Automatická Regulace Rychlosti - ARR pro Open Rails

Klokan 35

Hradlař
814 mají klasické ARR viz zde výtažek z článku: Jednotka je dále vybavena systémem ARR - automatické regulace rychlosti. V tomto režimu strojvedoucí zadá na tlačítkové soupravě požadovanou rychlost, která je poté automaticky udržována pomocí změny tažné síly, resp. brždění retardérem, případně i pneumatickou brzdou.
 

bob57_cz

Učitel češtiny
Ostatně eso si také pomáhá průběžnou brzdou, pokud by účinek EDB nestačil, nebo by hrozilo "obutí".
O neobutí od EDB se stará elektronická skluzovka a je naprosto jedno, jestli je mašina v režimu řízení ARR nebo R. ARR si šáhne po vzducu vždy, když není dostatečné záporné zrychlení, které požaduje pro snížení rychlosti nebo je dokonce kladné na spádu pro udržení rychlosti.
 

Jindřich

Pokladník
O neobutí od EDB se stará elektronická skluzovka a je naprosto jedno, jestli je mašina v režimu řízení ARR nebo R. ARR si šáhne po vzducu vždy, když není dostatečné záporné zrychlení, které požaduje pro snížení rychlosti nebo je dokonce kladné na spádu pro udržení rychlosti.
No vida, konečně příspěvek, který jsem potřeboval slyšet. Dalo by se někde zjistit, jak velké by záporné zrychlení mělo být? Dá se to něčím ovládat, nebo je fixní?
 

MERIDIAN

Pokladník
Přepínač poměrného tahu omezuje i EDB. V poloze 1 elektricky nebrzdí vůbec,omezení je maximální, v poloze 7 není omezení žádné, takže při max. tlaku v převodníku, nebo při vytvoření pom. tahu -100 automatikou, brzdí na 100 procent, Pokud při max. záporném poměrném tahu (podle omezení přepínačem) dochází přesto ke zrychlování, použije ARR průběžnou brzdu. V kurzu nám říkali, že EDB nabíhá při překročení rychlosti o půl km/h, vzduch při překročení o 2 km/h. Záporné zrychlení závisí na velikosti brzdící síly, hmotnosti vlaku, na sklonu a ostatních jízdních a traťových odporech. Takže na daném úseku to regulujeme velikostí brzdné síly.
 

Acatus

Provozní technik
ladění asi ještě probíhá, takže jenom jako postřeh: Dal jsem eso 001 zkušebně na těžký vlak (2 600 tun) a na něm už to tak dobře, jako s pěti Btečky nešlape... dá se s tím rozjet pouze na 1. st. poměrného tahu a i na tom to jde přes hranici 750 A a často do skluzu. V rychlostech na 50 km/h se proudy houpou vysoko kolem 900 A a je to i na suchu permanentně ve skluzu. Rozjezd tedy na ruku a v jízdě do automatiky. V té musíš naopak PT zvýšit, jinak to na ten první stupeň rychlost do kopce neudrží . Na tom by nebylo nic špatně, ale jakmile se dostaneš zhruba 6 - 10 km/h pod požadovanou, hned se vrátí hodnoty do rozjezdového chaosu výkon-skluz-omezení-výkon-skluz....atd. Teď už zhruba 10 minut jedu mírně do kopce a 90 (Vmax vlaku) ARR pěkně drží.
 

Martens

Strojvedoucí
Správce
Ahoj, kolem OR chodím stále obloukem (času bohužel moc není), ale ARR mne docela zaujalo.

Nicméně - chtěl jsem se zeptat, co dělám blbě.

Mám testovací verzi 0.4 (ale dělalo to i u verze 0.3) a upravený eng 363001-9 hk, kde jsem doplnil sekvenci z Readme. Je to původní eng, kde Igor nastavoval opožděný náběh po zapnutí hlavního vypínače.

Jsem akorát schopen zapnout hlavní vypínač, ale klávesové zkratky na práci s ARR nefungují.

Další dotaz bych měl k cabu - je někde k upravenému engu i testovací cab nebo je to ještě neveřejné a testujete bez funkčních prvků v cabu?

Díky za pomoc.
 

Acatus

Provozní technik
Martens:
možná budu mimo, ale spouštíš OR přes exáč té 4.0? a ne přes svého zástupce na ploše?
 

Martens

Strojvedoucí
Správce
Jasně - mám 3 samostatné instalace OR - klasický, MonoGame a ten třetí je ta verze s ARR.

Jo a vlastně mi ještě funguje nastavování počtu náprav - podle stavového řádku. Ale současně s tím mi ale ujíždí nahoru a dolů front - což je taky divné - jako by tam byl konflikt klávesových zkratek.
 

Šnek

Vlakvedoucí
Verze 0,4 zlehka odzkoušena na Esu. Zatím pocity rozporuplné. Při souhlasu k jízdě se vlaková brzda sama přepne do polohy švih a v jízdě nelze přepnout jinam. Takže brzdit lze jen v poloze neutrál. To samé dělá i poloha parkovací. Dojíždíš do stanice, přepneš ovladač na P a nezabrzdíš. Opět na dobrždění musíš dát polohu do neutrálu. Co se týče reálu, nejvíc se mi líbila verze 0.2.
 

Ikarus280.08

Cestující
Prepáčte, že otravujem s takouto prosbou, ale bolo by možné túto fičurku pridať nejako aj do staršej verzie OR ? Posledná verzia OR, ktorú mi počítač zvláda v kombinácií s traťou 321 je monogame verzia X3960. Prakticky inde to nemám kde využiť. :/ Niečo, čo by som tam mal pridať, pripadne kam ? Prípadne ak by sa našiel niekto ochotný kto by to spravil, verziu OR spätne pošlem. Či je nemožné pridať ARR do staršej verzie ?

Veľmi odceňujem a som rád, že aj OR sa dočkalo ARR, istotne to hre dodá potrebnú šťavu. Gratulujem k počinu. :cool:
 

Howky

Průvodčí
Šnek: šak to je je správně , chci li brzdit musím to hodit do neutrálu , tedy do výběhu :)
 

Šnek

Vlakvedoucí
V poloze jízda přece nemůže být brzda nastavena na Švih. Leda by se musely upravit animace v kabinách. V poloze P to funguje stejně. No uvidíme.
 

Acatus

Provozní technik
V poloze jízda přece nemůže být brzda nastavena na Švih. Leda by se musely upravit animace v kabinách. V poloze P to funguje stejně. No uvidíme.
... stejně jako to neumí brzdit ve výběhu (neutrálu). Myslím udržovat rychlost na spádu, či reagovat bržděním na snížení požadované rychlosti. Neposlouchá mašina ve výběhu na obsluhu páky EDB strojvedoucím apod. Můžu-li, dovolil bych si skromně zareagovat tím, že jako víc podstatné bych v této fázi vývoje ARR viděl potřebu to naučit rozpoznávat hmotnost vlaku. Dát tomu proudové omezení je sice řešení důsledku, ne příčiny, nicméně za takovéto dočasné řešení, ať to nejde aspoň tak bezhlavě do proudů a tím i do skluzu a omezení výkonu, bych se chtěl přimluvit.
Každopádně držím palce, neboť už jen tento stav ARR je např. při stavbě, především pak při finálním testování aktivit, neuvěřitelným pomocníkem. Zrovna jednu aktivitu testuji a drží to V požadovanou LUXUSNĚ!!! Dokonce mi u ARR usnul po 20 minutách monitor :eek:.
Dobral jsem postrk a než to plkání, možná se ptáte, jak se to chová při jízdě s postrkem řady 123 (tedy s loko bez ARR)?;)
 

Jindřich

Pokladník
Jasně - mám 3 samostatné instalace OR - klasický, MonoGame a ten třetí je ta verze s ARR.

Jo a vlastně mi ještě funguje nastavování počtu náprav - podle stavového řádku. Ale současně s tím mi ale ujíždí nahoru a dolů front - což je taky divné - jako by tam byl konflikt klávesových zkratek.
Určitě je špatně zadána sekce v eng, a OR ji nevidí. Ta sekce musí být pod sekcí Engine.
 

Jindřich

Pokladník
Co se týče pneumatických brzd, je to zatím hodně vidlácké a budu na tom pracovat, takže to zatím neberte moc vážně ;)
 

Icik

Pomocník strojvedoucího
Hlavně musí být pořádně naladěný eng, co se týče adheze, hmotnosti hnané nápravy, brzdící síly a trakční charakteristiky. Jinak to nemá smysl ladit.
 
Nahoře