Aktivity Bendík

#44
Měl bych prosbu:
jedu jako Os z Přerova do Nezamyslic. Pravidelné křižování mám v Chropyni s R od Brna a v Kojetíně s Os od Nezamyslic. Vlivem mého zpoždění však musím vykřižovat s R už ve Věžkách a s Os v Chropyni.
Situaci ve Věžkách předpokládám následující: k peronu musím přímo a R mne musí minout odbočkou. Je tak, že?
Jak ale v Chropyni? Já (asi) do odbočky (blíž k budově) a zastavit v první (před přechodem) a nebo druhé polovině (za přechodem) nástupiště? A protijedoucí Os by měl zastavit kde? A kdo a jak by mi určil, jak v Chropyni zastavit?
A nebo by ten Os podrželi v Kojetíně i za cenu toho, že nabere zpoždění?
Pro někoho to je možná rutina, v tomhle však trošku plavu. Díky za objasnění.
 

Plexi

Provozní technik
#45
Chropyně - důležité je, abys nepřejížděl lidi, kteří by po přechodě přecházeli k tomu vlaku, resp. vznešeněji řečeno - nesmí být ohrožena bezpečnost cestujících (ostatně proto se také marně hlásí "nevstupujte do kolejiště před zastavením vlaku"). Záleží vlastně na tom, kdo první přijede a odjede. Pokud já (z pohledu hráče) přijíždím první do Chropyně, měl bych přijíždět k budově a výpravčí označí praporkem, přenosnou návěstí nebo slovně místo zastavení (prostě ti zavolá do vysílačky "zastav před přechodem u výpravní budovy) - pokud toto místo projedeš, je to jako projetí návěsti "Stůj" a někdy ti k tomu přidají bonus v podobě obvinění z obecného ohrožení. A správně bych měl se svým odjezdem počkat až do odjezdu protijedoucího (jednak aby se on nezdržoval mým zpožděným odjezdem a jednak abych případně nepřejížděl lidi, kteří by ještě chtěli jít k tomu vlaku - viz výše). Ale někdy se prostě nečeká a když se tam nikdo nepohybuje, tak se prostě jede. Jde ale taky o to, že pokud já přijedu dříve, tak trať je volná dříve z toho směru, ze kterého jsem přijel, tudíž už případně může výpravčí tímto směrem nabízet ten protijedoucí vlak, takže i z téhle logiky by měl on odjíždět dříve, pokud je trať volná. Pokud jde o zpoždění - záleží na tom, jak je velké, podle toho se pak hýbe s křižováním. Výpravčí z Kojetína to zpoždění všech pohybujících se vlaků, trasovaných přes jeho stanici, vidí na komputéře. Pokud vidí, že by se tím protijedoucí Os zpozdil, tak volá do Chropyně, nabízí vlak a záleží na tom, co řekne výpravčí v Chropyni - buď vlak přijme nebo odmítne na základě svého zvážení a vyhodnocení situace. Hodně jsem se rozepsal, snad dosti srozumitelně.
 

Plexi

Provozní technik
#47
Nemáš zač, jen tak mimochodem - není to nějaký přesně daný postup, jsou to jen shromážděné poznatky, posbírané z reálného provozu a nejsem ani fíra a ani výpravčí nebo dispečer, takže je možné, že jsou tam občas i blbosti, ale snažil jsem se to napsat co nejpřesněji. Snad mě někdo kdyžtak opraví.
 

bob57_cz

Učitel češtiny
#48
Ono to jde i jinak. Vlak, který přijíždí dříve, beru na kolej blíže k budově a nezastavuji jej před přechodem ale naopak až za ním, aby jej uvolnil.
Pozdější vlak beru na vzdálenější kolej a pokud to lze, nechám jej také přejet na opačnou stranu za přechod nebo klidně půlkou před a půlkou za. Oba vlaky mám tak pro odjezd připravené na jízdu bez omezení opatrnou jízdou mezi lidmi.
 
#50
Dnes večer jsem jsem odeslal ke zveřejnění dvojici aktivit.

Prvním úkolem je Os 3709 z Koutů nad Desnou (v Msts ze Šumperka) přes Zábřeh na Moravě do Olomouce. Zde po malé pauze souprava přechází na Os 3815 z Olomouce do Přerova a Nezamyslic. Jedná se o "školní/šichťácký" spoj v silném ranním provozu. Tato aktivita je vytvořena v projektu "ČR 321" (pouze do Přerova).
bnd_CR321_Os3709_web.jpg

... a také proto, že cesta nebude bez komplikací, můžete pokračovat v aktivitě Os 3815 z Přerova do Nezamyslic v projektu "BP" a s netradičním HV.
bnd_bp_os3815_web.jpg

Základní popis a odkaz ke stažení Os 3709 / Os 3815 (ČR 321) najdete zde
Základní popis a odkaz ke stažení Os 3815 (BP) najdete zde
 
#51
Dnešního dne jsem odeslal ke zveřejnění aktivitu osobního vlaku Os 7149 z Ústí nad Orlicí do Moravského Karlova a následný obrat spěšného vlaku Sp 1950 z Moravského Karlovado krajské metropole, tedy Hradce Králové.
Aktivita se dá definovat jako "lehce fiktivní". Původně jsem ji totiž tvořil s reálnou soupravou (854+054+954). Při testech se však někdy souprava chovala hodně líně a špatně reagovala na změnu výkonu. A protože jsem nezjistil, co to způsobuje, přistoupil jsem nakonec na změnu soupravy.
A tak se můžete vžít do role, která sice není reálná, ale taky ne nemožná. Pojedete se soupravou řídícího vozu Bfhpvee, dvou vložených vozů Bdmtee a lokomotivy 750.714.
Aktivita je tvořena v projektu BP91

Os 7149
web02.jpg

Sp 1950
web04.jpg

Základní popis aktivity a odkaz ke stažení hledejte zde
 
#52
Dnes jsem se konečně dostal k aktualizaci tratě Ostrava-ValMez (ČR 323) na verzi 1.2. A při kontrole aktivit jsem zjistil nějaké nefunkční trasy v aktivitě Os 3102. Z toho důvodu už jsem odeslal opravu.
Vyčkejte tedy avíza...
 
#53
Docela bych byl rád za info, zda tato chyba nastala i u někoho jiného. Neboli, určitě nevylučuji, že jsem něco nevědomky či nepozorností zavinil já. Jinak Dvacko, mohu Ti případně poslat přímo složky se soubory, pokud se Ti to nepodaří vyřešit.
edit: zkusil jsem aktivitu z Msts odinstalovat (promazáním složek) a po opětovné instalaci .apk souboru CB aktivitu načítá.
 
#54
Dotaz jsem přesunul do rubriky ConBuilder, tak tam prosím dej i tuto odpověď, ať v tom není zmatek :) Nechtěl jsem ti zbytečně plevelit vlákno, když to možná s tvojí aktivitou nebude mít nic společného.
Jinak CB se mi v pohodě načte, ale poté, jakmile kliknu ve výběru aktivit na název aktivity, vyběhne na mě tato hláška.
Minulá aktivita z Přerova do Nezamyslic mi fungovala naprosto v pořádku :)
 
Nahoře