ORTS parní lokomotiva ovladaní

Josef Vogeltanz

Provozní technik
#21
Pokud by to opravdu bylo míněno jako dmychavka, její použití je u nečinného parního stroje. Tedy u stojící lokomotivy nebo jízdy výběhem. Dmychavka tu zastupuje dyšnu. Potom by dmychavce příslušely klávesy N a Shift+N a popelníku by zůstala klapka ovládaná klávesami M a Shift+M.
Není ale jisté, zda dmychavku používaly všechny parní lokomotivy.
V každém případě, jak jsem se přesvědčil, manipulace s klapkami a dmychavkou (jde-li skutečně o ni) nemá žádný vliv na okamžitou spotřebu páry. Ta se celou dobu sledování HUD nehnula. Ani v sekci Informace o lokomotivě nejsou vidět při změnách klávesami N a M žádné změny.
 
#22
Dmychavka byla a je běžnou součástí běžné parní lokomotivy. Jak správně píšeš, používá se při nečinnosti parního stroje k vytvoření tahu v kotli, např. při "dělání páry" při pobytu ve stanici. Spotřeba páry tedy pochopitelně musí být menší než vývin, jinak by ztrácelo její použití smysl.
 
Nahoře