utilika na tónovací skla při reskinu

#1
Můžete někdo poradit? Sháním utilitku (prográmek jako Tgatool a Aceilt) na tónovací skla. Když použiju Tga tool, tak mi to vytvoří čirá průhledná skla, což v nočním prostředí vypadá efektně, ale když je to ve dne a reálně svítí sluníčko, myslím, že vagóny i mašiny mají tónovací skla, alespoň ta lepší...
Díky za radu
R.P.
 

dem

Strojvedoucí
#2
Nič také neexistuje.....Modelár pri vytvorení modelu zadá vlastnosti skla, či bude tónované, alebo nie a skinár už môže meniť len intenzitu priehľadnosti použitím alfa-kanálu. Ako nato je myslím popísané niekde v FAQ.
 
#3
No jasně, když dám větší odstín šedi, tak mi Tgatool vezme tuto černošedou a vrátí mi ji jako černou a okna jsou průhledně čirá. Když navýším šedou a je odstín světlejší, tak mi ji zase nepropustí Alfa nazpět, protože je celá bílá. Takže jestli přidám odstín v Tgatool nebo ne moc nerozhoduje, protože buď je tam černá a okna čirá anebo nějaký odstín šedé, kterou mi Alfakanál nepropustí tak, abych měl okna tmavější.
Myslím, že Hekl338 něco psal v tom smyslu, že je to způsobeno bitovou kopií, a že když chce, aby okna byla méně průhledná či tmavší, musí přidat 8 bitové rozlišení za tu 1 bitovou a nesmí to vzít pozadí, pak lze vytvořit tónovací skla.
Myslel jsem, že je na to lepší třeba ten Gmax prográmek, ale není...Potřeboval bych od toho kluka poradit, jak to s tou 8 bitovým rozlišením myslel..
Vycházím z Flirtu a ten Němec, měl v alfakanále normálně světlejší šedou, kterou mi TGatool propustil a okna byla tmavší. Tak napíšu jemu, jak to tedy dělal..
S pozdravem Radek
 

Tax

Moderátor
Správce
#4
V TGA Tool pri 8 bitoch musíš mať textúru okna 512x512 pix. Potom to vyzerá napríklad takto:

alfa.jpg
 

dem

Strojvedoucí
#5
No jasně, když dám větší odstín šedi,.......
Splietaš tu dve na tri a nič s toho. Je rozdiel či alfu-ješ textúru okna na samom modelu, alebo textúru okna na modeli okna. Je tu kopec modelárov a skinárov čo to normálne dokážu ale s týmto prístupom tu s každého robíš len blbca.

V prvom prípade ak robíš alfu na samotnej textúre vozidla , nie je jedno či to exportneš ako ace alfa, alebo ace Trans. Cez ace Trans môžeš mať odtieň aký chceš vždy to bude úplne čierne a priehľadné, alebo biele bez alfy. Odtiene, čiže stupne šedej dokážeš len cez ace alfa. Tam je ale riziko filtrovania pozadia. (záleží od modelu)

V druhom prípade ak alfuješ okno na modeli okna (plane okna) , tak tu môžeš robiť veselo rôzne odtiene a stupne šedi.....Tento spôsob bol volený kvôli MSTS. Neviem či pre OR je to ešte potrebné, nezisťoval som, ale fungujeme na systéme alfa na texture vozidla, celá tmavá a alfa na textúre okna podľa chuti.

p.s: môžeš utekať za nemcom.
 
#6
Díky za vysvětlení... Zaměřím se na Ace alfa....a dám pozor na pozadí. Učím se to... Nevím všechno do detailu.
Omlouvám se všem zbývajícím..
R.P.