Automatická Regulace Rychlosti - ARR pro Open Rails

Martens

Strojvedoucí
#42
Určitě je špatně zadána sekce v eng, a OR ji nevidí. Ta sekce musí být pod sekcí Engine.
Kdepak, bylo to ve správné sekci, ale přebíjel to zapomenutý neupravený eng v adresáři openrails. Po odstranění už to jelo. Takže chybus byl mezi vstupní periferií a polohovatelnou podložkou obsluhy.

Odesláno z mého SM-G935F pomocí Tapatalk
 

Jindřich

Začátečník
#44
ladění asi ještě probíhá, takže jenom jako postřeh: Dal jsem eso 001 zkušebně na těžký vlak (2 600 tun) a na něm už to tak dobře, jako s pěti Btečky nešlape... dá se s tím rozjet pouze na 1. st. poměrného tahu a i na tom to jde přes hranici 750 A a často do skluzu. V rychlostech na 50 km/h se proudy houpou vysoko kolem 900 A a je to i na suchu permanentně ve skluzu. Rozjezd tedy na ruku a v jízdě do automatiky. V té musíš naopak PT zvýšit, jinak to na ten první stupeň rychlost do kopce neudrží . Na tom by nebylo nic špatně, ale jakmile se dostaneš zhruba 6 - 10 km/h pod požadovanou, hned se vrátí hodnoty do rozjezdového chaosu výkon-skluz-omezení-výkon-skluz....atd. Teď už zhruba 10 minut jedu mírně do kopce a 90 (Vmax vlaku) ARR pěkně drží.
Jsem ještě nad tím přemýšlel. Tohle dělala verze 3, ta byla dělaná na držení akcelerace a neměla protiprokluz. Ve verzi 4 drží mašina prostě trakční sílu a zmenšuje až podle delty rychlosti. A má protiprokluz. Takže dle mého opět chyba mezičlánku mezi počítačem a podlahou ;)
 
#45
Vyzkoušel jsem ARR (4) na čerstvém OR engu lokomotivy 363.5. A šel jsem ji zkoušet na 321ku z Mostu do Chebu. Nejdříve samotnou, to šlo jak po másle. Tak jsem ji přivěsil náklad (je to "kargačka") a s celkovou hmotností něco málo přes 2000t vyjel na Cheb. Rozjezd klouzal jak o život, takže jsem musel podržet až do cca. 10km/h, potom už se ARR chytlo. Navolil jsem tedy 80km/h, což ale fungovalo po rovině a to hodně pomáhala nově zavedená protiskluzovka. Potom přišlo stoupání 8‰ a vzápětí 10‰ a to si mašina už nenechala líbit. Poměrný tah jsem měl na 7 (maje na paměti že je tam někde oblast trvalého výkonu. Do Chebu ještě daleko a nechtěl jsem utavit motory. Výkon s rychlostí přesto šel dolů.
Vzhledem k tomu, že eng je čerstvě pečený, drbal jsem si hlavu kde soudruzi z Transpotationu udělali chybu. Nenašel jsem nic, maxima i trvalé hodnoty proudů, výkonu, tahu OK. Trakční i brzdové charakteristiky jsou ručně odměřované z grafu, ale budiž. Takže nic. Nakonec jsem si všiml, že jsem si z práce přinesl nejen trakční a brzdové charekteristiky, ale i korefa. Stačil jediný pohled abych si uvědomil, že jsem mašinu tejral nad její možnosti. Tedy problém mezi klávesnicí a židlí. Po změně trati na testovací, kde jsou dlouhé roviny už bez problémů. O skluz se při rozjeddu pokouší, ale protiskluzovka si s tím poradí. A do Chebu s menším nákladem nebo s posilou.

Za mě tedy palec nahoru, další krok k reálnému chování. Tedy pokud se dodrží reálné podmínky jízdy a správné hodnoty parametrů v engu. Ačkoliv ... po pár desítkách minut jízdy mě prolétlo hlavou: "No teď to zvládne i to největší nemehlo na čas. A vytratí se kouzlo aktivit. Asi jako automatický topič u páry. Jenže na nezatopenou páru bez automatického topiče si taky málo kdo troufne. Nakonec to vyjde nastejno. Ostatně ARR lze kdykoliv vypnout a vzít to zpět do vlastních rukou."
 
#47
Hm, to by v reálu dojelo kousek za Třebušice.
Tak to i dopadlo. Za Třebušicema se trať začíná zvedat. Dvojice lokomotiv tady nepomohla, protože jsem jel volnou jízdu a druhá lokomotiva v tom případě výkonem nepomůže. S poloviční zátěží to již šlo bez problémů. A taky mě to připomělo, že budu muset opravit engy slovenských dvojiček řady 131 na společný (nikoliv dvojnásobný) výkon. Tedy alespoň na volné ježdění.
 
#48
"No teď to zvládne i to největší nemehlo na čas. A vytratí se kouzlo aktivit."
Ahoj, ale na druhou stranu zase získáš reálný stav a pocit, kdy poznáš nadšení, když ti "přijede na vlaku" v aktivitě peršan nebo odporovka:rolleyes:. Já osobně jsem z ARR, především pak při stavbě aktivit, velmi nadšený a přeji Jindřichovi mnoho zdaru při dalším ladění.
 
#49
Proto jsem tam dal tu vsuvku o automatickém topiči. Jako paralelu mezi jízdou na parní trakci a s ARR. Kdyby mě ARR nebralo, nesedím u toho už druhý den. Teď mě to nejde na spádu, neudrží nastavenou rychlost. Pneumatika zabere jen manuálně, EDB vůbec. Tuším že mám nějakou botičku v parametrech EDB.
 
Nahoře