Aktualizace X4090

#1
Včerejší aktualizace X4090 se u mě chovala nějak divně. Stahuje se a těsně u konce skončí s chybovým hlášením, kterému moc nerozumím:

Okno.jpg

Lítám v tom sám? Číslo aktualizace ve varovném okně je číslo poslední úspěšně instalované. Nakonec jsem to vyřešil ručním stažením a přepsáním.
 
#3
No paráda! To je vylepšení. Nedostanu se přes 10 FPS. Každý pohyb vč. kouře je trhaný. Okamžitě jsem to vrátil zpátky na předchozí X4083.
To by mě zajímalo, co to má být za "vychytávku", uvádí tam nějakou opravu kódu pro minimalizaci nekonzistence kódu a nějaké parametry pro páry.
 

Dan J.

Strojvedoucí
#4
Proto valím Monogame a co se tak bavím s tvůrci aktivit taktéž. Mně přijde, že se ty klasické aktualizace spíš sypou. Navíc projet na BP obsazenou prahu je katastrofa a Monogame to projede jak nic a to se nebudu bavit o "šedivácích", které v MG nepotkáš.
 
#5
Tak se na to MG konečně o víkendu podívám. Doufám, že nespláču nad výdělkem ... Trochu mám obavy aby se v budoucnosti cesty OR a OR-MG nerozdělily. Zatím to na mě dělá dojem, že monogame preferují především aktivitáři a vychytávky realismu klasického OR zase "kochači".
 
#7
Takže při použití MonoGame (OR4075_MG.zip) jsem dopadl úplně stejně, jako s ručně instalovanou aktualizací X4090.
Reakce na klávesy pomalé, FBS 6 až 7. S nastavením jsem nedělal nic. Vrátil jsem to tedy zpátky na X4083 a vše OK. FBS kolem 35.
 
#9
To zaskočilo i mě. Nedělal jsem před tím žádné spec. nastavení grafiky. U OR mám nastaveno u obrazu dle stand. doporučení a v experimentálním Automatické upravení nastavení pro udržení zadaného FPS. Celou dobu jsem vždy odkliknul novou vývojářskou aktualizaci a nepozoroval žádné zpomalení.
Jak jsem psal, k prvním problémům došlo až u X4090. A MG4075 se chová stejně. Navíc nejde jen o trhaný zobrazovaný pohyb, ale i o zpomalené reakce na klávesové povely. Poslední funkční (z mého pohledu a FBS cca.35) byla aktualizace X4083, ke které jsem se taky vrátil. Velkým překvapením je obdobné chování MG. Myslel jsem, že pracuje s grafikou jinak. A opak je pravdou.
 

Dan J.

Strojvedoucí
#10
Myslel jsem, že pracuje s grafikou jinak. A opak je pravdou.
Ahoj.
Myslel jsi dobře, MG pracuje s úplně jiným enginem, ale nejsem programátor a je to pro mne španělská vesnice, to spíš vypadá, jako by si zapsala do registrů ta aktualizace nějaké nastavení a MG to přebírá. Já když jsem instaloval MG, tak jsem klasický OR smazal a pak dal MG a udivilo mne, že si pamatoval moje nastavení i nainstalovaná MonoGame verze. Ale šlape. Takže s tímhle ti bude muset asi poradit někdo, kdo má zmáklé, kam co OR zapisuje. :) Tak držím palce, ať to nějak rozchodíš.
 
#11
S aktualizací X4096 se vše vrátilo do starých kolejí (žel. terminologií). Dneska jsem zkusmo ručně instaloval tuto aktualizaci a po spuštění OR jsem byl příjemně překvapen, že FPS jsou opět na hodnotách aktualizací < X4086.
V souvislosti s tím mě ale vadí jedna skutečnost. Podle popisů aktualizací, byly všechny tyto "meziaktualizace" zaměřeny na opravy parametrů parního ejektoru u vakuových brzd. Ve skutečnosti muselo někde dojít ještě k nějakému dalšímu zásahu do kódu, možná neúmyslnému. Poslední dvě aktualizace jsou popsány jako "Webová stránka: Synchronizace z live stránek" a "Webová stránka: Přidán nový přispěvatel".

S podobnou situací jsem se setkal v době, kdy jsme společně s Jackem a Icíkem ladili eng řady 742. Snahou bylo docílit nějakého sklouznutí zatížené lokomotivy při rozjezdu. Když už to tak nějak fungovalo, některá z dalších aktualizací (která se samozřejmě týkala něčeho úplně jiného), to celé rozhodila.

Nutno tedy mít na paměti, že akrualizace jsou skutečně experimentálního zaměření. Jejich stažení a aplikace se vyplatí pouze tehdy, chci li vyzkoušet funkci, kterou aktualizace zavádí nebo opravuje. A u toho musím počítat se skutečností, že mě nová aktualizace rozhodí něco jiného. Nemělo by to být, ale evidentně se tak stává. Zaregistroval jsem to už ve dvou případech.
 

Icik

Provozní technik
#12
Ono někdy zůstává v aktualizacích neúmyslně od lidí, co upravují kód, aktivní nějaké funkce pro sledování nějakých hodnot a to pak bohužel způsobuje "lagy" v reakci simulátoru. Přál bych si, aby se našel někdo, kdo rozumí programování grafické části, optimalizoval engine a šetrně integroval více zdrojů světla do simulátoru.
 
Nahoře