Virtuální železniční dílny - OR nastavení pro modely

Odhad byl správný, chyba v kódu je dnes přiznána na vývojovém fóru ET:
"I have now looked at the code, and you are correct that there is an issue with interpreting the Rail Output Power for BASIC configuration locomotives (ie without traction curves specified).

I have made a minor modification in the unstable version (dated today or later - Dec 2)."
 

poison

Pomocník strojvedoucího
Ahoj Josefe, stáhl jsem si tvé ladění k OBB 1216 a posadil si ho na RailJetí 1216.235 CZ a měl bych otázku zda by šlo naladit eng tak, aby fungoval jak AC tak DC systém, smetáky šlapou tak jak nastavil Jirka v modelu, ale jet se dá v tomto ladění 1216235AC pouze na střídavej smeták. Díky
 
Bohužel, nedá se to nastavit na oba systémy současně. Není to o mě, ale možnostech OR. Pro jedno nastavení jedna trakční charakteristika a jedna kabina, případně zvuky. Tenhle stroj, stejně jako naše lokomotivy řady 36x musí mít nastavené pro každý systém zvlášť. Protože k nám zajíždí z Rakouska, vybral jsem jako první nastavení na AC systém a i tak to označil. DC je v plánu (ostatně lokomotiva mohla do celé sítě SŽDC až od r. 2009).
Podle rozmístění přístrojů na střeše jsou u modelu vnější sběrače na DC a vnitřní na AC. Vnější poslouchá na klávesu P a vnitřní potom na klávesy SHIFT+P. Ovšem animace sběračů fungují jen na jedné straně lokomotivy. Na druhé straně nejdou zvedat vůbec, to je dáno modelem. Ten umí sice sklápět zrcátka (zde spíše zrcadla) a otvírat dveře, ale u než zdvihat druhý pár sběračů.
 
Ještě dodám, že v tomto je česká 380 trochu ve výhodě. Nejenže používá jeden sběrač na všechny systémy, ale má rovněž trakční charakteristiku prakticky shodnou na všech systémech (pro přesnost: liší se v řádu jednotek kN).
 

poison

Pomocník strojvedoucího
Díky za vyčerpávající odpověď, nepotěšil si mne avšak si počkám na DC verzi případně změním stroj hráče. Ještě Tě opravím, stejnosměrné sběrače jsou vnitřní, střídavé vnější. Jirka tehdy udělal smetáky tak, aby se dal "měnit" systém za jízdy a kvůli možnostem MSTS jsou animované smetáky jen na jedné straně.
Ještě se zeptám asi blbě, nedá se to nastavit tak, aby nebyl rozdíl mezi sběrači a do výkonu mašinka šla i s vnitřním smetákem? Při tomto nastavení je Výkon zapnut jen se zvednutým vnějším sběrači, bylo by to vlastně jako u jakékoliv mašinky, která buď zvedne zadní a nebo přední smeták a jede.
 
Smetáky jsou pouhá animace, na jízdu vliv nemají. Větší vliv má chování animací v kabině, které musí zohlednit přístrojovou sadu (u nových obrazovky LCD) právě projížděné soustavě. Proto mají české kabiny dvousystémových lokomotiv dvojí variantu - DC a AC. A s trakční charakteristikou toho OR také moc neumí. Třeba u DC přepínat sério-paralel. Trochu se to dá dohnat průběhem křivek, ale je to bída. Přepínání mezi soustavami už vůbec ne.
Řešením by bylo smířit se s nepřesnou charakteristikou a použít jen jednu - kompromisní pro oba systémy.
 

poison

Pomocník strojvedoucího
A to by asi bylo nejlepší jinak jsou tyto mašinky na našich tratích tak nějak k ničemu a když už se na oba systémy myslelo při tvorbě modelu byla by škoda to zafixovat na jeden systém. Určitě bych udělal obě varianty, ale ponechal funkční oba sběrače, aby šlo projíždět pod dělením. Z mého pohledu aktivitáře jsem schopen rozdělit úlohu v nějaké stanici za změnou systému, ale pokud do ní nejsem schopen po změně dojet je to dost na houno. O Vectronu nemluvím, tam je model pouze s AC smetákem a už jsem to na fóru probíral.
 

bob57_cz

Učitel češtiny
a když už se na oba systémy myslelo při tvorbě modelu byla by škoda to zafixovat na jeden systém
Na přepínání systémů kdysi Michal vymyslel udělátor, který za běhu přeházel textury v kabině. Po předvolbě stačilo kouknout v cab vlevo nebo vpravo a vrátit se na centr a bylo hotovo. Jen to už nepustil veřejně do světa, začal projektovat sofistikovanější projekty v RW.
 
Nahoře