Aktivity pro OR Acatus

Acatus

Provozní technik
Ostatní je jen o slušném chování vůči autorům originálů a respektování jejich podmínek, za jakých svůj výtvor pustili na veřejnost. Pokud by se tyto podmínky přestaly dodržovat, zakrátko bude se zveřejňováním konec. Zbytek je jen o vzájemné domluvě.
Ano. Proto ten můj dotaz. Dělám na tom. Děkuji za reakce.
 

Acatus

Provozní technik
Nemáte, prosím, někdo kontakt na Vrbama? Naklonoval jsem nastavení jeho Roosů a Laapsů pro hru v OR a rád bych ho požádal o svolení to vydat. Děkuji za pomoc.
 

Acatus

Provozní technik
A to ani v případě, že to VrbaM u svých modelů vidí zjevně jinak?

STAŽENÍM ARCHIVU SE ZAVAZUJETE K DODRŽOVÁNÍ LICENČNÍCH PODMÍNEK!!!!
- Archiv ani žádný jiný soubor v archivu / instalátoru NESMÍ BÝT UPRAVEN BEZ SOUHLASU AUTORA
- Archiv ani žádný jiný soubor v archivu / instalátoru NESMÍ BÝT PŘEJMENOVÁN A TAKTO POUŽIT VE VEŘEJNÉ AKTIVITĚ!!!
- Archiv ani žádný jiný soubor v archivu / instalátoru NESMÍ BÝT UPRAVEN A V TAKOVÉ UPRAVENÉ PODOBĚ DÁLE ŠÍŘEN BEZ SOUHLASU AUTORA - ani za argumentace jednotného trainsetu!!!!
atd.

Rád bych tuto složitost vypustil, ale nechci nikoho obcházet. Minimálně si dojednám podmínky s autory, jak to každý vidí. Koneckonců každý autor by měl mít v pořádku i licenci na nastavení vydaného skinu/modelu, ne?
 

Josef Vogeltanz

Pomocník strojvedoucího
Pokud zveřejníš samotné nastavení a odkážeš na originální model (popř. na jeho skin), ke kterému se vztahuje, neporušuješ tím vůbec nic.
Podmínkou je, aby nastavení bylo zcela nové, což u OR stejně musí být. Původní podmínky autora tak zůstanou nedotčeny. Vzhledem ke skutečnosti, že nastavení (OR i MSTS) používají předem danou sadu parametrů, které jsou samotné veřejné, nelze dost dobře nastavením prokazovat autorství. Můžu se do nastavení podepsat, můžu je stylizovat vlastním způsobem a můžu používat neoficiálních funkcí, které mají jednoznačného autora (např. ARR), ale to je asi tak vše.
Do určité míry se tak dělo už od dob MSTS - např. volbou kabiny a zvuku. Toho využívají samotní autoři i skinaři.
 

Acatus

Provozní technik
Další aktivitou Act bude zjevně Sp 1830 Tábor - Praha na trati BP. Zatrafikováno po Mirošovice.
To "Talgo" bylo snad šestivozové a jezdilo primárně na Beroun. Nahradím jiným "žabákem".
Měl bych ale dotaz, jestli jezdily 471ky na Benešov už v roce 2005?

1830-1.jpg
 

poison

Pomocník strojvedoucího
Pravidelně nejspíše ne, pouze na konci roku 2005 se na 221 objevovala na některých obratech 471.005, viz. diskuze na káčku.
 

Vrbam

Pomocník strojvedoucího
Pokud zveřejníš samotné nastavení a odkážeš na originální model (popř. na jeho skin), ke kterému se vztahuje, neporušuješ tím vůbec nic.
Podmínkou je, aby nastavení bylo zcela nové, což u OR stejně musí být. Původní podmínky autora tak zůstanou nedotčeny. Vzhledem ke skutečnosti, že nastavení (OR i MSTS) používají předem danou sadu parametrů, které jsou samotné veřejné, nelze dost dobře nastavením prokazovat autorství. Můžu se do nastavení podepsat, můžu je stylizovat vlastním způsobem a můžu používat neoficiálních funkcí, které mají jednoznačného autora (např. ARR), ale to je asi tak vše.
Do určité míry se tak dělo už od dob MSTS - např. volbou kabiny a zvuku. Toho využívají samotní autoři i skinaři.

Bohužel jsi Pepo nepochopil princip a nabádáš k vytváření guláše. Což je u tebe docela smutné. Důvod je jednoduchý, kdy se autor snaží zabránit šíření samodoma verzí a vytváření desítek úprav přes různé uschovny, uložto atd. Vždy to vede ke stěžování, že něco nefunguje a že za může autor. Pak se zpětně najde, že to je ta samodoma úprava za kterou autor neručí a ani ručit nemůže.

PS:Máme 18. srpna a zatím se nikdo neozval, tak to nespěchá nebo už není zájem.
 

Josef Vogeltanz

Pomocník strojvedoucího
Riziko guláše tu je, s tím souhlasím. Moje vysvětlení se týkalo spíše postoje k autorským právům na jednotlivé části, tj. k modelu, k texturám, k nastavení a k odkazovaným kabinám a zvukům. Samozřejmě se to aktuálně týká i mě samotného, protože jsem rozjel vlastní web, kde nabízím nastavení modelů pro OR. Rozhoupával jsem se velmi dlouho a vůbec se mě do toho nechtělo. Jednodušší pro mě bylo a stále je dělat nastavení na něčí požadavek (je jedno zda modeláře nebo skinaře) a nebo pro sebe. Nakonec jsem se rozhodl pro model distribuce, kdy šířím pouze nastavení (plus nějaké doplňky, jsou-li) a na originál odkazuji. Znamená to, že v nastavení se odkazy a názvy musí shodovat s originálním modelem (to je ta pojistka proti guláši). A to je to, co musím u většiny vozidel z mého trainsetu provést. Pokud se jedná o model (popř. kabinu), který není již veřejně dostupný a původně někde byl, dávám to k dispozici komplet a žádné další změny už nedělám. Hlavním důvodem je, přesně to co píšeš - dostupnost max. přes různé úschovny, uložto atd. Pokud by se něco nepovedlo (a ono se v tom množství určitě něco najde), nastavuji tvář já. Pro ten účel všem nastavením, které posílám ven, nejdříve spočtu kontrolní součet MD5 a přidám je do balíčku. Pokud mám v budoucnosti něco schytat, musím vědět, že jde skutečně o moji práci.

Ostatní už záleží jen na koncovém uživateli, zda o nastavení pro OR má zájem. Model pro MSTS je na MSTS/OR nezávislý, takže je to jen otázka spárování s příslušným nastavením - původním originálním nebo novým pro OR. Model pro OR je na tom hůř, může tam být nějaká fičura, se kterou se starý MSTS nepopasuje. Obvykle textury .dds, více freightanimů atp. Ale takový nový model pro OR už zpravidla nastavení udělané má.

A jsem připraven i na tu nejméně příjemnou variantu - že se ozve autor modelu (skinu) a oznámí, že si nepřeje odkazování (párování) na jeho práci.
To dokážu respektovat a tuto kombinaci smáznout. Jít cestou webů a metod kindermafie nemám v úmyslu, můj záměr je někde jinde a o něčem jiném.
Na základě toho vznikl i můj názor v předchozím příspěvku.
 

Acatus

Provozní technik
PS:Máme 18. srpna a zatím se nikdo neozval, tak to nespěchá nebo už není zájem.
Nene. Zájem trvá. Díky za příspěvek. Více v SZ.

Upravuji/klonuji wagy a engy operativně dle potřeb do aktivit. Parametry získávám z již dostupných vozů, vyladěných pro OR, v ideálním případě shodných parametrů. Generuji tímto zjevně guláš, ale bez toho by ty modely nebyly "ve hře", resp. byly by dostupné pouze v msts aktivitách, příp. hratelné v OR za podmínek nereálné dynamiky brzdy, size apod. A ten poslední bod se snažím od doby, kdy jsou podobná a odzkoušená nastavení OR k dispozici, vymístit.
Mrzí mne, že se na špatné nastavení brzd odjezdily moje oba díly RJ 1003. Mám již k dispozici neofiko ladění pro ty "žluté" Ampz 011, čímž se dynamika toho RJ do Košic dostává do jiné dimenze. Brzdí se s tím teď skvěle. Nejen parametr MBF, ale i doba zabrzdění či plnění je luxusní (reálná).
Doufám, že i s Vrbamovými Roosy a Laapsy v ladění Act pro OR byla spokojenost, a neudělal jsem tak autorovi modelu ostudu či důvod ke stížnostem.
Je to taky jeden z důvodů, proč vás (hráče) v readme prosívám o zpětnou vazbu. Není to jen postavit aktivitu, ale právě jde i o to ladění, o kterém potřebuji trochu těch informací (připomínek) od vás, ať případně neposouvám nedostatky dál. A samo že taky kvůli známým rozdílům v prostředí OR.
Aktivity maňasů nejsou testovány testery, resp. ta s hektorem jen po Bánovce, takže jsem pak rád alespoň za info, že jste to projeli do konce (Slance/Slanca).
 

Plexi

Signalista
Ahoj, v aktivitě Mn 81621 se mi při posunu v Domašově, konkrétně při vytahování soupravy 2x 742 + Eas + 3x Roos na nakládku, nezobrazí žádná hláška o sunutí na odstavnou kolej. Zobrazí se mi zprávy, že mám ještě potahovat, pak ať zastavím, vexle se přestaví, ale nedostanu pokyn k sunutí, až pak se mi po nějakém čase zobrazí hláška, že můžeme najíždět zpátky na soupravu. Kde je problém, a jak ho případně odstranit? Díky.
 

Acatus

Provozní technik
Ahoj, v aktivitě Mn 81621 se mi při posunu v Domašově, konkrétně při vytahování soupravy 2x 742 + Eas + 3x Roos na nakládku, nezobrazí žádná hláška o sunutí na odstavnou kolej. Zobrazí se mi zprávy, že mám ještě potahovat, pak ať zastavím, vexle se přestaví, ale nedostanu pokyn k sunutí, až pak se mi po nějakém čase zobrazí hláška, že můžeme najíždět zpátky na soupravu. Kde je problém, a jak ho případně odstranit? Díky.
Ahoj Plexi, za tou hláškou "Zastav/Stůj" je umístěna "úloha na místě" s aktivací po zastavení, ve které pokyn k sunutí na 5. SK je. Možná, že se ti podařilo zastavit na metr přesně po pokynu "Zastav/Stůj" a nenajels do ní. Proto to vidím na dvě možnosti. V první, pls, vyzkoušej popojet mírně dál, ale musíš si to projet znovu od soupravy vlaku. Ne od té uložené pozice u reverzu, kde jsi skončil, protože jak píšu v readme, když jednou zastavíš předčasně a již se aktivoval reverz, řetězení hlášek se (tedy alespoň u mne v OR) přeruší a hláška po zastavení nebo jiné přibližovací hlášky se již nezaktivují. Kdybys na to nezvládal najet, resp. se ti nedařilo ji trefit a přečíst, ve chvíli, kdy se ti přestaví vexle/zaktivuje reverz, ber to jako hlášku posunovače: "...a je to nabulené, můžeme Plexi sunout na 5. kolej! Kolem výpravní budovy opatrně, jsou tam už lidi na osobák, (hráč: kolem VB V max 15 km/h)". Není na ni žádná vazba, takže aktivita by měla šlapat dál bez problémů. Možná nemáš uloženo před tímto úkolem a nechce se ti vracet na daleko uloženou pozici, tak zvol volbu 2 od uložené pozice na reverzu. O nic tím nepříjdeš.
Večer se na tu hlášku po zastavení kouknu, jeslti je opravdu tak odsunuta? V grafice msts editoru ji dávám okrajem k hláškám stůj, ale možná jsem ji dal na/za zadní okraj té hlášky "stůj" a ne na její přední hranu, čímž může dojít k 2- 4 metrům mezery. Pochopí spíše aktivitáři.
 

Icik

Pomocník strojvedoucího
Ona ta deaktivace hlášek na daném úseku po reverzu je celkem nutná, protože by se ti mohlo stát, že při aktivaci další cesty se ti zobrazí nesmyslný pokyn z předešlé cesty. Jak by se to mohlo jinak ošetřit, aby se zobrazily zbývající hlášky daného úseku po předčasném zastavení?
Jedině informovat hráče o tom, že zastavil příliš brzy. Při nesplnění podmínky podmíněného zastavení zobrazit hlášku o této informaci. Jenže to se pak asi zase deaktivuje podmínka a nezbývá než nahrát pozici a zkusit to znovu.
 

Dan J.

Strojvedoucí
Vkládání zpráv v aktivitě bylo mění už v MSTS, v OR je to ještě složitější, díky dylším aspektům. Nějvětší chyba je třeba to, že ač má poziční zpráva dosah 100 m, tak ji OR zabere jen na koleji hráče kde je a ještě jen ve směru do středu vpřed a vzad. Nikoliv do stran. Pak je třeba problém, je li umístěna na výhybce. Něchápu, proč to dones neopravili, poziční zpráva v MSTS se mohla klást i mimo koleje.
 

Acatus

Provozní technik
Testování 150.2 na těžkých (15-vozových) rychlících při různých adhezních podmínkách. Aktivity R 506 Čingov a EN 442 Bohemia.

506-test150.2 kopie.jpg442-test 150.2.jpg
 
Nahoře