Řada 742 s 3D ochozem

Vlákno ve fóru 'Kabiny pro Open Rails' založil Icik, 8 kvě 2017.

  1. Igor Hnízdo

    Igor Hnízdo Začátečník

    Člen od:
    16 kvě 2017
    Příspěvků:
    12
    Ano, nakonec bylo vše tak, jak jsem předpokládal - "přetlučené" textury po neuváženém našvihání modelů do jednoho adresáře. V "cd_742" dle defaultního balíku jsou 134, 274, 015, 016, 026, 034, 156, 206, 230, 264, 300, 341, 371, 381, 397, 451 a od ČDC 385. 159 a 451 holt musím mít v samostatných adresářích. Až se mně podaří eng kloudně vyladit, aplikuju jej na všechny zmíněné bangle.
     
  2. bob57_cz

    bob57_cz Pomocník strojvedoucího

    Člen od:
    6 srp 2005
    Příspěvků:
    2496
    Mohou být klidně ve společném adresáři s ostatními, ale musí být dodržena zásada jedinečného pojmenování souborů a to obzvláště u textur. Chyby vznikají u skinařů, kteří se neobtěžují (či to ani neumí jako klonovači Heklových modelů) s přepisem názvu textur v souboru *.s a ponechají původní pojmenování. Takový klon pak bohužel musí být vně společného adresáře a navíc hrozí konflikt mezi stejnojmennými vozidly v různých adresářích. MSTS si při startu dělá verifikaci a do databáze zařadí pouze jediný výskyt vozidla z více možností - obvykle ten poslední.
     
  3. Igor Hnízdo

    Igor Hnízdo Začátečník

    Člen od:
    16 kvě 2017
    Příspěvků:
    12
    Děkuju za vysvětlení. Přemýšlel jsem právě nad tím, že by mělo stačit stejnojmenné (které se tím pádem v jednom adresáři přepíší) textury přejmenovat, jenže potom je třeba přepsat jejich názvy v souboru *.s a ten nemám jak otevřít - modelaření a skinaření nerozumím, tak bych nerad něco nevratně dorubal.
    Mimochodem, zkoušel jsem před pár dny program ShapeViewer (stažený přímo z odkazu někde zde na fóru), ale bohužel - nabízel sice asi 5 formátů souborů pro otevření, ale *.s mezi nimi nebyl. Program jsem hodlal použít pouze na prohlížení modelů, u kterých v adresáři není screenshot, abych věděl, co dávám do soupravy (consisty tvořím ručně).
     
  4. bob57_cz

    bob57_cz Pomocník strojvedoucího

    Člen od:
    6 srp 2005
    Příspěvků:
    2496
    Nojo, klasika.
    Hlavně že tady na foru jsou k tomu návody a podpůrné utility.
    Vyhledej si heslo FFEDIT a dostane se ti návodů i nějaký ten pomocný udělátor.
     
    Igor Hnízdo toto olajkoval.
  5. RadstaR

    RadstaR Začátečník

    Člen od:
    18 úno 2017
    Příspěvků:
    38
    Taky sem kdysi stahnul odnekud ShapeViewer a neslo mi v nem zadne .s soubory otevrit i kdyz se program tvaril, ze je funkcni. Pak jsem stahnul odjinud tenhle:
    https://uloz.to/!MT5Ho3aVWwBE/sview22-msi
    a v nem to funguje uplne v pohode.
     
  6. dem

    dem Pomocník strojvedoucího

    Člen od:
    5 srp 2008
    Příspěvků:
    3644
    A pre otvaranie s suborov doporucujem shapeshifter.
     
  7. Josef Vogeltanz

    Josef Vogeltanz Posunovač

    Člen od:
    22 črc 2004
    Příspěvků:
    380
    Lokalita:
    Plzeňsko
    Na tento problém jsem nenarazil. Bylo by dobré (ale ne bezpodmíněčně nutné) použít zápis pro FreightAnim dle konvencí ORTS:

    Kód:
    ORTSFreightAnims
    (
    MSTSFreightAnimEnabled( 0 )
    FreightAnimStatic
    (
    SubType( Default )
    Shape( strojv.s )
    Offset( 0.0 0.0 0.0 )
    )
    FreightAnimStatic
    (
    SubType ( Default )
    Shape ( CD_110022cab.s )
    Offset ( 0.0 0.0 0.0 )
    )
    )
    Výhodou je, že na rozdíl od MSTS, umožňuje použití více FreightAnimů současně a offsetem doladit jejich přesnou pozici.
    Nevýhodou je, že ShapeView tohle nezná, takže ani nezobrazí (simulátor již ano).

    Pokud jse o řešení vyřezaných oken a modelů, narazil jsem na jiný problém a tím je externí pohled. Animované prvky modelu (typicky sběrače, stěrače apod.) při pohledu zvenku lítají jako splašené. Nic nového, to už se řešilo kdysi i v MSTS. Obejít se to dá.
     

Sdílet tuto stránku