Fantom signály

Icik

Provozní technik
#1
Pokud by měl někdo problém s takzvanými "Fantom signály", zde je návod jak je odstranit z tratě. (v jednoduché angličtině)

Jde o signály, které z nějakého důvodu zůstaly zaneseny v databázi tratě např. po ne zcela úspěšné obnově databáze. Tyto signály nejsou viditelné ve hře, nemají svůj shape(model) a ani v editoru se nedají odstranit. Ale hra jako taková s nimi pořád pracuje a vy ani AI tak přes ně neprojedete. V OR jsou stále na stůj.

https://uloz.to/!96GoYM7X4LQa/how-to-delete-phantom-signals-doc

Zde příklad na trati 183, kde byly 2 fantomy u zastávky Milavce. AI vlak tak nemohl projet, stále měl nastaveno na stůj na fantomech. Viditelné návěstidlo je přitom v poloze dovolující jízdu.
5.jpg
 
#2
To už se mi podařilo opravit v editoru. Návěstidlo, které se někde "ztratilo", ale v databázi zůstalo, už je pryč, a funguje to tam přesně tak, jak má. Už velmi brzy předám Alcaponemu trať k aktualizaci, tak to tam nikoho trápit nebude. Editor_183.jpg
 
#3
Tohle je snadné opravit. Dělal jsem to už mnohokrát. Skutečná návěstidla přesunu po kolejích kousek dál a kritickou kolej vyjmu a položím někam do pole vedle. Dám uložit a v tom to fantomové návěstidlo začne řvát. Jen potvrdím ano, smazat objekt. Po save kolej vrátím zpět, skutečné návěstidlo přisunu zpět a problém je po dalším save vyřešen. Ale tyto anomálie jsou vidět v editoru aktivit.
 
#4
Já jsem to udělal ještě jednodušeji. Ve složce world jsem vyměnil čtverec za původní, který jsem vzal z verze tratě, kterou jsem kdysi stáhnul a zálohoval. Samozřejmě se ozývalo, že je jinak databáze, což jsem ignoroval a odklikal jako "nemazat". Tam jsem ten jehlan od ztraceného návěstidla našel, smazal, uložil a pak zase vrátil zpět čtverec aktuální. To už ani nic "neřvalo" a návěstilo bylo pryč. Což jsem zjistil opětovnou kontrolou v editoru aktivit. Ani jsem sám nečekal, že to půjde takto jednoduše.
 
#5
No, tohle je spíš složité a i nebezpečné. Většinou podobný problém je objeven až po mnoha letech a to už nikdo netuší, ve které záloze je to ještě dobře. Respektive takové zálohy už neexistují. Tato chyba ale většinou vzniká hned na začátku od vydání, tak není možné mít pracovní předchozí zálohu. A nebezpečné je to v tom, že pokud nahraji starší čtverec, tak v případě úpravy tohoto čtverce autorem, tedy pozměněné koleje či silnice, tak to je pak cesta do pekel. Nejbezpečnější je opravdu postup, jak popisuji výše.
 
#6
Mne sa tiež to občas stane, tak ako Zbynek popisuje to je asi najlepší a aj najefektívnejší spôsob, ako sa toho zbaviť. Jednoducho funkčné návestidlo posunúť a na jeho miesto trebárs dat nejaký objekt, čo sa na danom úseku nevyskytuje, napríklad na ne elektrifikovanej trati dať trakčný stožiar. Potom to uložiť, vytrhnúť danú koľaj a dať ju bokom uložiť, potom to od papuľuje, že treba dane návestidlo vymazať , tak odkliknuť OK, a potom zas vrátiť koľaj späť, uložiť a funkčné návestidlo vrátiť na miesto tohto dočasného objektu a objekt vymazať. Stretol som sa dokonca, že mi na dva krát ukladalo aj definície staníc a pritom platí rovnaký postup. A prečo to robí tak neviem, možno pri chybnom ukladaní, neviem mal som s tým problém v jednej stanici, konkrétne Radvaň nad Laborcom.
 
#7
Dobrá rada nad zlato! V tom projektu Plzeňsko se s kolejemi hýbat nedá. Resp. můžu je vymazat. Ale zpátky už je neuložím. Jak jsem to měl tedy udělat jinak? Jinak to prostě nešlo. Trať jsem si zálohoval, a teď buď a nebo. A vyšlo to "na první dobrou".
 

Icik

Provozní technik
#8
Chlapi, návod je pro ty, kteří nemají možnost využít editor ať už přímo od MSTS nebo TSRE5. Zrovna 180ka má problém a nedá se v aktuální verzi tratě otevřít v TSRE5. Zkrátka jednoduchý návod jak si pomoci bez editorů.
 
Nahoře