Ahoj.
Zrovna Malešice - Hostivař jsem tak nějak odhadl, že Ti nic jiného nezbývalo, byť skutečných 8 promile a u BP 16 promile je dosti velký rozdíl, ale zrovna tam se to dá přežít, úsek je krátký a v elektrické trakci normativ nepodvazuje. Ale dieselové vlaky už tam problém mají a s těmi musím odklonem před hl.n.
Situace Tišnov - Vlkov je jiná. Standardní sklon tam je 17 promile, ale ty tam máš v dlouhých úsecích 21 promile. Přitom od Tišnova po Žďár máš dostatek prostoru, jak se výškově porovnat. A to právě dělá problémy při ladění jízdních odporů a všech fíčur, protože tohle je jinak krásný, dlouhý úsek s vysokou rychlostí, vysokými trvalými sklony, prostě na jednu stranu z Brna do Kolína limitní pro normativ a současně naprosto ideální pro nastavování
.
A o té hračce.
Hodně se mýlíš. BP se dá velice dobře používat na různé odhady normativů či provedení nestandardních operací.
Jízdní odpor vozů je hodně věrný, jízda vlaků do stoupání taktéž.
Kdysi dávno jsme měli přes Kutnou Horu zakázáno použít elektrické lokomotivy (tedy nesměly vyvíjet tažnou a brzdnou sílu, smeták a kompresor fungoval). Jenže ten úsek měl 10 km, od zastávky Hlízov až na začátek Kalabousku. A když už nebylo opravdu kudy do Brna projet, tak jsem začal napřed zkoušet na BP, pak pro první vlak jsem si dal do soupravy diesela a pak jsme tam jezdili, že jsme ani poledne nedrželi krásně setrvačností (Hlízov 100 km/h - dole v KH cca 75 km/h - nahoře u vjezdů z druhé strany 47 km/h - při nájezdu do oblouku a stoupání 40 km/h - propust v km 282,3 - 27 km/h a odtud už jsme zase mohli tahat.
Takže není to "jen" hračka, tenkrát by mě to bez MSTS vůbec nenapadlo, že něco takového je možné. Však taky odpovědní z tenkrát SŽDC nás chodili kontrolovat, jestli opravdu jezdíme setrvačností, chtěli po mě rychloměrné proužky a podobně.
A najednou za tři měsíce byla Kutná Hora elektricky průjezdná.
Totéž různé zvyšování hmotností a podobně. Je to násobně levnější, než čekat na vhodný vlak, shánět pro něj loko pro jistotu a podobně, když si to můžu ujet v pohodě v simulátoru.
Používat lze i na odhady spotřeby, třeba když si složím soupravu 761 + 1600 tun v Sggnss a proženu jí po trati Kolín - CETR - Brno, kde máš sklony bez mých připomínek, tak dosahuji jízdní profil i spotřebu přesně podle skutečnosti
A i nehodu Meridianu se mi podařilo nasimulovat prakticky na kilometr přesně...
Ahoj Petr
PS: A zamýšlím se nad tím, jak MSTS/OR využít k rutinnímu výcviku strojvedoucích, kde by to mělo být výrazně levnější než ve skutečnosti a hlavně i na tratích, které jsou nezbytně potřeba a ne čekat, kam se vlastně dojede podle vývoje provozní situace.