V balíku lokomotiv jsou zvuky přibalené. Adresář obsahuje nastavení zvuků Sound a uvnitř jsou soubory nastavení zvuků. Jedna dvojice jako 131eng.sms a 131cab.sms, druhá dvojice jako 183eng.sms a 183cab.sms. Nastavení 131.004 směruje na 183xxx.sms (131.003 jej má na 131xxx.sms).
Zkus si u té 131.004 směrování zvuků opravit podle 003. Uvidíš, zda si polepšíš.
Jde o to, že tato řada měla k dispozici jen poněkud zastaralé a nevyhovující ozvučení pro MSTS z balíku sndElok od Jacka. Lépe na tom nebyla ani kabina. Vizuálně sice kvalitní, ale ORTS má jiné potřeby ohledně animací prvků. Některé se musely proto upravit, jiné přidat. Právě kvůli nekompatibilitě s dostupnými MSTS zvuky a kabinou se vydání modelu dvojčete 131 neskutečně protahovalo a místy to vypadalo, že nevyjde vůbec. Pikku je vynikající modelář, ale do kabin a zvuků nedělá (ne že by např. kabinám nerozuměl, naopak). Já hovím nastavování pro ORTS (možná) a do kabin a zvuků rovněž nedělám. Nakonec aby jsme nepřešlapovali na místě, musel jsem se naučit alespoň nutným základům kabin a zvuků a úprav se ujmout. Byl zájem dvojičky vydat, ale ne je degradovat starými zvuky a problematickou kabinou.
Nastavení s příznakem G znamená nastavení s nákladní pomalou brzdou (režim brzdění G). Režimy brzdy nelze přepínat za chodu a proto musí mít vozy (HV i vagóny) vlastní nastavení pro tento brzdný režim. A proč nákladní brzda? Je třeba si uvědomit co je hlavní pracovní náplní dvojiček. Tou je vozba dlouhých a těžkých nákladních vlaků. A protože jsem měl tou dobou odladěné nastavení brzd pro všechny tři režimy (G, P i R), nebyl problém k lokomotivám se běžnějším nastavením brzd P (kompatibilita s většinou vozů), přidělat ještě jedno s nastavením G a k tomu připravit i příslušnou sadu vozů se stejným nastavením. Volba padla na vozy ZSSKC Falls.