Rozšířené chování spřáhla

Josef Vogeltanz

Provozní technik
#21
Já to pro tuto chvíli vzdávám. Na ET už reaguje autor, přiznává vývoj. Ale zároveň popírá setrvačné síly. Tvrdí, že při výběhu se nikdy nemůžou vozy stlačovat, stejně tak při brzdění. Protože vozy brzdí stejnoměrně a nemůže proto docházet k stlačování. Jenže právě z tohoto důvodu jsem při zkouškách brzdil lokomotivou, abych setrvačné síly zdůraznil. Uvidíme, kam se to bude vyvíjet dále. Když už nic jiného, pomohlo to alespoň optimálně nastavit standardní spřáhla.
 

Josef Vogeltanz

Provozní technik
#23
Naštěstí ne, ale v jeho zemi používá železnice automatická spřáhla.
Ačkoliv takové automatické spřáhlo je vlastně 2 v 1 a chovají se podobně jako kombinace evropské šroubovky a nárazníků.
 

Josef Vogeltanz

Provozní technik
#25
To má zmáklé nejspíš dobře, protože tam má skutečně o dost větší hodnoty (tuhost i délku posuvu). Mě spíš zarazilo, že nepřipouštěl podélný pohyb vozů vlivem setrvačných sil. Tedy nepřipouštěl, spíš obhajoval proč mu to "cuká" jen dopředu. Ale také zároveň přiznává, že na té funkci stále pracuje.
 

bob57_cz

Učitel češtiny
#26
Rozšířená spřáhla pod MG se umí pouze efektně natáhnout (vizuálně i v HUD a simulátor umí počítat s celkovým natažením. To se projevuje poklesem rychlosti při rozjezdu.
Rychlost stoupá při rozjezdu dál, jinak by to nebyl rozjezd ale zastavování. Projev by měl být pokles zrychlení s narůstajícím počtem vozidel s vyčerpanou vůlí spřáhla ve vlaku.
 
Nahoře