Aktivity Bendík

poison

Pomocník strojvedoucího
#81
Podle mě ti to bez návratu souborů z Trainstore nepůjde. Soubor con možná máš, ale ostatní má TS a editor to nevidí.
 
#82
Vyřešeno. Normálně to funguje, dělám to tak často. Hlavně u různých odstavených vozů ve stanicích, co jsou jako "kulisy".
Problém byl v těchto .wag souborech:

CDC_31_54_3541_022-2_Rils_rakott
CDC_31_54_3541_022-2_Rils_ures
CDC_31_54_3541_083-7_Rils_rakott
CDC_31_54_3541_083-7_Rils_ures
CDC_31_54_3541_101-4_Rils_rakott
CDC_31_54_3541_101-4_Rils_ures

ze složky "CDC_Rils_minipack".

Zjistil jsem, že byly použity v těch problémových consistech. Jakmile jsem je nahradil, vše se zobrazuje.
Teď je otázka, co s tím. Koho je to skin či model už nevím. A kde je chyba taky ne, CB nic neobjevil. Kdyby se někdo nabídl, můžu celý balíček poslat.
 
#83
Nákladní odklony na trati 240

V žst. Tišnov probíhá rozsáhlá modernizace spojená s napěťovou výlukou. Proto je většina nákladních vlaků vedena odklonem. A jedna
z odklonových tras je vedena z Havlíčkova Brodu přes Jihlavu do Znojma a dále do Břeclavi, a nebo do Brna-Maloměřic. A tak máte možnost tři z těchto odklonů protáhnout krásnou krajinou Vysočiny:

- prvním výkonem je Odklon Pn 82741, vedený dvojicí strojů ČD 731, v trase Jihlava - Okříšky - Moravské Budějovice (- Znojmo - Břeclav)

Odklon731_Pn82471_web01.jpg Odklon731_Pn82471_web02.jpg
Odkaz ke stažení a základní informace k aktivitě "Odklon Pn 82741" zde.

- druhým výkonem je Odklon Pn 82727, vedený dvojicí strojů ČDC 742, v trase Jihlava - Okříšky - Třebíč - Brno-Maloměřice

Odklon742_Pn82727_web01.jpg Odklon742_Pn82727_web02.jpg
Odkaz ke stažení a základní informace k aktivitě "Odklon Pn 82727" zde.


- třetím (a posledním) výkonem je Odklon Pn 82726, vedený dvojicí strojů ČDC 751, v trase Brno-Maloměřice - Třebíč - Okříšky - Jihlava

Odklon751_Pn82726_web01.jpg Odklon751_Pn82726_web02.jpg
Odkaz ke stažení a základní informace k aktivitě "Odklon Pn 82726" zde.

Přeji Vám příjemné ježdění a pohodu na výkonech.
 
#86
Některé aktivity Bendika jsou kompatibilní v OR ale vždy je nutno si je osobně vyzkoušet. Je to velká škoda protože je to výborný aktivitář
 
#88
Děkuji za pochvaly.
Ohledně OR, osobně mi jeho prostředí nesedí. A taky mi vadí problémy, které přinášejí různé aktualizace (viz. problémy popisované Danem J.).
Ale klidně si zde můžete sdělovat, které mé aktivity se chovají korektně i v OR.
 

Dan J.

Strojvedoucí
#89
Ahoj, tak to nechápu, co ti nesedí na prostředí OR? Grafika, absolutně nesrovnatelná s MSTS. Jinak s těma aktualizacema, to nejsou aktualizace typu, že musíš něco reinstalovat, ale jednoduše vyměníš verzi OR (podobně, jako měníš tratě a global). To, že se některé vlaky chovají divně, je laděním pro MSTS, ale jinak se to pomalu posová vpřed. Teď dělám Nex 55055 na 321čce a věř tomu, že v MSTS by jsi tuhle aktivitu nevytvořil,pokud by jsi nevynechal třeba EN 476 , který v Pardubicích nechá zadní část (už jej vidíš pžijíždět v celku), posun ji přehodí na další rychlík. A i u soupravy hráče, kde ti posun přehazuje vozy, sám by jsi to v Pardubkách v časovém limitu dle sjř. nepřešiboval ani za zlaté prase.
Dan
 
#91
Ono i já jsem se tomu přechodu bránil z MSTS na OR. Nefungovalo mi ze začátku všechno,ale postupem času se to vyladilo a je to perfektní. Je třeba si na to zvyknout a je to pohoda.
 
#92
Ex 124 Radhošť

Pro tvorbu této aktivity mi byla volnou inspirací fotka, na které byl zachycen odklon dvou spojených souprav EC 276 Metropolitan a Ex 124 Radhošť při průjezdu stanicí Sadská. A pro větší zajímavost jsem danou situaci simuloval v neděli, kdy (nejen) expresy a ecéčka jezdí v posíleném řazení. A tak se můžete vžít do role, kdy sedíte v kabině stroje řady ČD 362 ve stanici Valašské Meziříčí. Zatím máte za sebou 2 pohodové hodinky jízdy z Žiliny a doufáte v poklidnou jízdu do Prahy.

V první části aktivity tedy povedete Ex 124 Radhošť v úseku Valašské Meziříčí - Hranice na Moravě - Olomouc - Česká Třebová. Pak se však poklidná situace náhle změní a vy nuceně zastavíte v Chocni, kde už na Vás čeká souprava zpožděného EC 276 Metropolitan s řadou ČD 380 v čele. Tato část je tvořena v projektu ČR 321
bnd_321_Ex124-I_web.jpg

Druhou částí aktivity je následně jízda po odklonové trase Choceň - Hradec Králové - Velký Osek - Nymburk - Poříčany s oběma spojenými soupravami. Ačkoliv lokomotiva řady 380 má dostatek výkonu, vést obě posilové soupravy dohromady nebude nikterak jednoduché...
Tato část je samozřejmě tvořena v projektu BP.
bnd_bp_Ex124-II_web.jpg

Ve třetím a závěrečném díle už Vám jen bude zbývat dovézt obě soupravy z Poříčan do cílové stanice Prahy hl.n., opět už v projektu ČR 321.
bnd_321_Ex124-III_web.jpg

Odkazy ke stažení a základní informace najdete zde:
Ex 124 Radhošť pt.I
Ex 124 Radhošť pt.II
Ex 124 Radhošť pt.III
 
#93
Ex 124 Radhošť

Pro tvorbu této aktivity mi byla volnou inspirací fotka, na které byl zachycen odklon dvou spojených souprav EC 276 Metropolitan a Ex 124 Radhošť při průjezdu stanicí Sadská. A pro větší zajímavost jsem danou situaci simuloval v neděli, kdy (nejen) expresy a ecéčka jezdí v posíleném řazení. A tak se můžete vžít do role, kdy sedíte v kabině stroje řady ČD 362 ve stanici Valašské Meziříčí. Zatím máte za sebou 2 pohodové hodinky jízdy z Žiliny a doufáte v poklidnou jízdu do Prahy.

V první části aktivity tedy povedete Ex 124 Radhošť v úseku Valašské Meziříčí - Hranice na Moravě - Olomouc - Česká Třebová. Pak se však poklidná situace náhle změní a vy nuceně zastavíte v Chocni, kde už na Vás čeká souprava zpožděného EC 276 Metropolitan s řadou ČD 380 v čele. Tato část je tvořena v projektu ČR 321
Zobrazit přílohu 22290

Druhou částí aktivity je následně jízda po odklonové trase Choceň - Hradec Králové - Velký Osek - Nymburk - Poříčany s oběma spojenými soupravami. Ačkoliv lokomotiva řady 380 má dostatek výkonu, vést obě posilové soupravy dohromady nebude nikterak jednoduché...
Tato část je samozřejmě tvořena v projektu BP.
Zobrazit přílohu 22291

Ve třetím a závěrečném díle už Vám jen bude zbývat dovézt obě soupravy z Poříčan do cílové stanice Prahy hl.n., opět už v projektu ČR 321.
Zobrazit přílohu 22292

Odkazy ke stažení a základní informace najdete zde:
Ex 124 Radhošť pt.I
Ex 124 Radhošť pt.II
Ex 124 Radhošť pt.III
Jede i v OR. Mám projetou zatím jen 1. část.
 
#94
Sice od zveřejnění této aktivity uplynula již nějaká doba, ale mám zde pár postřehů ohledně aktivity Ex124 Radhošť v prostředí OR.
Kromě uživatelů mohou tyto zkušenosti leccos napovědět i autorovi.
Aktivita byla přednostně odladěna pro použití v MSTS. Je plně hratelná (všechny 3 části) v OR, ovšem s těmito průvodními jevy: velice špatně se dodržuje jízdní řád. Z Valmezu vyjíždím s drobným zpožděním (protijedoucí náklad, ovšem již do Hranic při dodržení traťové rychlosti přijíždím tolik opožděně, že během pobytu v této stanici mi začnou mizet soupravy trafficu. Totéž se děje např. v Lipníku, Olomouci i jinde. Jsem nucen překračovat povolenou rychlost, abych se nějakým způsobem vtěsnal do limitu, tj. zobrazoval se trochu reálně okolní provoz. Zda potkávám veškerý traffic nebo zda jsou při mém průjezdu osazeny stanice tak, jak mají, jsem blíže nestudoval. Totéž platí i pro II. díl - mizející soupravy hned v Týništi, další v Hradci a v Chlumci, nutnost překračování rychlosti, potkávání okolního provozu podle sestavení aktivity atd. Jen III. díl se jevil celkem v mezích.
Důvody mohou být různé, např. neustále nedokončené prostředí OR, aby se dala reálněji nastavit hnací vozidla všech trakcí (zejména pomalá akcelerace, měkké brzdění - to je můj názor, experti mohou polemizovat že nastavení se blíží realitě, ovšem na chodu aktivity to nic nemění).
S přihlédnutím k těmto faktorům by určitě pomohlo prodloužení pobytu trafficu / posunutí času jeho vložení do aktivity / změna místa vložení či odebrání u jedoucích vlaků. Též by neškodil orientační časový rozvrh zejména pro druhou a třetí část (kdy musím projíždět danou stanici, abych byl tzv. "v lati"). Stačilo by formou prostého TXT. S tím si zkušený aktivitář dokáže poradit. ;)
 
#95
Zajímavé postřehy a díky za ně. Je to ale vcelku divné. Trafiky obecně nasazuji -5 min. před plánovaným příjezdem hráče a mizet nechávám po + 5 min. (nastavuji vyčkávací bod 600 s). To v případě stojící soupravy a když hráč tuto míjí. Pokud je ve stanici pobyt, tak ten připočítávám "k vatě". pokud se jedná o protijedoucí trafik, ten má vždy velmi dlouhou trasu. Např. pokud mám v Lipníku potkat traffic, tak ten je trasován už od Přerova a končí až v Hranicích n. M. A především když celou trasu reálně projíždím, nikdy nejedu nadoraz. Max, rychlost o cca 5 km/h nižší a pokud je třeba úsek 80, pak chvíli 100 a pak 90, rozjedu se ve stovce pouze na devadesát a nechám soupravu jet výběhem.
Zajímalo by mne, zda má někdo obdobné zkušenosti v prostředí Msts. Protože takto to vypadá primárně na problém OR. Už jen ten Tebou první zmiňovaný náklad ve ValMezu, ten v prostředí Msts přijíždí do stanice (hráč jej vidí vjíždět) bezprostředně po startu aktivity.
 
#96
Ahoj kucí, odpovědí by vám mohl být přesnější porovnávací experiment. Dej vyladěnou soupravu OR v trase A - B (alespoň 100 km) jedoucí konstantní rychlostí 100 km/h (ARR) a tu samou soupravu s nastavením msts ať projede tou stovkou ve stejné trase A - B kolega v msts a rozdíl doby jízdy vám bude přibližně rozdílem mezi msts a OR, ne? Pak třeba příjdete na to, že byť v OR sjízdná mise pro msts, není na dlouhých ramenech (viz Radhošť) časově korektní.
Takto by se dal ověřit i rozdíl OR - OR či msts - msts, jestli nejsou rozdíly v rámci stejného prostředí na různých železech. Tedy s cílem, jestli jak moc se můžu jako tvůrce dlouhých aktivit spolehnout na shodné časy dvou rozdílných želez u shodných vstupních OR parametrů. V msts si vybavuji, že rozdíly byly, v OR jsem na to zatím nenarazil. Výhodou u testů OR-OR je ARR, kdy test necháš jet a dojezd do cíle vám posichruji umístěním hlášky v cíli, která ti jízdu zastaví přesně, takže u toho nemusíš ani sedět;). Větším počtem stovek km jen zpřesňuješ měření. Kdybych postavil testovací aktivitu Svinov - Č. Třebová, tak můžeme zkoušet a házet cílové časy, co vy na to?
 
#97
Zajímavé postřehy a díky za ně. Je to ale vcelku divné. Trafiky obecně nasazuji -5 min. před plánovaným příjezdem hráče a mizet nechávám po + 5 min. (nastavuji vyčkávací bod 600 s). To v případě stojící soupravy a když hráč tuto míjí. Pokud je ve stanici pobyt, tak ten připočítávám "k vatě". pokud se jedná o protijedoucí trafik, ten má vždy velmi dlouhou trasu. Např. pokud mám v Lipníku potkat traffic, tak ten je trasován už od Přerova a končí až v Hranicích n. M. A především když celou trasu reálně projíždím, nikdy nejedu nadoraz. Max, rychlost o cca 5 km/h nižší a pokud je třeba úsek 80, pak chvíli 100 a pak 90, rozjedu se ve stovce pouze na devadesát a nechám soupravu jet výběhem.
Zajímalo by mne, zda má někdo obdobné zkušenosti v prostředí Msts. Protože takto to vypadá primárně na problém OR. Už jen ten Tebou první zmiňovaný náklad ve ValMezu, ten v prostředí Msts přijíždí do stanice (hráč jej vidí vjíždět) bezprostředně po startu aktivity.
Ahoj Bendíku! Ten náklad od Hranic mi v OR do Valmezu přijíždí po znamení k odjezdu. Tím vzniká zpoždění už při odjezdu v rozmezí několika minut. K tomu připočítám nešvar pomalé akcelerace (rychlík s 11 vozy je zkrátka dost těžký a na rozjezdu línější než souprava s 6 vozy; o spřažení 2 souprav ani nemluvě), který způsobuje to, že k dosažení povolené rychlosti je potřeba několika km (minut). V prostředí MSTS už je vlak dávno na cestovních parametrech. A jelikož jízda není plynulá (pomalé úseky, zastávky atd.), časové ztráty se pěkně sčítají. Konkrétně u části I. - při vjezdu do Hranic mi už mizely traffiky s Uacs, dislokované okolo cementárny, při zastavování ve stanici začaly mizet další nákladní soupravy. Další příklad bylo předjíždění Pendolínem (tuším Mohelnice). Uhnul jsem na vedlejší kolej, ovšem asi příliš pozdě, protože penďák mě sice dojel, ale zůstal stát na výjezdovém návěstidle a já dostal volno. Zřejmě už zapracoval nějaký servis, který má hráče podržet ve stanici a vypustit jej až za PENDOLÍNEM.
Souhlasím, že problém bude v rozdílném časovém režimu mezi OR a MSTS (což naznačuje i Acatus) a takto náročné a dlouhé aktivity se spoustou trafficu statického i pohyblivého se zkrátka musí ladit přímo pro dané prostředí. Aktivitáři pracující dlouhodobě v OR by nám mohli sdělit, zda nereálné parametry dynamiky hnacích vozidel se projevují i u traffiků. A to je další vliv na chování aktivity.
Jinak aktivitu chválím, má nějaký scénář a děj; není jen o nudném tahání kniplu mezi body A a B, bez komunikace, bez událostí.

Acatus: máš jistě pravdu a pokus by byl dobrý, ovšem jak píšu výš - na časovou disharmonii bylo zaděláno už na začátku - náklad do Valmezu v prostředí MSTS vjíždí hned po zahájení aktivity, kdežto v OR na něj hráč musí čekat... Jak Bendík píše, dává dostatečnou poziční a časovou "vatu", což svým způsobem může být kontraproduktivní. Je-li dynamika traffiku tak pošahaná jako dynamika u hráče, je na zpoždění hned při startu zaděláno. A to se daří zkracovat jen za cenu překračování dovolené rychlosti.
 

Dan J.

Strojvedoucí
#99
OR ten „předčas” asi zpracovat neumí,
Umí. Jen se v OR chová jinak.
1. narozdíl od MSTS traffic v OR dodržuje rychlost na trati, i návěstidla, třeba 40 do odbočky-
2. OR načítá traffic před zahájením aktivity jinak, takže se to musí fyzicky vytestovat a dle toho mu pravit výchozí časy. Prostě "hybridní" aktivity pro OR a zároveň MSTS nikdy nebudou spolehlivé.
 
2. OR načítá traffic před zahájením aktivity jinak, takže se to musí fyzicky vytestovat a dle toho mu pravit výchozí časy. Prostě "hybridní" aktivity pro OR a zároveň MSTS nikdy nebudou spolehlivé.
V tom případě bych jen rád připomněl, že aktivity netvořím jako "obojetné", ale primárně pro prosředí Msts.
 
Nahoře