K tomu chování ammetrů ve verzi 0.6:
Ampérmetry jsou evidentně "oddělené" od tažné síly, neplatí vždy, že indikovaný proud je vždy poměrným dílem Ft (jestliže MaxForce=285kN a MaxCurrent=1100A, tak potom 1100/285=3.86A/kN - což pro sériový motor bez šuntování přibližně platí). Pokud stroj akceleruje, ammetry se drží na cca 900A, přičemž Ft se chová korektně, v ustáleném stavu ukazují budíky správně. Též je zde (nereálná) vlastnost, že rozsah proudu se poměrově přepočítává na dílčí rozsah Ft, určený přepínačem PT.
Jestliže tedy MaxForce=285kN a MaxForceSteps= 12, tak potom 285/12=23.75kN. Tím pádem na 1. stupni PT je Ftmax=23.75kN a při této síle je ampérmetr na maximu - pokud tedy tuto sílu překročíme, budík hned letí za roh a to jak na ARR, tak na ruku. Nastavíme-li volič PT na 7, tak Ftmax=23.75kN*7=166.25kN.
Tento poměrný přepočet dokazuje i to chování, kdy při přepnutí PT za jízdy budík zakolísá směrem dolů, nebo nahoru a vrátí se na původní hodnotu.
Dále se stává, při vp, která je násobkem pěti, ARR regulaci pořádně nezvládá a ammter kolísá, ve stoupání se tak stroj nedokáže na vp ani dostat -toto se stává především na 750.714,ale jak jsem zjistil, na toto chování nemá vliv, zda hodnota v řádku UseThrotte() je "True", nebo "False". Obě možnosti se ale na elektrice chovají správně, co se trakce i EDB týče, pro diesel je pochopitelně třeba nastavit "True", jinak v režimu kladného tahu (zrychlování, nebo udržení rychlosti) bude motor stále na max. otáčkách.
Tyto nedostatky bych ale zatím neřešil, jelikož ARR v0.7 je již ve vývoji a k v0.5 se vracet nebudu, jelikož není použitelná pro diesel.
Pro nástin, co vše se již zadařilo - vyladěná 750.714 s pěticí vozů B (rovněž přesně vyladěných) dovede na klesáních do 2.4% udržet vp=60km/h a třeba z Rapotic do Náměšti (trať 240) dojede zcela sama, bez nutnosti zásahu! A i ve stoupáních se ARR chová korektně.
Krom osobního katru (750.7xx) už je mimochodem vyladěný i nákladní (konkrétně 753.752, 758 a 759) a rovněž se chovají reálně, ověřeno skutečnými fíry. Kabina rovněž uzpůsobena vyladěnému ENGu a čeká se jen na zvuky - a svítá velká naděje, že se v dohledné době jeden katr povede nahrát.