Aktivity Bendík

#44
Měl bych prosbu:
jedu jako Os z Přerova do Nezamyslic. Pravidelné křižování mám v Chropyni s R od Brna a v Kojetíně s Os od Nezamyslic. Vlivem mého zpoždění však musím vykřižovat s R už ve Věžkách a s Os v Chropyni.
Situaci ve Věžkách předpokládám následující: k peronu musím přímo a R mne musí minout odbočkou. Je tak, že?
Jak ale v Chropyni? Já (asi) do odbočky (blíž k budově) a zastavit v první (před přechodem) a nebo druhé polovině (za přechodem) nástupiště? A protijedoucí Os by měl zastavit kde? A kdo a jak by mi určil, jak v Chropyni zastavit?
A nebo by ten Os podrželi v Kojetíně i za cenu toho, že nabere zpoždění?
Pro někoho to je možná rutina, v tomhle však trošku plavu. Díky za objasnění.
 

Plexi

Provozní technik
#45
Chropyně - důležité je, abys nepřejížděl lidi, kteří by po přechodě přecházeli k tomu vlaku, resp. vznešeněji řečeno - nesmí být ohrožena bezpečnost cestujících (ostatně proto se také marně hlásí "nevstupujte do kolejiště před zastavením vlaku"). Záleží vlastně na tom, kdo první přijede a odjede. Pokud já (z pohledu hráče) přijíždím první do Chropyně, měl bych přijíždět k budově a výpravčí označí praporkem, přenosnou návěstí nebo slovně místo zastavení (prostě ti zavolá do vysílačky "zastav před přechodem u výpravní budovy) - pokud toto místo projedeš, je to jako projetí návěsti "Stůj" a někdy ti k tomu přidají bonus v podobě obvinění z obecného ohrožení. A správně bych měl se svým odjezdem počkat až do odjezdu protijedoucího (jednak aby se on nezdržoval mým zpožděným odjezdem a jednak abych případně nepřejížděl lidi, kteří by ještě chtěli jít k tomu vlaku - viz výše). Ale někdy se prostě nečeká a když se tam nikdo nepohybuje, tak se prostě jede. Jde ale taky o to, že pokud já přijedu dříve, tak trať je volná dříve z toho směru, ze kterého jsem přijel, tudíž už případně může výpravčí tímto směrem nabízet ten protijedoucí vlak, takže i z téhle logiky by měl on odjíždět dříve, pokud je trať volná. Pokud jde o zpoždění - záleží na tom, jak je velké, podle toho se pak hýbe s křižováním. Výpravčí z Kojetína to zpoždění všech pohybujících se vlaků, trasovaných přes jeho stanici, vidí na komputéře. Pokud vidí, že by se tím protijedoucí Os zpozdil, tak volá do Chropyně, nabízí vlak a záleží na tom, co řekne výpravčí v Chropyni - buď vlak přijme nebo odmítne na základě svého zvážení a vyhodnocení situace. Hodně jsem se rozepsal, snad dosti srozumitelně.
 

Plexi

Provozní technik
#47
Nemáš zač, jen tak mimochodem - není to nějaký přesně daný postup, jsou to jen shromážděné poznatky, posbírané z reálného provozu a nejsem ani fíra a ani výpravčí nebo dispečer, takže je možné, že jsou tam občas i blbosti, ale snažil jsem se to napsat co nejpřesněji. Snad mě někdo kdyžtak opraví.
 

bob57_cz

Učitel češtiny
#48
Ono to jde i jinak. Vlak, který přijíždí dříve, beru na kolej blíže k budově a nezastavuji jej před přechodem ale naopak až za ním, aby jej uvolnil.
Pozdější vlak beru na vzdálenější kolej a pokud to lze, nechám jej také přejet na opačnou stranu za přechod nebo klidně půlkou před a půlkou za. Oba vlaky mám tak pro odjezd připravené na jízdu bez omezení opatrnou jízdou mezi lidmi.
 
#50
Dnes večer jsem jsem odeslal ke zveřejnění dvojici aktivit.

Prvním úkolem je Os 3709 z Koutů nad Desnou (v Msts ze Šumperka) přes Zábřeh na Moravě do Olomouce. Zde po malé pauze souprava přechází na Os 3815 z Olomouce do Přerova a Nezamyslic. Jedná se o "školní/šichťácký" spoj v silném ranním provozu. Tato aktivita je vytvořena v projektu "ČR 321" (pouze do Přerova).
bnd_CR321_Os3709_web.jpg

... a také proto, že cesta nebude bez komplikací, můžete pokračovat v aktivitě Os 3815 z Přerova do Nezamyslic v projektu "BP" a s netradičním HV.
bnd_bp_os3815_web.jpg

Základní popis a odkaz ke stažení Os 3709 / Os 3815 (ČR 321) najdete zde
Základní popis a odkaz ke stažení Os 3815 (BP) najdete zde
 
#51
Dnešního dne jsem odeslal ke zveřejnění aktivitu osobního vlaku Os 7149 z Ústí nad Orlicí do Moravského Karlova a následný obrat spěšného vlaku Sp 1950 z Moravského Karlovado krajské metropole, tedy Hradce Králové.
Aktivita se dá definovat jako "lehce fiktivní". Původně jsem ji totiž tvořil s reálnou soupravou (854+054+954). Při testech se však někdy souprava chovala hodně líně a špatně reagovala na změnu výkonu. A protože jsem nezjistil, co to způsobuje, přistoupil jsem nakonec na změnu soupravy.
A tak se můžete vžít do role, která sice není reálná, ale taky ne nemožná. Pojedete se soupravou řídícího vozu Bfhpvee, dvou vložených vozů Bdmtee a lokomotivy 750.714.
Aktivita je tvořena v projektu BP91

Os 7149
web02.jpg

Sp 1950
web04.jpg

Základní popis aktivity a odkaz ke stažení hledejte zde
 
#52
Dnes jsem se konečně dostal k aktualizaci tratě Ostrava-ValMez (ČR 323) na verzi 1.2. A při kontrole aktivit jsem zjistil nějaké nefunkční trasy v aktivitě Os 3102. Z toho důvodu už jsem odeslal opravu.
Vyčkejte tedy avíza...
 
#53
Docela bych byl rád za info, zda tato chyba nastala i u někoho jiného. Neboli, určitě nevylučuji, že jsem něco nevědomky či nepozorností zavinil já. Jinak Dvacko, mohu Ti případně poslat přímo složky se soubory, pokud se Ti to nepodaří vyřešit.
edit: zkusil jsem aktivitu z Msts odinstalovat (promazáním složek) a po opětovné instalaci .apk souboru CB aktivitu načítá.
 
#54
Dotaz jsem přesunul do rubriky ConBuilder, tak tam prosím dej i tuto odpověď, ať v tom není zmatek :) Nechtěl jsem ti zbytečně plevelit vlákno, když to možná s tvojí aktivitou nebude mít nic společného.
Jinak CB se mi v pohodě načte, ale poté, jakmile kliknu ve výběru aktivit na název aktivity, vyběhne na mě tato hláška.
Minulá aktivita z Přerova do Nezamyslic mi fungovala naprosto v pořádku :)
 
#56
Pánové. Rád bych poprosil zkušenější (záměrně nechci říct starší) o radu. Je rok 1984 a přes Vláru je veden vlak převážející vojenskou techniku a mužstvo na cvičení na Slovensku, Jak by mohl být označen? Děkuji.
 

MERIDIAN

Cestující
#57
Než TI odpoví někdo, kdo to tam znal, tak se pokusím já. Co si pamatuji, tak většinou se používala čísla průběžných nákladních vlaků jako jejich násled. Takže pokud tam jezdil např. Pn 65 121, pak se přidělilo číslo 65 121násl. Vetšinou se přidělovalo číslo vlaku, který jel v celém úseku. Pokud takový na trati nejezdil, pak byl přečíslován. Když ten kmenový vlak končil třeba ve Veselí n. M., jel dál jako násled vlaku, který jezdil v dalším úseku. Pokud na té trati jezdily jen manipulační vlaky, pak se použil násled těchto vlaků. Na řadě tratí byly trasovány i vlaky tzv. podle potřeby a tak se mohlo použít toto číslo bez označení následu. Snad Ti to zatím aspoň trochu pomůže.
 
#60
Takže by to mohlo být takto: 1. nsl Pn 44701 ?
Neznám čísla nákladních vlaků na této trati, ale tehdy čísla začínající "44" se používala u spěšných nákladních vlaků tedy "Sn". Ty měly trochu větší rychlost a tím i vyšší stanovená brzdící procenta. Takže pokud použiješ toto číslo, nahraď Pn Sn. Pokud je vlak ve směru Brno - T.Teplá, pak je to správně. V opačném směru by číslo vlaku muselo končit sudou číslicí, ale to asi víš.
 
Nahoře