Trať Bratislava-Brno-Č.Třebová-Kolín-Praha - archív #7

Stav
nelze přidat další příspěvky.

Martens

Strojvedoucí
#1
Trať Bratislava-Brno-Č.Třebová-Kolín-Praha

Z technických důvodů bylo potřeba staré vlákno uzavřít a starší příspěvky archivovat. Pokračujte proto, prosím, zde v tomto vláknu.

Přímé odkazy na archivy:

Trať Bratislava-Brno-Č.Třebová-Kolín-Praha - archív #6
Trať Bratislava-Brno-Č.Třebová-Kolín-Praha - archív #5
Trať Kúty - Brno - Č.Třebová- Kolín - Praha - archív #4
Trať Kúty - Brno - Č.Třebová- Kolín - Praha - archív #3
Trať Kúty - Brno - (směr Praha) - archív #2
Trať Kúty - Brno - (směr Praha) - archív #1
 
Naposled editoval moderátor:

PAja26

Pokladník
#2
Chci se jen zeptat. Je to směrováno spíše na autora tratě pana Šemoru. Setkal jsem se na hradeckých tratích s tím že nejsou osazeny předvěsti před snížením rychlosti (v oblouku u zast. Lípa n. O. na trati Týniště n. O. -- Choceň a možná i jinde). Je to ta trojúhelníková značka s číslicí ve žlutém poli. Je to vždy u snížení rychlosti ze 100km/h na 90km/h. Přitom na jiných místech tratě to je ve stejných případech osazeno, a i předvěsti ke "kulatým" ryhlostníkům (pro vozidla 3. kat. přechodnosti) z 80 na 70 jsou osazeny. Musím tedy spoléhat na poznání tratě. Moje otázka tedy zní zda je toto podepřeno nějakým předpisem kdy ty předvěsti jsou osazeny či ne. Nebo se jedná o nelegální sběratelskou činnost osob tmavší barvy peti obohacujících se na cizím kovovém zařízení?:)
 
#3
Pokud se jedná o snížení rychlosti do 10km/h, tak se předvěstníky neosazují. Na hradeckých tratích skutečně nikdy nebyly. Proto jsem zíral na koridorech, kde jsou i tyto předvěstníky osazovány. Ale jak psal nedávno Dráčik, do Bratislavy od Vinohrad v reálu chybí předvěstník ze 100km/h na 30km/h a nikomu to nevadí. (tehdy jsem měl opačnou kritiku, že jsem předvěstník s číslicí 3 osadil, ale v reálu není :D )
 

PAja26

Pokladník
#4
Aha, tak joo. Chtěl jsem si to jen ověřit, protože mě to parkrát už zaskočilo. Tak jsem chtěl vědět jak to ve skutečnosti je. Má to v praxi asi logiku, komu by vadilo překročení rychlosti do 10km/h pokud se nejedná o konstrukční rychlost loko. Jen MSTS občas přeháněl i s 1km/h.
 
L

LUBOS BALUS

Host
#5
Ahojte. No jo ale když to překročení rychlosti nevadí tak by to nemuselo ani vyhazovat záchranou brzdu? Když k tomu přijedu tak už nestihnu zpomalit.
 
M

Mondeo

Host
#7
VaclavP napsal:
Já jezdím s trackmonitorem (F4) a je to vyřešený
To ale není právě to pravé ořechové, na trati taky nemáš monitor s ukazatelem rychlosti, to je od reálu dost vzdálené. Všichni jsme ale začínali s Track monitorem
 
#8
LUBOS BALUS napsal:
Ahojte. No jo ale když to překročení rychlosti nevadí tak by to nemuselo ani vyhazovat záchranou brzdu? Když k tomu přijedu tak už nestihnu zpomalit.
Překročení rychlosti vadí. Fíra, který neví jaké jsou traťové rychlosti v daném úseku tam sám nemá co dělat. Od toho je seznání trati. Pokud si vše nepamatuji, tak je nutné si vše napsat na papírek. Komu to vadí, ať nehraje MSTS, ale Trainz.
Track monitor sice na lokomotivě není, ale v MSTS je místo rychloměru nezřetelná mazanice a také TM pomůže těm, kteří mají hlavu děravou a nemohou si zapamatovat traťové rychlosti. Takže já si jízdu bez TM neumím představit. I z důvodu, že mi pomůže odhalit chyby v trati.
 
#9
ja sa snazim jazdit bez trackmonitoru, hoci som este uplny zaciatocnik(6tyzdnov), ale je pravda, ze parkrat ma taketo nepredvidane znizene rychlosti zaskocilo, zatiahla sa zachranna brzda a musel som si aktivitu loadnut(TdBP)...preto by ma zaujimalo, ako je to v reale...ak sa na trat dostane strojvodca bez poznania trate-dostane nejake instrukcie? alebo sa jednoducho prekrocenie rychlosti o 10kmh toleruje?bez vyhodenia zachrannej brzdy?
inak obcasne pouzitie trackmonitoru si pre seba odôvodnujem ako nahradu za poznanie trate... :D
 

Martens

Strojvedoucí
#10
Mondeo napsal:
VaclavP napsal:
Já jezdím s trackmonitorem (F4) a je to vyřešený
To ale není právě to pravé ořechové, na trati taky nemáš monitor s ukazatelem rychlosti, to je od reálu dost vzdálené. Všichni jsme ale začínali s Track monitorem
Berte TM jako seznání na trati, které fíra musí bezpodmínečně mít, než vyjede byť i na nový kus štreky.....

Pak už to jde i bez TM....
 

Martens

Strojvedoucí
#11
ramelow napsal:
ja sa snazim jazdit bez trackmonitoru, hoci som este uplny zaciatocnik(6tyzdnov), ale je pravda, ze parkrat ma taketo nepredvidane znizene rychlosti zaskocilo, zatiahla sa zachranna brzda a musel som si aktivitu loadnut(TdBP)...preto by ma zaujimalo, ako je to v reale...ak sa na trat dostane strojvodca bez poznania trate-dostane nejake instrukcie? alebo sa jednoducho prekrocenie rychlosti o 10kmh toleruje?bez vyhodenia zachrannej brzdy?
inak obcasne pouzitie trackmonitoru si pre seba odôvodnujem ako nahradu za poznanie trate... :D
Pokud jede fíra na nějakém traťovém úseku bez seznání,musí mít na stanovišti pilota, který má na daný úsek seznání ..... sám tam jet nesmí ......

Nejsem si ale jistý, jestli to seznání je nějak časově omezeno.....

Zaúčinkování rychlobrzdy při překročení rychlosti ....klasické LVZ s mechanickým rychloměrem toto nemá implementováno, překročení rychlosti u mašin s LVZ MIREL už snad ano....někde se to tady probíralo
 
#12
prekrocenie rychlosti a trhanie zachrannej brzdy:
ani "bezne" (stare) VZ, ani MIREL to nedokazu - dokaze to leda tak vozdilo vybavene AVV (esus) - ostatne nemaju moznost zistit aka je maximalna tratova rychlost!

rychlobrzda zasiahne pri prekroceni maximalnej rychlosti vozidla, v pripade VZ MIREL aj pri prekroceni maximalnej rychlosti vlaku (ktoru si fira rucne nastavi do pamate pred jazdou a ktora plati na celu trasu) (+ teda MIREL kontroluje jazdu okolo zltej na max. 120)
inak z prirucky k MIREL-u:
* prekrocenie navolenej rychlosti o 3 km/h - udaj o rychlosti sa rozblika
* o 5 km/h - ozve sa zvukovy signal
* o 7 km/h - dojde k samocinemu zastaveniu vlaku.
 
V

VaclavP

Host
#13
Mondeo napsal:
VaclavP napsal:
Já jezdím s trackmonitorem (F4) a je to vyřešený
To ale není právě to pravé ořechové, na trati taky nemáš monitor s ukazatelem rychlosti, to je od reálu dost vzdálené. Všichni jsme ale začínali s Track monitorem
Viditelnost v reálu a v MSTS je dost rozdílná: Navíc při rozsahu tratí je docela obtížný mít všude poznání
 
#14
VaclavP napsal:
Mondeo napsal:
VaclavP napsal:
Já jezdím s trackmonitorem (F4) a je to vyřešený
To ale není právě to pravé ořechové, na trati taky nemáš monitor s ukazatelem rychlosti, to je od reálu dost vzdálené. Všichni jsme ale začínali s Track monitorem
Viditelnost v reálu a v MSTS je dost rozdílná: Navíc při rozsahu tratí je docela obtížný mít všude poznání
Jaká obtížnost seznání?
Já měl standartně Praha-Pardubice/Lovosice/Beroun/Benešov/Přerov, Pardubice-Hradec - Jaroměř/Choceň/Chlumec - Velký Osek, Kolín - Nymburk - Poříčany/Praha Vysočany a Pražské spojky. A musel jsem si pamatovat, kde je jaká rychlost, kde jsou jaká návěstidla, jak se jezdí po nesprávné koleji, kde se musí pískat, kde se vypravuje vlak výpravkou, kde stačilo postavení návěstidla a návěst průvodčího/hodinky, atd. A vše šlo.
 
V

VaclavP

Host
#15
Zbyněk Šemora napsal:
VaclavP napsal:
Mondeo napsal:
VaclavP napsal:
Já jezdím s trackmonitorem (F4) a je to vyřešený
To ale není právě to pravé ořechové, na trati taky nemáš monitor s ukazatelem rychlosti, to je od reálu dost vzdálené. Všichni jsme ale začínali s Track monitorem
Viditelnost v reálu a v MSTS je dost rozdílná: Navíc při rozsahu tratí je docela obtížný mít všude poznání
Jaká obtížnost seznání?
Já měl standartně Praha-Pardubice/Lovosice/Beroun/Benešov/Přerov, Pardubice-Hradec - Jaroměř/Choceň/Chlumec - Velký Osek, Kolín - Nymburk - Poříčany/Praha Vysočany a Pražské spojky. A musel jsem si pamatovat, kde je jaká rychlost, kde jsou jaká návěstidla, jak se jezdí po nesprávné koleji, kde se musí pískat, kde se vypravuje vlak výpravkou, kde stačilo postavení návěstidla a návěst průvodčího/hodinky, atd. A vše šlo.
Ale jezdil jste určitě víc něž cca hodinu denně. Jízdy po nespravné koleji, vypravovaní je snad uvedeno v SJŘ, nebo ne?
 
#16
Fíra si sice musel tahat všechny rozumy v tašce, ale jakoukoli mimořádnost nemohl hledat v předpisech, nýbrž musí ihned reagovat, tudíž mít vše podstatné v hlavě. Ale to už odbočujeme od tématu tohoto vlákna. Já chtěl říci jen tolik, že traťové rychlosti v celé trati BP není problém si zapamatovat. A když ne, máme tu TM, který slouží jako v reálu pilot pro ty, kteří jedou v trati poprve nebo jezdí jen zřídka.
 
V

VaclavP

Host
#17
Zbyněk Šemora napsal:
Fíra si sice musel tahat všechny rozumy v tašce, ale jakoukoli mimořádnost nemohl hledat v předpisech, nýbrž musí ihned reagovat, tudíž mít vše podstatné v hlavě. Ale to už odbočujeme od tématu tohoto vlákna. Já chtěl říci jen tolik, že traťové rychlosti v celé trati BP není problém si zapamatovat. A když ne, máme tu TM, který slouží jako v reálu pilot pro ty, kteří jedou v trati poprve nebo jezdí jen zřídka.
Pěkné uzavření
 
Naposled editoval moderátor:
Stav
nelze přidat další příspěvky.
Nahoře