Aktivity pro OR Acatus

#1
Ahoj, s tvorbou aktivit v msts jsem skončil, a tak se z vlákna aktivit msts přesouvám sem, do patřičné sekce OR, kde bude komunikace k mé tvorbě jistě trefnější.
Opět bych chtěl poděkovat správcům za prostor zde a vám všem za připomínky a mnohdy pomoc při tvorbě. :)
Acatus
 
#2
Jindřichův ARR, byť ve vývoji, dává prostor pro pohodové zvládnutí jinak nudného nákladu, kde si moc "nezakvedláš", ale pro poznání jiné dynamiky jízdy, jsem si nakonec dal práci s dokončením 3h50m mise reálného Pn 54038, který si můžete projet na peršingovi z Polanky nad Odrou do České Třebové. Mise pro trať 321 (aktualizace 29) je testována na experimentální X4158, ale i na jindřichově testovací ARR verzi 0.4, kde to doporučuji projet právě kvůli ARR.

Náhled zde, na vyvěšení se pracuje.

Pn54038-1.jpg Pn54038-2.jpg
 
#3
Takže než najdu a sepíšu všechny potřebné odkazy na vozidla mimo trainset, visí na ulož.to aktivita pro ty, kdož máte modely a skiny mimo trainset BP nastahovány. Bohužel se mi nedaří najít funkční odkaz na ty rumunské vozy Uagps. Nemáte prosím někdo přehled, jestli nejsou na: https://www.openrailsromania.ro ?

Aktivita: Pn 54038 pro OR
balíček pro zkušené hráče k otestování
Úsek: Polanka nad Odrou - Česká Třebová vjezd. sk.
Vozidlo: 163.247 ČD Cargo od Daniela Marka
Délka úlohy: 3 h 50 m
Trať: 321, aktualizace: 29
Jiná vozidla: Ano.... seznam v přípravě!
Download: https://uloz.to/!34BeslTpiGGd/tk-pn54038-or-zip

PS: vlak testován i s 363.001_hk, u které je zajímavý rozdíl při brzdění s tak dlouhým vlakem oproti 163.247.
 
#4
Rozdíl v brždění bude očividně v tom, že ten peršan bude mít ještě staré ladění (a tato jsou obvykle plná chyb), tak pro to eso 363.001_hk je u Doda na stránkách moje ladění, kde je vše přepracováno a uzpůsobeno, naladěna je zatím jen střídavina, jsou tam i zvuky a kabina, obojí uzpůsobené pro funkční hlavní vypínač. I EDB se tam chová reálně a je provázána s průběžnou brzdou, brzdič BSE má pozice a funkce podle reality, je vynechané pouze přebití. A samozřejmě záleží i na naladění fyziky vozů a vzhledem k jejich množství to bude běh na hodně dlouhou trať. Mám zatím hotové pouze Falls a Eas-u.
 
#5
Rozdíl v brždění bude očividně v tom, že ten peršan bude mít ještě staré ladění (a tato jsou obvykle plná chyb), tak pro to eso 363.001_hk je u Doda na stránkách moje ladění, kde je vše přepracováno a uzpůsobeno, naladěna je zatím jen střídavina, jsou tam i zvuky a kabina, obojí uzpůsobené pro funkční hlavní vypínač. I EDB se tam chová reálně a je provázána s průběžnou brzdou, brzdič BSE má pozice a funkce podle reality, je vynechané pouze přebití. A samozřejmě záleží i na naladění fyziky vozů a vzhledem k jejich množství to bude běh na hodně dlouhou trať. Mám zatím hotové pouze Falls a Eas-u.
Přesně tak. S 247 je to s tak dlouhým vlakem jednodušší, tak slabším hráčům doporučuji, ta 363.001-hk je s tvým engem ale reálnější. Musíš s ní takový vlak brzdit s rozumem a citem... půl atmošky na budíku max a včas. Ze začátku jsem z toho nebyl nadšený, když jsem to na první odbočce málem brejknul, ale po čase jsem pochopil, že to takto zjevně má být.
 
#6
Tak kor u dlouhé nákladní soupravy je třeba počítat s tím, že brzdy v režimu G reagují pomalu, a tak je třeba včas trefit, kdy povolit, hlavně je těžké trefit začátek pomalé jízdy. Když je třeba zpomalit z 80km/h na 40km/h, tak je třeba povolit už mezi 55 - 60km/h, záleží samozřejmě i na spádu. Pokud fíra povolí ve 40km/h, tak souprava zastaví. Opět je třeba si uvědomit, že staré MSTS bylo takové "arkádové - hračkové" a brzdový model tam byl značně zjednodušený, pak se nebylo co divit, že i malé děcko dokázalo zastavit na metr přesně jak s rychlíkem, tak s těžkým nákladem. ORTS už má brzdový model propracovaný hodně detailně, jak ohledně brzdění, tak ohledně spotřeby vzduchu a rázové vlny v potrubí a při správném vyladění se souprava chová téměř realisticky.
 
#8
Ahoj, měl bych dotaz na zkušené ORáky. Nezměnila se náhodou oproti msts nějak možnost používat LoseConsisty do aktivit OR? Myslím použít třeba jen zhruba 4 až 5 typů LowPoly vozů do stran na objízdné koleje a ranžíry? S odkazem na stažení by je pak nebylo třeba měnit v CB. Jen jestli to OR utáhne načíst, kdyby těch "umístěných vlaků" bylo po trase třeba 50, 100?
Už se mi v paměti nějak vytratily důvody, proč to bylo nevhodné řešení v msts, jestli jen kvůli potížím s výměnou v CB, nebo i z jiných, třeba HW, důvodů?
 

dvacka

Signalista
#9
V MSTS je to potíž hlavně z HW důvodů. Když uděláš okolní odstavené vozy jako traffic, je to sice piplačka, ale na druhou stranu ti naběhnou v nějaký čas, po určité době zmizí a již nezatěžují HW. Pokud to takto uděláš s Loose Consisty, ty nikde nemizí a zatěžují sim po celou dobu jízdy. Měl jsem jednou na test aktivitu, kde bylo cca 50 LC souprav a byl obrovský problém udržet aktivitu hratelnou alespoň pět minut.
Jestli to v OR funguje už lépe, to nevím, ale snad někdo zkušenější poradí.
 

Dan J.

Strojvedoucí
#10
V MSTS a OR je to s loose consits stejné, jen OR více vydrží. Ale u OR je jedna věc, MSTS "vidí" vozy jen v daném čtverci tratě, zato OR je "vidí" po celou dobu jízdy, jak vozy jako traffic, tak vozy loose con. Takže je daleko větší piplačka s nasazováním vozů, ale třeba OStrava hl.n., nasazených 30 traffic vozů a OR Monogame v pohodě, MSTS by šel do kytek s polovičním množstvím.
 

Dan J.

Strojvedoucí
#12
Jen to ještě upřesním. Vídí je samozřejmě jen v dobu, kdy se objeví, Loose vidí furt. Pokud dělám v OR více průjezdů stanic, kde potkám stejné vozy, dělám to jako kdysi v MSTS. Příklad třeba:
Hráč projede:
Svinov 10:00 - 10:05
Svinov 12:00 - 12:10
Tím si zpočítám delší pobyt ve stanici, což je 2. průjezd a já nasazuji vozy 5 min. před příjezdem hráče a 5 minut po odjezdu mizí, takže v tomto případě dám vyčkávací bod 11:55 - 12:15, čili 20 min, takže 1200 na vyčkávacím bodě a výchozí čas Svinov 09:55 a 11:55. Když dávám další vozy, přidávám na výchozím čase 4 sekundy: 9:55:00, 9:55:04, 08, 12 atd...
 
#14
Ahoj,
na https://uloz.to/!scbYU2iln1PG/tk-rj1003-zip
visí RJ 1003 Part 1 pro OR
Úsek: Hranice na Moravě - Liptovský Mikuláš
Vozidlo: 162.115 RegioJet
Délka úlohy: 3 h 15 m
Trať: 321, aktualizace: 29
MSTS: ne, pouze pro OR
Jiná vozidla: Ano... seznam v ReadMe
Nezbytná vozidla hráče: s odkazy a přiloženými upravenými engy a wagy

Pro velké množství trafiků jsem to rozdělil v Lipt. Mikuláši a stavím dál. Kdyby něco drhlo, pište pls.

RJ1003-2.jpg
 
#17
Ahoj, poradíte mi prosím někdo s problémkem ... nedaří se mi postavit vjezdové návěstidlo do Spišských Vlachů. Jedu po nesprávné, tedy 2 tr. koleji od Markušovců (Spišské Nové Vsi) a vjezdové u 2. koleje není, resp. pro jízdu vlaku platí to na 1. koleji. Není nějaká ruční přivolávací návěst, kterou bych tam mohl nasadit? Asi by ale obsadila úsek, takže by červená byla na posledním oddílovém, což je taky naprd. Nemáte s takovými stavy infra někdo nějaký nápad pls?
 

bob57_cz

Učitel češtiny
#18
Nemáte s takovými stavy infra někdo nějaký nápad pls?
Pokud není správná kolej vyloučena, nemůže její návěstidlo platit pro nesprávnou kolej. Z nesprávné se vjezd dovolí RPN nebo rozkazem. Rozkaz se doručí/sepíše u nesprávné koleje na úrovni návěstidla správné.
Dáš hlášku o rozkazu a dovolíš vjezd jako proti stůj tab.
Model s panákem RPN (posunka, výpravčí, apod.) se neosazuje na pojížděnou kolej, ale dává se na vedlejší, aby neobsazoval právě pojížděnou. Je udělán tak, aby to vypadalo jako u příslušné koleje. Někde byly ty modely k sosnutí.
 
#19
Ahoj,
bob57_cz: je vyloučena. Pořešil jsem to rozkazem. Děkuji.

RJ 1003 Part 2 je v Košicích.
1003 Part2 Kosice.jpg
a zde po zasunutí "do rajónu"
1003 Part2 rajon.jpg

Vyvěšení chybí už jen najít postavičku výpravčího s výpravkou či bez ní a postavit ji do dvou ze stanic.
 
#20
Ahoj, 2. díl RJ 1003 visí na:
https://tkanlokopage.webnode.cz/
jde o:
Úsek: Liptovský Mikuláš - Košice
Vozidlo: 162.115 RegioJet
Délka mise: 2 h 15 m
Trať: 321, aktualizace: 29
Verze OR: ARR 5.0
(test proveden i na 6.0)
Jiná vozidla: Ano... seznam v ReadMe

Kdo nepoužijete přiložený eng 115ky, vyhoďte si ze svých engů EmergencyStopMonitor. Je to nezbytné pro posun proti stůj v Košicích.
 
Nahoře