Ale kdeže chudák. Na kódy engů a wagů mám všelijaké udělátka v Excelu, jen dobře vyplnit parametry a kód se generuje automaticky, stačí jen překopírovat do PSPadu. Z mého pohledu je nejobtížnější počátek a konce. Počátek reprezentuje obstarání podrobných technický údajů. Internet, studijní knihovna, archívy výrobců a železničních opraváren, katalogové listy. Občas také návštěva nějakého železničního muzea. V hledáčku je Chomutov a MDC. A na konci potom zkoušení, ježdění a měření zda se vozidlo chová, tak jak bych si představoval. A to ještě zbude čas si psát manuály - viz brzdy.
Čím starší vozidlo, tím komplikovanější. Někdy to připomíná archeologii, např. hledání technických dat méně známých řad parních lokomotiv. Nedávno např. ex. maďarská 313.2. A někdy přijde i překvapení. Při hledání podkladů pro kkStB pancéřový vlak, narazil jsem na kompletní vojenskou příručku k obsluze tohoto vlaku.
Nalezené údaje ukládám do technického alba. To je potom výchozím podkladem pro tvorbu nastavení engů.
Pro ilustraci: