a šipek, ty narozdíl od tohoto fungovaly, ale na opačné straně stanoviště.
     

Sdílet tuto stránku