Trať ŽSR 160

ŽSR 160

Cestující
kedy bude na stiahnutie?
Zdravím,
Napíšem to raz a poslednýkrát, uvádzať alebo čo i len odhadovať niejaký presný termín je viac ako nadľudský výkon. Pracujem tak ako každý z nás a času je pomenej,chápem že ľudia chcú v dnešnej dobe všetko a najlepšie hneď,ale je to nemožné.
Až trať bude ako tak,prípadne celá hotová link na zverejnenie uverejním sem.
P.S. nič v zlom proti nikomu,možno to bude o mesiac možno pod stromček,ťažko povedať.
Ďakujem za porozumenie.
:)
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
.... Zajímavé je, že stavitelé tratí největší chyby dělají vždy v rozhodných úsecích normativů hmotmosti (viz. BP Tišnov - Vlkov, Malešice - Hostivař),.......
Co máš za problém s těmito úseky? :) Jsou stavěny přesně podle sklonových a poloměrových tabulek. Sice pravda, že to mám skokovitě po 2.5 promilích, žádné desetiny, ale nebuďme hnidopichové. :) Malešice - Hostivař, tam může být větší odchylka, protože byly nutné korekce, aby se celá pavučina pražského uzlu co nejreálněji propojila. Ale i tak ladění vozidel bylo vždy trochu mimo. V MSTS to bylo vždy jen o kompromisu, přesně to nešlo nikdy. Je to přece stále jenom hra.
 

Petr Šimral

Posunovač
Ahoj.

Zrovna Malešice - Hostivař jsem tak nějak odhadl, že Ti nic jiného nezbývalo, byť skutečných 8 promile a u BP 16 promile je dosti velký rozdíl, ale zrovna tam se to dá přežít, úsek je krátký a v elektrické trakci normativ nepodvazuje. Ale dieselové vlaky už tam problém mají a s těmi musím odklonem před hl.n.

Situace Tišnov - Vlkov je jiná. Standardní sklon tam je 17 promile, ale ty tam máš v dlouhých úsecích 21 promile. Přitom od Tišnova po Žďár máš dostatek prostoru, jak se výškově porovnat. A to právě dělá problémy při ladění jízdních odporů a všech fíčur, protože tohle je jinak krásný, dlouhý úsek s vysokou rychlostí, vysokými trvalými sklony, prostě na jednu stranu z Brna do Kolína limitní pro normativ a současně naprosto ideální pro nastavování ;) .


A o té hračce.

Hodně se mýlíš. BP se dá velice dobře používat na různé odhady normativů či provedení nestandardních operací.
Jízdní odpor vozů je hodně věrný, jízda vlaků do stoupání taktéž.

Kdysi dávno jsme měli přes Kutnou Horu zakázáno použít elektrické lokomotivy (tedy nesměly vyvíjet tažnou a brzdnou sílu, smeták a kompresor fungoval). Jenže ten úsek měl 10 km, od zastávky Hlízov až na začátek Kalabousku. A když už nebylo opravdu kudy do Brna projet, tak jsem začal napřed zkoušet na BP, pak pro první vlak jsem si dal do soupravy diesela a pak jsme tam jezdili, že jsme ani poledne nedrželi krásně setrvačností (Hlízov 100 km/h - dole v KH cca 75 km/h - nahoře u vjezdů z druhé strany 47 km/h - při nájezdu do oblouku a stoupání 40 km/h - propust v km 282,3 - 27 km/h a odtud už jsme zase mohli tahat.

Takže není to "jen" hračka, tenkrát by mě to bez MSTS vůbec nenapadlo, že něco takového je možné. Však taky odpovědní z tenkrát SŽDC nás chodili kontrolovat, jestli opravdu jezdíme setrvačností, chtěli po mě rychloměrné proužky a podobně.
A najednou za tři měsíce byla Kutná Hora elektricky průjezdná.

Totéž různé zvyšování hmotností a podobně. Je to násobně levnější, než čekat na vhodný vlak, shánět pro něj loko pro jistotu a podobně, když si to můžu ujet v pohodě v simulátoru.

Používat lze i na odhady spotřeby, třeba když si složím soupravu 761 + 1600 tun v Sggnss a proženu jí po trati Kolín - CETR - Brno, kde máš sklony bez mých připomínek, tak dosahuji jízdní profil i spotřebu přesně podle skutečnosti :)

A i nehodu Meridianu se mi podařilo nasimulovat prakticky na kilometr přesně...

Ahoj Petr

PS: A zamýšlím se nad tím, jak MSTS/OR využít k rutinnímu výcviku strojvedoucích, kde by to mělo být výrazně levnější než ve skutečnosti a hlavně i na tratích, které jsou nezbytně potřeba a ne čekat, kam se vlastně dojede podle vývoje provozní situace.
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
A tu cennou práci si nikde nezálohuješ? To je kaskadérství. Já kdybych neměl zálohy, tak jsem skončil už před mnoha lety. Mnohokrát jsem poznal ten mrazivý pocit, když na obrazovce z MSTS nezbylo nic jiného než klinická smrt a byl jsem rád, když jsem mohl odskočit do práce pro zálohu o několik kroků zpět. A kdyby odešel disk, tak platí to samé. Ale stalo se mi to naštěstí za těch 17 let jenom jednou a to jsem měl disk z druhé ruky, který měl neuvěřitelných 20 giga. :) Také to zachránila záloha jinde, ale stejně v těch dobách jsem ještě tratě do MSTS moc stavět neuměl, tak žádná škoda. Stejně je v současnosti už vše přepracované. :)
 

ŽSR 160

Cestující
A tu cennou práci si nikde nezálohuješ? To je kaskadérství. Já kdybych neměl zálohy, tak jsem skončil už před mnoha lety. Mnohokrát jsem poznal ten mrazivý pocit, když na obrazovce z MSTS nezbylo nic jiného než klinická smrt a byl jsem rád, když jsem mohl odskočit do práce pro zálohu o několik kroků zpět. A kdyby odešel disk, tak platí to samé. Ale stalo se mi to naštěstí za těch 17 let jenom jednou a to jsem měl disk z druhé ruky, který měl neuvěřitelných 20 giga. :) Také to zachránila záloha jinde, ale stejně v těch dobách jsem ještě tratě do MSTS moc stavět neuměl, tak žádná škoda. Stejně je v současnosti už vše přepracované. :)
Zdravím,
Tak zálohujem si,je to samozrejmosť odznova by sa mi už fakt nechcelo. :D čiže bude nový HDD a ide sa ďalej. :)
 
A tu cennou práci si nikde nezálohuješ? To je kaskadérství. Já kdybych neměl zálohy, tak jsem skončil už před mnoha lety. Mnohokrát jsem poznal ten mrazivý pocit, když na obrazovce z MSTS nezbylo nic jiného než klinická smrt a byl jsem rád, když jsem mohl odskočit do práce pro zálohu o několik kroků zpět. A kdyby odešel disk, tak platí to samé. Ale stalo se mi to naštěstí za těch 17 let jenom jednou a to jsem měl disk z druhé ruky, který měl neuvěřitelných 20 giga. :) Také to zachránila záloha jinde, ale stejně v těch dobách jsem ještě tratě do MSTS moc stavět neuměl, tak žádná škoda. Stejně je v současnosti už vše přepracované. :)
Ja som sa so zálohovaním inšpiroval v práci, kde používame gitlab, tak som svoju trať odzalohoval na github, čo je verzionovací systém pre vývoj softvéru. Podstate po ukončení prác vždy to pushnem na github, a keby aj došlo poškodeniu prace alebo strate, tak viem rýchlo si urobiť klon z githubu a môžem pokračovať ďalej. Je to jednoduchšie a zároveň prístupne odkiaľkoľvek, a tak aj pre skúsenejších úživateľov, aktivitarov a modelárov, ktorí hneť môžu aj úpozornovať na chyby a do officialnej verzie sa môže trať dostať celkom odladená.
 

ŽSR 160

Cestující
Taakže, po dlhšej odstávke kvôli mŕtvemu HDD a zohnaní novej mašiny, zopár fotiek zo stavby. (Nie nevzdal som to :D ), Stavba pokračuje ak to čas dovolí, ale budem pozitívny , ostáva už iba niečo do cca 150km trate dorobiť krajinu, návestidlá atď., čiže ide to pomalšie ale ako vravíme na Východe ,, robim co možem". :D
Keďže som už zavítal do stanice Lenartovce, tak som sa už pustil aj do pohraničnej stanice Banréve. Snímka obrazovky (5).jpgSnímka obrazovky (4).jpg
A takisto dokončovanie kratšieho úseku a to Medzev - Moldava nad Bodvou.
Snímka obrazovky (3).jpgSnímka obrazovky (2).jpg
Časom pribudne viacero fotiek, pre zatiaľ Vám prajem pekný večer a ďakujem za trpezlivosť. :)
 

alcapone

Pomocník strojvedoucího
To nejsou jen tratě, to jsou i silnice. Hlavně, že za to platíme. Ta krabka pípá jak splašená.
 

ŽSR 160

Cestující
Žsr to má absolútne na háku,je otázka času kedy sa niečo stane,hlavne v úseku Šurany - Zvolen kde tam ísť ,,rýchlikom" je skôr o prestupovaní na autobus ako sa odviezť v pohodlí Náhodného dopravcu,kde zaručene prídete o uši a oči,nervy keďže hlási to ako keby tam sedeli iba nemí cestujúci a o svetle ako na výsluchu( hlavne na nočnom R z Košíc ani nevravím),hlavne že sa točia peniaze. :D
 
Nahoře