Aktivity Bendík

#62
Kdyby jsi někdy nevěděl, zda tam patří sudé nebo liché číslo, pak Ti pomůžou čísla osobních vlaků. Pokud jedeš ve směru sudých osobáků, pak i náklad je sudý. Pozor, u rychlíků to platit nemusí. Někdy do GVD 1987/8 mely čísla 2 ( třeba 662/661) aby to souhlasilo. Od 1988/89 začaly mít jen jedno číslo a tak na některých tratích jezdí "číselně" v protisměru. ( R 662 jede proti v úseku Jihlava - Č.Budějovice)
 
#63
Vojenská přeprava r.85

Trochu se vracíme v čase a ocitáme se v létě roku 1985. Ve slovenském středohoří je naplánováno vojensko-taktické cvičení "Rudá záře". A tak je také potřeba prevézt techniku a vojsko. A protože samotný převoz soudruzi pojali také jako součást cvičení, kdy se má prověřit průchodnost tohoto vozebního ramene, čeká Tě nelehký úkol. A sice protáhnout bezmála 1600 t vážící a 500 m dlouhou zátěž přes Vlárský průsmyk.

Aktivita je vytvořena pro trať Luhačovice verze 1.8. Projedete v ní úsek Bzenec - Veselí nad Moravou - Kunovice - Slavičín po tratích č. 340 a č. 341.

někde mezi Veselím nad Moravou a Kunovicemi
bnd_luh_vp85_web01.jpg


po zdolání Pitínských oblouků
bnd_luh_vp85_web02.jpg


Základní popis aktivity a odkaz ke stažení hledejte zde
 
#64
Pánové, tentokrát si dovolím poprosit o radu / vysvětlení:

Jedná se o trať 322 z Brna hl. n. do Jihlavy.
Vlak Os 4816 (jakožto i jiné Os) jsou vedeny ze/do stanice Zastávka u Brna. Úsek Zastávka u Brna - Brno hl. n. obsluhují výlukové autobusy (zdroj Želpage). Nicméně, souprava přijede do Zastávky u Brna jako Sv 11492 z Brna-Horních Heršpic. A také rychlíky v tomto úseku jezdí bez výlukového omezení.
A teď... já se domnívám, že je vyloučená jedna traťová kolej v úseku Brno - Střelice a asi kvůli grafikonu jsou tady vedeny pouze R, zatímco Os jezdí ze/do Zastávky u Brna. Je to tak a nebo jak to tam tedy ve skutečnosti probíhá?
Předem díky za osvětlení.
 

Icik

Provozní technik
#67
Vojenská přeprava r.85

Trochu se vracíme v čase a ocitáme se v létě roku 1985. Ve slovenském středohoří je naplánováno vojensko-taktické cvičení "Rudá záře". A tak je také potřeba prevézt techniku a vojsko. A protože samotný převoz soudruzi pojali také jako součást cvičení, kdy se má prověřit průchodnost tohoto vozebního ramene, čeká Tě nelehký úkol. A sice protáhnout bezmála 1600 t vážící a 500 m dlouhou zátěž přes Vlárský průsmyk.
Škoda, že není pro OR. S posunem by si se mohl pak vyřádit.
 
#68
To asi jo. Ale s OR si nerozumím a nesedí mi. A navíc jsem aktivitu zamýšlel jako "převoz".
Navíc, na složité posuny je mistr Dan J., a já bych to tak jako on asi nedokázal ani v OR. I kdybych si s ním rozuměl.
 
#69
Pánové, potvrďte mi prosím mou domněnku. Když jedu se soupravou osobních vozů jako Sv, tak žádné omezení rychlosti (jako třeba u Lv) se neuplatňuje. Je tak?
Díky
 
#70
Ahoj Bendíku, v podstatě tak nějak ano. Nicméně každý vlak se řídí brzdícími procenty, takže např. nedostatečně bržděná souprava vlaku může mít rychlostní omezení nad (pod) rámec typové Vmax do vlaku řazených vozidel. Mmch dnes už ale ani u mašin s EDB neplatí to letité omezení 80 km/h při jízdě Lv. Už i 151ky mají tuším EDB započitatelnou, takže má sama taky u Lv jízdy rychlost kolem 140 km/h, Vectrony a další Siemensy a TRAXXy 160 km/h apod. Mělo by to být uvedeno v tabulce na stanovišti. Novým mašinám s kotoučovkami to pak, myslím, vychází i na třecí brzdu. Znalí jistě mé skromné postřehy doplní.
 
#71
Před vydáním nové aktivity řeším ještě jeden "kosmetický" problém, nebo spíš dilema. Jedná se o použití Danových skinů odstavených nočních vozů.
Pokud je umístím jako "traffic" se servisem, tyto vozy na "prdeli" svítí. A to mi k dokonalosti vadí. Napadlo mne, umístit je tedy jako "loose consist", ale v připravované noční aktivitě jich není zrovna málo, a tak se mi do toho z důvodu zátěže systému taky dvakrát nechce. Co myslíte? A nebo existuje jiné řešení?
Předem díky za radu.
 
#74
Přeji celé komunitě pohodový a klidný rok 2019.

A jako malý dárek si dovolím nabídnout aktivitu pro trať ČR 240 Brno-Jihlava. Jedná se o osobní vlak Os 4816 (včetně závozu v podobě Sv 11492).

V aktivitě je krásné prosincové odpoledne roku 2018 a Vás čeká výkon na Os 4816 z Brna do Jihlavy.
Protože je však v Brně hl. n. z důvodu rekonstrukce nedostatek nástupišť, jsou osobní vlaky relace
Brno-Jihlava vedeny ze žst. Zastávka u Brna. Tam však musíte svou soupravu nejprve dopravit
z Brna-Horních Heršpic, kde probíhá pravidelné strojní čištění. Také proto jedete v zajímavém složení,
které je však právě u tohoto osobního vlaku z provozních důvodů obvyklé. Taktéž výlukový režim,
simulovaný v aktivitě, je dle reálného (nejen) prosincového provozu roku 2018.

web_msts.jpg

Inspirací pro tvorbu mi byla tato fotografie na stránkách "ŽelPage"
web_inspirace.jpg

Aktivita byla právě odeslána, vyčkejte tedy infa o zveřejnění.
 
#76
Pánové zkušenější, prosím o radu, kde je zakopaný ratlík. Zkusím popsat.
Mám v Msts nahranou přes TrainStore pouze jednu aktivitu. Vezmu v Conbuilderu jeden z použitých .conů a přejmenuji jej dle potřeby nové aktivity. Ve složce Consists se nový .con objeví. Zapnu editor Msts, upravit provoz... a hle! Editor nový .con nevidí! To se mi ještě nestalo.
Nevíte někdo, kde může být zakopaný ratlík? Upravil jsem takto asi 10 .conů, z toho cca 4 editor nevidí.
Předem díky
 
#78
To nechci. To by mi "nabubřel" Trainset. Rozuměj:
1) načetl jsem aktivitu bnd_240_os4816. Doplnil ručním přesunem z Trainstore nějaké .wagy a .engy
2) začal tvořit novou aktivitu
3) spustil Conbuilder. Některé z .conů jsem vlastně jen přejmenoval podle nové aktivity (např.: bnd_240_os4816_Jih01 na bnd_240_xxyyy_Jih01)
3) znovu načetl editor (mám volbu načíst 2 aktivity: bnd_240_os4816 a bnd_240_xxyyy)
4) dám načíst novou aktivitu (bnd_240_xxyyy). Při úpravě a tvorbě provozu však editor některé nové consisty (třeba bnd_240_xxyyy_jih01) nevidí
 

skautik

Cestující
#79
...s tím by mohlo souviset i to, co napadlo před čtvrthodinkou mě - zkontroluj, že máš ve chvíli spuštění pro ty cony všechny potřebné soubory. Mě se kdysi stalo, že byl .eng, ale z nějakého důvodu zmizely nějaké shapy či co a bylo po parádě. ;)
 
#80
Nová souprava musí být přejmenována nejen jako soubor *.con, ale stejný název musí být vložen rovněž ve specifikaci uvnitř souboru.
Např. souprava pod názvem "CD 151_01 Lv.con" musí obsahovat shodný text takto:

SIMISA@@@@@@@@@@JINX0D0t______

Train (
TrainCfg ( "CD 151_001 Lv" atd.
Zkus zkontrolovat, jestli to CB dobře přepsal.
 
Nahoře