Skiny nejen pro OR, Dan J.

Dan J.

Strojvedoucí
No, skin bude mít jak parní, tak elektrické, tak kamna. :) Našel jsem "Bajku" a myslím, že jsi mi dokonce odkaz dávyl ty, kde jsou všechny verze.
http://www.alanbutschek.cz/foto/Bp-k_3.jpg
Sice jde o Bp, ale což, když nejde o život, tak jde o hov... On je to stejně kompromis, poněvač vozy do modelových kolejšť se taky liší od reálu, fotek je málo a z muzejních vozů se nedá čerpat vůbec. Nicméně, verze ČD je dokončena a poslal jsem Pikkovi žádost o přemapování těch rámů u náprav, zobrazuje bohužel vždy naproti zrcadlově. Takto vypadá finální verze vozu v OR:
ČD BYZK.jpg ČD BYZK2.jpg ČD BYZK3.jpg ČD BYZK4.jpg ČD BYZK5.jpg
 

Dan J.

Strojvedoucí
Zatím co Zbyněk osazuje okolí Prahy a já mám čas před testy aktivity v těchto místech, pomalu uzavárám balík vozů s kamny:
1. vůz je ČSD Byz-k, s možností řazení v osobních vlacích rok 1983-1989:, depo Opava Východ
ČSD BYZ-K.jpg
2. vůz je ČSD Byz-k vojenské přepravy rok 1983 - 1989, depo Opava Východ ošlehaný větrem:

ČSD BYZ-K_VP.jpg
3. vůz je již verze ČD Byz-k vojenské přepravy, ve stavu značně "jetém" z depa Česká Třebová:
ČD BYZ-K.jpg
4. vůz je tentokrát jiného typu a to ČSD Bp vojenské přepravy, v lepším stavu, než vlz předchozí, z téhož depa:
ČD BP-K.jpg
Ještě uvažuji nad ČSD verzí po roce 1989, depa Praha, ale nevím, zda už to není zbytečné. uvidím. Ale chtěl bych poprosit o radu u jiného vozu, na který se chystám, jehož číslo jaksi není celé a lepší foto jsem nenašel. Na tento skin bych se chtěl vrhnout, hned po vydání vozů s kamny a zaplácnout další díru v období ČSD do roku 1980. Jak by mohlo vypadat celé číslo vozu?
726002b.jpg
 

Dan J.

Strojvedoucí
Ahoj Dane.
Pěkná "vráček" nicméně Bp-k už je hotov, někdy možná udělám i vrak. Chlapi, nemáte někdo nějaké další fotky tohoto vozu? Do budoucna by taky nebyl na škodu do trainsetu:
1228797.jpg
 
Zdravím !

Obracím se touto cestou na pamětníky a na odborníky znalé historie čs. lokomotiv z let do roku 1988.
Jedná se mi o řadu S499.02 zvanou Plecháč dnes řada 242 (?) a obdobá jejich počátků to jest cca 1975-1987.

Obrázek č. 1
 

Přílohy

Obrázek č. 1 ukazuje model a barevné provedení od pana Skůry - S499.0201.
Podle celkového vzhledu a přítomnosti žlutého pruhu je to stav cca druhé poloviny 80. let.
Lokomotiva je řádně "ošlehaná" častým provozem a nikdo ji nemůže podezírat, že se povaluje někde na 49. koleji depa ...
A takové já mám rád ... :)

První dotaz:
Barevné odlišení zásuvek dálkového řízení + doprovodný text jsou záležitostí související se zavedením žlutých pruhů, nebo je 201 extra vyjímkou ?
 
Obrázek č. 2 ukazuje provedení S499.0202 podle skinu pana Taxe na model pana Starého identického ev. čísla.
Mělo by se jednat o období podstatně blížší datu výroby tohoto stroje (1975).
Zásuvky jsou v barvě dolní části karoserie, barevné provední pluhu je odlišné od 201 což s ohledem na časové zařazení obou skinů pokládám za možné.
Barevné odlišení koncovek hadic jsem převzal od pana Taxe, ale je tedy opačně orientované než u 201.

Druhý dotaz:
Která kombinace červených a žlutých koncovek je správná ?
Nebo se jedná o nahodilé anomálie způsobené rozespalým lakýrníkem ?
 

Přílohy

Obrázek č.3 je S499.0203. Dle jediné dochované barevné (leč velmi nedokonalé) fotografie měla ma čele nějaký znak - logo něčeho co neumím rozeznat.
Kdyby se jednalo o logo SSM, BSP či jiná tehdy používaná loga s politickým motivem - jsem přesvědčen, že bych je při svém věku poznal.
Prozatím jsem tam dal logo města Plzeň (domovské depo), protože nějakého (nějaké ?) Plecháče s městským znakem jsem skutečně vídal na svých cestách za plzeňskými tramvajemi a trolejbusy v letech 1977-1986.

Třetí dotaz:
Jaké logo měla 203 a který (é) Plecháč (e) měl (y) městský znak ?
 

Přílohy

Obrázek č. 4 je černobílé foto S499.0218. Vůz má přebarvené lišty okolo čelních oken a barevný pruh mezi dveřmi a ventilátory, který vede od okraje střechy až k prvnímu schůdku.

Čtvrtý dotaz:
Nevíte prosím o jaké berevné provední se jednalo ?
 

Přílohy

Na mnou posbíraných fotkách Plecháčů (žel většinou jen č-b) jsem vysledoval něco jako pravidlo:
Vozy I. série (1975) mají číslo konstrukční řady o něco větší než čísla evidenční.
Foto vozů II. série jsem nenašel a III. série má číslo konstrukční řady ve stejné velikosti jako čísla evidenční.

Pátý dotaz:
Je to pravidlo nebo náhoda ? A jak to měla II. série ?

Předem velmi děkuji za jakékoliv informace a poznatky včetně údajů i o Plecháčích jiných než uvedených evidenčních čísel.
 
Nahoře