Aktivity Bendík

Plexi

Provozní technik
Tak to se omlouvám, takhle starý gvd nevlastním. Nicméně si myslím, že to bude podobně, jak je naznačeno výše, tedy ""odcouvala" 830 s Bixy a přistavila se na jinou kolej a poté by brejlovec pouze objel "zbylé" velké vozy ". Ta první verze by byla zbytečně složitá.
 

Dan J.

Strojvedoucí
Takže dle tohoto řazení:
Vlak jede pouze v sobotu a neděli. 830 + 2x Balm + 830 na konciod 7.1. do 8.9. v S a 850 + 2x Balm-d jede v N.
Podle toho času pobytu 14 minut 16:26 - 16:40 by těžko přešibovával brejlovec, dle mně by to vytáhl za veksle směr Šumperk, hodil na kolej vedle a jiná mašina by to převzala do Týniště. Motorák by odjel ve svém směru do Šumperka. Ale taky mně zaráží, že by brejle jely jen z Jeseníku do Hanušovic, ale můžou přebírat jiný vlak. To se fakt z "vagonvebu" nevyčtě. Tohle by musel uvést na pravou míru nějaký pamětník tamějšího provozu. Ony se tam děly kejkle i za dob ČSD před rokem 1989, tam je to s těmi přepřahy dost zajímavé. :) Já mám tozdělaný spěšňák Jeseník Hanušovice Olomouc, přes Uničov z roku 1969, tahala to tam 464.0, 464.2 a 477.0 a naštěstí mi tam posun pouze přihazuje vagón.
 
Musíte myslet na nohy posunovače, který ten posun bude delat. Když už to roztrhne, a je na konci, souprava vyjede a zasune na vedlejší kolej. Pak přejde dopředu, utrhne brejlovce a než ten objede, dojde zase na konec a tam ho přiváže. Je to jednodušší, než odvázat motory, přejít dozadu, vysunout, přestavit, a pak jít zase na druhou stranu trhat brejlovce. Chlapci od posunu byli vždy opatrní na krok navíc. :)
 

Bendík

Provozní technik
Plexi: takto se mi to jeví taky reálnější. Díky za pomoc.
Dan J.: ja vím. Ale chci tam mít tu 830, zároveň v tom řazení 830 + 2x Bix + 830 se to nevleze do Zlatých Hor. Prostě si to trošku "upravuji". Nelpím striktně na reálu.
 

Plexi

Provozní technik
754 byla určitě jen jedna, protože nevím, kde by se tam druhá vzala. V Olomouci/Šumperku se 754 objevily až ke konci provozu bardotek (cca okolo 2010) jako jejich náhrada. A v GVD 94/95 bylo nejbližší "čtyřkové" depo v Hradci (v Letohradě byly tuším jen nulky, které ovšem taky do Jeseníků zajížděly, např. v roce 2003 s rychlíkem z Jeseníka do Plzně!), a pochybuju, že by nechali kvůli tomu stát druhou 754 v Hanušovicích, tak daleko od Hradce.
 

Dan J.

Strojvedoucí
JJ. jak říkám, nevím, jak to tam bylo. Mně jen zaráží těch pouhých 14 minut na vytažení soupravy, sunutí k perónu a následný objezd. Navíc by se musela dělat brzda ne? Nebo jen rychlá zkouška?
Dan.
 
Na přední straně některého ze starších Železničářů byla vyfocena tenkrát hradecká 754 078 někde u Ostružné, Myslím si, že opravdu jezdily až do Jeseníku s objížděním v Hanušovicích. Vycházelo to na jednu mašinu s objetím v Jeseníku a návratem do Hradce Králové.
 

Plexi

Provozní technik
Však jsme se shodli, že na zhlaví bude vytahovat 830+Balm a 754 bude objíždět samostatně. To se za 14 minut krásně stihne (lamina stihne objet za 18 a to je elektrika, se kterou je složitější objíždění), když posunovač napřed vyvěsí 754, aby už mohla vyjet na šumperské zhlaví a objela to na lichkovské zhlaví. Mezitím se vyvěsí 830 a vysouvá směr Jeseník, pak zajede ke svému perónu. Velké vozy zůstávají na svém místě. Na ně pak najede honda z lichkovského zhlaví. A s tou zkouškou brzdy si nejsem jistý. Úplná zkouška se nedělá na 100%, ale nejsem si jistý ohledně jednoduché zkoušky (a druhu dané zkoušky).
 

bob57_cz

Učitel češtiny
pochybuju, že by nechali kvůli tomu stát druhou 754 v Hanušovicích
Klidně pochybuj. ČD dokázaly super hýřivé oběhy. Třeba lyžařský rychlík do Ostružné ( výstup a nástup polské frekvence na Ramzové). Souprava, mašina i šumperský fíra celý den bokem v Ostružné. Druhá mašina s fírou v Hanušovicích, kde byl přepřah na úvrati.
 
Pánové, pokud v Praze na hlavním dokáže Katr objet za cca 5 minut včetně otevření/zavření měchu a brzdy, není důvod proč by to brejlovec nemohl stihnout v Hanušovicích také. A 18 minut na objetí (jedno u jaké mašiny) je fakt moc! ;)
 

Bendík

Provozní technik
Na webu, pod původním odkazem, je vyvěšena drobná oprava nedávno vydané aktivity R 1436.
Chybu jsem objevil v soupravě křižujícího R 663, do kterého jsem omylem zařadil jeden "blonski" vůz ZSSK a jeden "najbrt" ČD. Dodatečně se omlouvám, taková "ostuda".
 
Nahoře