ORTS parní lokomotiva ovladaní

Josef Vogeltanz

Pomocník strojvedoucího
Pokud by to opravdu bylo míněno jako dmychavka, její použití je u nečinného parního stroje. Tedy u stojící lokomotivy nebo jízdy výběhem. Dmychavka tu zastupuje dyšnu. Potom by dmychavce příslušely klávesy N a Shift+N a popelníku by zůstala klapka ovládaná klávesami M a Shift+M.
Není ale jisté, zda dmychavku používaly všechny parní lokomotivy.
V každém případě, jak jsem se přesvědčil, manipulace s klapkami a dmychavkou (jde-li skutečně o ni) nemá žádný vliv na okamžitou spotřebu páry. Ta se celou dobu sledování HUD nehnula. Ani v sekci Informace o lokomotivě nejsou vidět při změnách klávesami N a M žádné změny.
 

Tom Kanka

Průvodčí
Dmychavka byla a je běžnou součástí běžné parní lokomotivy. Jak správně píšeš, používá se při nečinnosti parního stroje k vytvoření tahu v kotli, např. při "dělání páry" při pobytu ve stanici. Spotřeba páry tedy pochopitelně musí být menší než vývin, jinak by ztrácelo její použití smysl.
 

vaskovy_vlaky

Pokladník
Viděl jsem odpovědi, ale pořád nevím, co s tím udělat. Potřebuju, aby mi lokomotiva nevytvářela tolik páry. V reálu má topič k dispozici dva kohouty, prvním hasí vodou uhlí, a druhým vzduchem rozfoukává oheň. Jde prostě o to, že když má hodně páry, tak to uhlí trochu uhasí, aby tolik nehořelo, a naopak když má páry málo, tak ten oheň rozfouká, aby to pořádně hořelo. Tyhle dva kohouty v OR nejsou a proto jsem vymýšlel řešení, a dospěl jsem k závěru, že byb bylo dobré použít v OR nějaký kohout, kterým by se dala regulovat spotřeba páry. Přišel jsem tedy na kohout průtok (blower). Kladné je, že má vlastně 100 poloh (100%), takže by se s ním dala dobře regulovat spotřeba páry a v tu chvíli jsem chtěl nastavit, aby při maximálním otevření kohoutu měl tento kohout spotřebu páry 100t/h, tzn. že při snížení otevřenosti by byla spotřeba menší. Jenomže, mi to nešlo nastavit, a proto jsem se zde ptal, proč to nejde, a jestli někdo neví, jak to nastavit. Chci tím alespoň trochu přiblížit realit lokomotivy, i když vím, že je to úplná blbost
 

Karlos

Pokladník
V reálu má topič k dispozici dva kohouty, prvním hasí vodou uhlí, a druhým vzduchem rozfoukává oheň. Jde prostě o to, že když má hodně páry, tak to uhlí trochu uhasí, aby tolik nehořelo, a naopak když má páry málo, tak ten oheň rozfouká, aby to pořádně hořelo.
Hasí uhlí aby nehořelo, jako v topeništi? To snad ne...
Voda se stříká do dýmnice a do popelníku. Důvod je jasný, uhasit žhavé.
Kohoutem rozfoukává oheň?
Přísun vzduchu se provádí otevřením, nebo uzavřením klapky.

Když má hodně páry, tak reaguje pojišťovací ventil, pokud má ještě víc páry, reaguje druhý pojišťovací ventil - závislost na tlaku.
 

Tom Kanka

Průvodčí
Přístup vzduchu se reguluje klapkami popelníku (M) a v případě potřeby zvýšení tahu se používá dmychavka (N). Žádný fukar v topeništi není a už vůbec ne vzduchový. Při nadměrném vývinu páry se v první řadě snižuje teplota kotle napájením. A uhlí se nehasí v kotli, ale v případě potřeby se kropí již v tendru.
 

Pikku

Pomocník strojvedoucího
[QUOTE="151.016, post: 212117, member: 6477".. Chci tím alespoň trochu přiblížit realit lokomotivy, i když vím, že je to úplná blbost.[/QUOTE]
V téhle větě je řečeno vše. :)
 

Josef Vogeltanz

Pomocník strojvedoucího
Pojistný ventil je jistící prvek, ne spotřebič. Max. tlak má lokomotiva nastaven parametrem MaxBoilerPressure. Je-li překročen, potom zareagují pojistné ventily. Tak to funguje v OR, u papiňáku i lokomotivy v reálu.
 

vaskovy_vlaky

Pokladník
Pojistný ventil je jistící prvek, ne spotřebič. Max. tlak má lokomotiva nastaven parametrem MaxBoilerPressure. Je-li překročen, potom zareagují pojistné ventily. Tak to funguje v OR, u papiňáku i lokomotivy v reálu.

S tímto plně souhlasím, ale není trochu divné, že pojišťovací ventil syčí 3 minuty u malé úzkorozchodné lokomotivy U35. Proto jsem se chtěl zeptat, jak zvýšit jeho spotřebu páry, aby se otevřel třeba jenom na 20 sekund. V eng jsem to zkoušel zvýšit, ale žádný výsledek to nemělo
 

Josef Vogeltanz

Pomocník strojvedoucího
A mohu se zeptat jakým parametrem byl veden ten pokus o zrychlení snížení tlaku pojistnými ventily? Proč je vlastně rychlost snížení tlaku poj. ventily překážkou?
 

vaskovy_vlaky

Pokladník
A mohu se zeptat jakým parametrem byl veden ten pokus o zrychlení snížení tlaku pojistnými ventily? Proč je vlastně rychlost snížení tlaku poj. ventily překážkou?

Protože to na 3 minuty zvýší 8x spotřebu páry, a když jedu 10 minut mezi dvěma stanicema, tak to není vůbec příjemný, a chci aby to bylo reálné
 

Josef Vogeltanz

Pomocník strojvedoucího
Musím jemně upozornit, na několik skutečností:
1. Že jsme ve vlákně "ORTS parní lokomotiva ovladaní"
2. Pokud se jedná o lokomotivu U35.904 z https://csd-br601-msts-skiny.webnode.sk, tak ta je nastavena pro MSTS
3. Je nastavena "všelijak", o tom svědčí několik následujících parametrů:
Lokomotiva má udáno 66 kW na 20,5 t hmotnosti. Za hodinu ovšem udělá skoro trojnásobek páry ( MaxBoilerOutput ( 6976lb/h ) ) než její podstatně silnější kolegyně U37.0 . Nesrovnalostí tam je víc. Ale podstatné je, že OR používá u parních lokomotiv zcela jiný způsob nastavení s vlastními parametry. Těch z MSTS přebírá minimálně a pokud se v nastavení vyskytují, prostě je ignoruje. A třeba právě parametr SafetyValvesUsingSteam nepoužívá.
 

vaskovy_vlaky

Pokladník
Musím jemně upozornit, na několik skutečností:
1. Že jsme ve vlákně "ORTS parní lokomotiva ovladaní"
2. Pokud se jedná o lokomotivu U35.904 z https://csd-br601-msts-skiny.webnode.sk, tak ta je nastavena pro MSTS
3. Je nastavena "všelijak", o tom svědčí několik následujících parametrů:
Lokomotiva má udáno 66 kW na 20,5 t hmotnosti. Za hodinu ovšem udělá skoro trojnásobek páry ( MaxBoilerOutput ( 6976lb/h ) ) než její podstatně silnější kolegyně U37.0 . Nesrovnalostí tam je víc. Ale podstatné je, že OR používá u parních lokomotiv zcela jiný způsob nastavení s vlastními parametry. Těch z MSTS přebírá minimálně a pokud se v nastavení vyskytují, prostě je ignoruje. A třeba právě parametr SafetyValvesUsingSteam nepoužívá.


Já jsem to stáhnul zde
http://jirik-tk.sweb.cz/trainset_JZD.htm
a co mám teda použít místo SafetyValvesUsingSteam?
 

Josef Vogeltanz

Pomocník strojvedoucího
To je jedna a ta samá. Snažím se vysvětlit, že lokomotiva je nastavena jen pro MSTS a to ještě všelijak. Open Rails má nastavení pro parní lokomotivy naprosto odlišné. Manuál Open Rails - kapitola 8.4 Parní lokomotivy.
 

vaskovy_vlaky

Pokladník
To je jedna a ta samá. Snažím se vysvětlit, že lokomotiva je nastavena jen pro MSTS a to ještě všelijak. Open Rails má nastavení pro parní lokomotivy naprosto odlišné. Manuál Open Rails - kapitola 8.4 Parní lokomotivy.

Já se ptám už podruhé co teda napsat aby se zvýšil odběr páry. To, že je celá lokomotiva do msts a ne do OR je mi úplně jedno.
 
Nahoře