Automatická Regulace Rychlosti - ARR pro Open Rails

alcapone

Pomocník strojvedoucího
Mám chvilku čas, tak zkouším, jen dotaz, skoro vše funguje, ale jak je to se zadaváním počtů náprav a rychlostí, páč i když nastavím počet náprav, u mě 36 a pak zadám rychlost, tak mašina okamžitě přidává, myslel jsem, že musím něco odsouhlasit, že od toho místa bude počítat počet náprav a začne přídávát.
 
Počet napráv je dobré keď je pomala rýchlosť ale myslím si, že môže byť použiteľna aj pri prekročení rýchlostníka s vyššiou rýchlosťou. Da sa použiť ták, že ctrl + p. Po stlačení týchto klavies vyskočí info panel, že je aktívna zona a po prejdení všetkých napráv vyskoči koniec, a vtedy sa môže zrýchlovať na danú rýchlosť podľa rýchlostníka akebo na pôvodnú po prejdení konca pomalej rýchlosti, aspoň taký je to môj názor. Samozrejme chýba animácia v kabine, snaď sa to časom dorieši. A prídavať sa musí manualne buď nastavením rýchlosti pri automatike alebo manuálne.
 

alcapone

Pomocník strojvedoucího
Chce to trochu cviku, ale asi ano, dobrá věc. Ten odstavec lze umístit skoro opakuji skorodo všech mašin?
 

alcapone

Pomocník strojvedoucího
Jo, tak už jsem tu funkci CTRL+P pochopil, je to zárověň i odpověď na moji horní otázku. Blokuje nastavenou rychlost a já si mohu mezitím nastavit vyšší rychlost a po odečtu náprav začne souprava zrychlovat. K tomu zároveň jeden poznatek, po uložení a znovu nahrátí aktivity, jse musí znovu nastavit počet náprav.
 

Martens

Strojvedoucí
Správce
Počítadlo náprav bys mohl prakticky využít i třeba k dojíždění k nástupišti. Na začátku peronu to zmáčkneš pomalou jízdu a až zhasne tlačítko, tak víš, že bys měl mít u peronu všechny vozy.
 

Jakubko

Začátečník
Ahoj, stalo se Vám někdy, že při spouštění OpenRails (samozřejmě to k ARR) spadne? Normální OR mi aktivitu spustí, ale když si chci zahrát ARR, tak to načítá a pak to spadne zpátky na plochu.
 

mirsen

Cestující
To pospa80: mne to funguje aj vo Vectrone, Peršingu a pod.

To Jakubko: OR s ARR mi ešte nespadlo, ale mi to trošku seká. Predpokladám, že problém je v mojom PC.

Dodatočne sa chcem tvorcom ARR poďakovať, je to super.
 

vaskovy_vlaky

Pokladník
Díky, zrovna jsem ten odkaz na aktuální verzi hledal, hodlal jsem ozkoušet ty kabinové prvky - předpokládám, že volič PT by měl fungovat jako "Multistate", pokud by šel jako jako "Multistate_Display", nešel by ovládat myší. Ale to je detail.

Jen mě napadlo - platí natvrdo podmínka, že stroj musí být elektrický a zároveň mít EDB? Napadlo mě právě vyzkoušet to na rakvi (843), ta EDB má a ARR má také. Brejle 750.7xx a 753.7xx si včil nepamatuju, zda ARR mají, ale to chování kódu ARR (kdy nedotahuje přesně nastavenou rychlost, ale má tolerance, když nebere v potaz sklonové poměry) by bylo ideální implantovat na 754, kde se ta analogová ARR chová přesně takto. Jen by muselo být ošetřeno, aby se kód nesnažil aktivovat EDB, ale pouze přibržďoval a odbržďoval soupravu. Ostatně i ESO si přibržďuje soupravu, pokud musí brzdit silněji- to budu muset znovu otestovat. Taktéž by se ARR dala implantovat na "RegioKraksnu" (814) ta reálně ARR též má a katr (854) jakbysmet.

A kdo chce ARR testovat přímo na esu, může si stáhnout zde moje ladění, kde je přesná fyzika trakce, brzd a EDB, je tam i kabina a zvuky (obojí též moje práce). Jen v této verzi ještě není ARR zaneseno, takže proveďte následující úpravu:


Kód:
.
.
.

comment (** Hlavni vypinac **)

        ORTSCircuitBreaker ( Manual )
        ORTSCircuitBreakerClosingDelay ( 2s )
        ORTSPowerOnDelay ( 5s )
        ORTSAuxPowerOnDelay ( 25s )

comment (** ARR **)

ORTSSpeedRegulator (
        Equipped ( True )
        MaxForcePercentUnits ( False )
        MaxForceSteps ( 12 )
        NominalSpeedStep ( 5 )
        Options ( "RegulatorManual, RegulatorAuto, RegulatorTest, SelectorParking, SelectorNeutral, SelectorOn, SelectorStart" )
    )

comment (** Tabulka trakcnich charakteristik pro stridave napajeni... **)

.
.
.

Doporučuji vložit zápis ARR takto mezi zápis hlavního vypínače a zápis trakční tabulky, to pro přehlednost. Možná v ENGu z odkazu také není upraven zápis HV, proto i ten si opravte dle kódu výše - kódování funguje takto:

Po pokynu "zapnout HV" (klávesa "O") trvá zapnutí HV 2 sekundy (není doladěno přesně, budou další úpravy), potom běží odpočet 5 vteřin, po odčasování se aktivuje výkon (stroj schopný vyvíjet tah) a zároveň běží ten 25 vteřinový odpočet, po jehož odčasování se teprve aktivují "pomocné pohony", což v ORTS prakticky ovlivňuje pouze kompresory.
Takže po nahození HV se po pěti vteřinách rozběhne zvuk unipulsu a po dalších dvaceti vteřinách se teprve rozběhne kompresor, pokud je tedy tlak v hlavní jímce nižší, než "restart pressure".

750.7xx má určitě ARR i EDB.
 
@151.016: To už vím dávno též, mám i origo příručky. 750.7xx má ARR i CB, CB ale v ORTS implementované není (a není ani v plánu, ovšem nepodvedlo se jej kloudně naskriptovat ani u 380 pro RW). Nákladní 753.7xx ARR nemá, ale v současné testovací verzi ARR v0.9 je zaveden prvek "ORTSMultiPositionController(), v kterém jde "poskládat" kombirajčák (HJP) de facto na míru, umí jak aretované, tak i nearetované polohy a v současné verzi je možné poskládat rajčák pro x5x, x6x, 750.7xx i 753.7xx (tam je rajčák de facto stejný, jako u krysy/gorily). Rajčák je samozřejmě samostatnou součástí kódu, takže jeho blok jde do ENG zapsat, aniž by musela být zapsána ARR. Jen čekám na implementaci kabinového prvku "Throttle_Dynamic_Display", bez kterého bohužel nejde správně rozanimovat rafička poměrného tahu u 753.7xx a 843, potažmo i u 943. A než improvizovat, raději si na počkám na další verzi - samozřžejmě je třeba počítat s tím, že vývoj celého kódu ARR není práce na pár měsíců, kor když pro autora je to jen "vedlejšák".
 

bob57_cz

Učitel češtiny
ovšem nepodvedlo se jej kloudně naskriptovat ani u 380 pro RW
On tam nikdo podvádět nechtěl.
Sice je 380 udělaná s nemálo zjednodušeními, ale v základu funguje docela slušně. Šotouši vědí prd, jak se to odlišuje oproti reálu. Ostatně ty taky. :)
 

Jakubko

Začátečník
Zdravím,
poslední dobou se mi v OR ARR děje zajímavá věc, začnu se rozjíždět vlakem ze stanice a po chvilce mi jakoby "vypadne proud". Musím zastavit a pak to opět naskočí, naberu rychlost a zase bum..
 

Ostravak!!!

Začátečník
Zdravím,
poslední dobou se mi v OR ARR děje zajímavá věc, začnu se rozjíždět vlakem ze stanice a po chvilce mi jakoby "vypadne proud". Musím zastavit a pak to opět naskočí, naberu rychlost a zase bum..
Popiš, co vidíš na ampérmetru. Jakmile se dostane přes svislou polohu, starší lokomotivy "vypnou proud".
 

bob57_cz

Učitel češtiny
Popiš, co vidíš na ampérmetru. Jakmile se dostane přes svislou polohu, starší lokomotivy "vypnou proud".
Co je to "starší lokomotivy"? Pokud vím, tak nastavení nadproudů se dělalo kdysi v msts bin jen u odporových mašin a ty zase nemají ARR.
U bzučivek s ARR by zase nemělo vůbec být možné se dostat k hodnotám nadproudových ochran - pokud to tedy ladič nezmastil, což není neobvyklé.
U těch odporovek jsem nastavoval kdysi vybavení ochran na pohyb směrové páky, moc možností k využití nebylo jako samostatné tlačítko.
Nastavení klávesových zkratek si lze zobrazit v nastavení OR.
 

Jesinak77

Začátečník
Dobrý den chci se zeptat jestli bude ARR i pro jednotku 471? A kdy bude nová verze protože staré nejdou stáhnout? Děkuji za odpověď
 

bob57_cz

Učitel češtiny
A kdy bude nová verze protože staré nejdou stáhnout?
Nová verze nebude. Není důvod k nějaké obnově, nemají ani vlastní origo kabinu, mají jen náhradní řešení.
Stávající původní model jednotky je dostatečný a stáhnout na své stránce jde bez problému. Právě jsem to prověřil.
 
Nahoře