Kdepak, bylo to ve správné sekci, ale přebíjel to zapomenutý neupravený eng v adresáři openrails. Po odstranění už to jelo. Takže chybus byl mezi vstupní periferií a polohovatelnou podložkou obsluhy.Určitě je špatně zadána sekce v eng, a OR ji nevidí. Ta sekce musí být pod sekcí Engine.
Jsem ještě nad tím přemýšlel. Tohle dělala verze 3, ta byla dělaná na držení akcelerace a neměla protiprokluz. Ve verzi 4 drží mašina prostě trakční sílu a zmenšuje až podle delty rychlosti. A má protiprokluz. Takže dle mého opět chyba mezičlánku mezi počítačem a podlahouladění asi ještě probíhá, takže jenom jako postřeh: Dal jsem eso 001 zkušebně na těžký vlak (2 600 tun) a na něm už to tak dobře, jako s pěti Btečky nešlape... dá se s tím rozjet pouze na 1. st. poměrného tahu a i na tom to jde přes hranici 750 A a často do skluzu. V rychlostech na 50 km/h se proudy houpou vysoko kolem 900 A a je to i na suchu permanentně ve skluzu. Rozjezd tedy na ruku a v jízdě do automatiky. V té musíš naopak PT zvýšit, jinak to na ten první stupeň rychlost do kopce neudrží . Na tom by nebylo nic špatně, ale jakmile se dostaneš zhruba 6 - 10 km/h pod požadovanou, hned se vrátí hodnoty do rozjezdového chaosu výkon-skluz-omezení-výkon-skluz....atd. Teď už zhruba 10 minut jedu mírně do kopce a 90 (Vmax vlaku) ARR pěkně drží.
Hm, to by v reálu dojelo kousek za Třebušice.z Mostu do Chebu. ... a s celkovou hmotností něco málo přes 2000t vyjel na Cheb.
Tak to i dopadlo. Za Třebušicema se trať začíná zvedat. Dvojice lokomotiv tady nepomohla, protože jsem jel volnou jízdu a druhá lokomotiva v tom případě výkonem nepomůže. S poloviční zátěží to již šlo bez problémů. A taky mě to připomělo, že budu muset opravit engy slovenských dvojiček řady 131 na společný (nikoliv dvojnásobný) výkon. Tedy alespoň na volné ježdění.Hm, to by v reálu dojelo kousek za Třebušice.
Ahoj, ale na druhou stranu zase získáš reálný stav a pocit, kdy poznáš nadšení, když ti "přijede na vlaku" v aktivitě peršan nebo odporovka. Já osobně jsem z ARR, především pak při stavbě aktivit, velmi nadšený a přeji Jindřichovi mnoho zdaru při dalším ladění."No teď to zvládne i to největší nemehlo na čas. A vytratí se kouzlo aktivit."
Já zkoušel i spojení loko s ARRkovým engem a bez ARR. Při rozjezdu vlaku vše v pohodě... má to však chybku při dosažení navolené Vmax, kdy vlaková (bez ARR) stále tlačí, zatímco přípřežní (s ARR) už odbudila a po překročení Vmax (protože vlaková stále žene) automatika vyhodnotila stav do brzdy, přibrzdí, vyhodnotí zase potřebu dotáhnout do Vmax, tak zabere a tak pořád dokola. viz otisk.Tak ještě malý dodatek. Flákání druhé lokomotivy v tandemu má příčinu v užití právě ARR. Nemá to žádnou souvislost se způsobem jízdy (volná nebo aktivita). Při vypnutém ARR táhnou obě společně, stejně tak obě společně brzdí EDB.
Comment ( "EDB" )
DynamicBrakesMaximumForce ( 140kN ) Comment ( "Max. brzdna sila vyvozena EDB" )
DynamicBrakesResistorCurrentLimit ( 550 ) Comment ( "Max. proud odporniku EDB (proud vyproduko
vany trakcnimi motory)" )
DynamicBrakesDelayTimeBeforeEngaging ( 2s ) Comment ( "Zpozdeni nasazeni EDB" )
DynamicBrakesNumberOfControllerNotches ( 0 ) Comment ( "Pocet kroku radice EDB" )
DynamicBrakesMaxAirBrakePressure ( 1.4bar ) Comment ( "Tlak v brzdovem valci, pri kterem EDB vypina" )
DynamicBrakeHasAutoBailOff ( 1 ) Comment ( "Zajisti pouziti automatickeho odbrzdovace" )
DynamicBrakesMaximumSpeedForFadeOut ( 140km/h ) Comment ( "Rychlost, u ktere ztraci EDB veskery ucinek" )
DynamicBrakesMaximumEffectiveSpeed ( 67km/h ) Comment ( "Rychlost, u ktere konci max ucinek EDB" )
DynamicBrakesCutInSpeed ( 6km/h ) Comment ( "Rychlost, do ktere nebude mit EDB zadny ucinek" )
DynamicBrakesFadingSpeed ( 26km/h ) Comment ( "Rychlost, u ktere zacina max ucinek EDB" )
DynamicBrakesMinUsableSpeed ( 7km/h ) Comment ( "Rychlost, od ktere zacina EDB pusobit" )
ORTSDynamicBlendingForceMatch ( 1 ) Comment ( "Parametr pro kombinovany radic s EDB. Snazi se dosahnout stejne sily EDB jako u vzduchovych brzd" )
ORTSDynamicBlendingOverride ( 0 ) Comment ( "Parametr pro kombinovany radic s EDB. Nadrazuje smisene brzdeni" )
DynamicBrakesEffectAtMaximumFadeOut ( 0 ) Comment ( "Podil maximalniho ucinku, ktery muze mit brzda u DynamicBrakesMaximumSpeedForFadeOut (bez dalsiho vyuziti)" )
DynamicBrakesHigherSpeedCurveExponent ( 1 ) Comment ( "Uprava exponentu krivky na vyssich rychlostech (bez dalsiho vyuziti)" )
DynamicBrakesLowerSpeedCurveExponent ( 1 ) Comment ( "Uprava exponentu krivky na nizsich rychlostech (bez dalsiho vyuziti)" )
Tak to bude asi nějakou špatnou údržbou. Měla by zasahovat až při 650A.U skutečné lokomotivy v režimu EDB při kotevním proudu 550A zasahuje nadproudová ochrana EDB.
Na výpočet zrychlení +/- má vliv nemálo parametrů: rozdíl rychlostí = výchozí / konečná, okamžitá rychlost / zábrzdná vzdálenost (potažmo vzdálenost mezi předvěstníkem a rychlostníkem dle předpisové definice v době vzniku), druh vlaku N/O, fiktivní hmotnost = počet náprav.No vida, konečně příspěvek, který jsem potřeboval slyšet. Dalo by se někde zjistit, jak velké by záporné zrychlení mělo být? Dá se to něčím ovládat, nebo je fixní?
U lokomotiv 363 a 362 je maximální proud EDB 450A. Kotvička nadproudového relé pro EDB nastavená na 550A má dvě funkce. Při EDB vypíná hlavní vypínač, v režimu jízda spíná adhezní válce. Je možné, že lokomotivy 162 a 163 061 a více, které byly vyrobeny později už jsou nastaveny jinak. Používají modernější výkonovou elektroniku a nejsem s nimi v kontaktu.Tak to bude asi nějakou špatnou údržbou. Měla by zasahovat až při 650A.
A není to až nějaká dodatečná úprava? Ještě v materiálech z roku 2008 je uváděný maximální proud EDB 550A a nadproudová ochrana 650A.U lokomotiv 363 a 362 je maximální proud EDB 450A.
Já mám v papírech nastavení nadproudu EDB K04.L a K05.L na 630A v popisu schémátka. Za nimi z vodiče 827 jsou napájeny EPV adhezáků Y110 a Y111 přes směrová relé K104 a K105. V režimu brzdy z vodiče 827 jde odbočka přes seplé přepojovače brzdy Q11.L a Q12.L na vstup 828 AGL 25P pro vypnutí HV a zde mám popisku 650A přímo na obrázku relátka. Kotvička je tedy společná pro dvě funkce. Druhá kotvička K04.M a K05.M je nastavena na nadproud jízdy nějakých 1350A (17P,18P).U lokomotiv 363 a 362 je maximální proud EDB 450A. Kotvička nadproudového relé pro EDB nastavená na 550A má dvě funkce. Při EDB vypíná hlavní vypínač, v režimu jízda spíná adhezní válce. Je možné, že lokomotivy 162 a 163 061 a více, které byly vyrobeny později už jsou nastaveny jinak. Používají modernější výkonovou elektroniku a nejsem s nimi v kontaktu.