Náměty na aktivity - pro všechny aktivitáře

Martens

Strojvedoucí
#1
Možná mne forum umlátí, možná ne, ale zkusím toto vlákno založit jako seznam námětů na aktivity. Pokud se některého námětu chopí aktivitář, rád bych o tom věděl a daný námět se pak vyškrtne. Opět bych poprosil, aby se toto vlákno oprostilo od komentářů a byly tu čistě jenom náměty od vás.

Pozn. moderátora:
Dal jsem to nahoru aby to nezapadlo, jako nápad to není špatný...
 

Martens

Strojvedoucí
#2
R791 Orlice alias 451 nedojela

Nymburk - Dnes okolo 17:30 hod. se porouchala jednotka řady 451 nasazená na spoji 9425 z Prahy Masarykova nádraží do Kolína. Vlak zastavil vlivem poruchy brzd před mostem přes Labe v Čelákovicích, na místě stál minimálně půl hodiny a následně museli cestující přestoupit do vlaku R 791 Orlice, ze kterého se stal "osobní vlak" zastavující ve všech následných stanicích a zastávkách.

Zdroj: http://www.zelpage.cz/zpravy/4009
 
Naposled editoval moderátor:
#3
Taky mám jeden nápad z 2.1.2007. Sice zatím nejde uskutečnit, ale někdy snad jo.

R 678 Brno - Havlíčkův Brod - Praha.
Z Kuřimi jel jako náhrada za nepojízdný Os 4604, takže zastavoval na všech zastávkách. Ve Žďáře n./S. zpoždění 20 minut. Cílem aktivity by bylo do Prahy co nejvíc snížit zpoždění.

Os 4604 - 242.243
R 678 - 363.109

Zdroj: vlastní vzpomínka a čísla HV z k-report.net
 
#4
Balt Orient expres, 18 vozů, tma, déšť, lokomotiva ES 499.0 a nemá písek. Úsek Brno - Praha. Do Tišnova to ještě jelo. Ale dál do Vlkova rychlost klesala a klesala a do prvního tunelu před Dolními Loučkami jsme se plazili systémem 4metry dopředu, 2 metry dozadu. V tunelu se to chytilo a fíra to rozjel na rychlost až 10km/h, za tunelem to samé. Po nesprávné nás předjížděly osobní vlaky a do Vlkova jsme přijeli asi hodinu a půl zpožděni. Dál už to jelo normálně.
Aktivity mají jeden háček. Tato trať zatím není postavená.

Jednou jsme jeli do Prahy tímto vlakem s kolegy strojvedoucími, kteří si ke mě přijeli pro víno a já jim tuto historku vyprávěl. A Bingo, situace se opakovala. Jen jsme koukali z okna jak se mašinka snaží rozjet, blesky od kol a rána z vybavení hlavního vypínače a následné couvnutí soupravy . Pak mne pohlavkovali, že jsem tohle zpoždění přivolal.
 
Naposled editoval moderátor:

Venny

Posunovač
#5
Pro 310 a případně další

Zkusím téma trochu oživit.
Aktivita z období ČSD pro trať 310: z vojenského skladu Dětřichov je třeba převézt zvláštní muniční vlak (omáčku "proč" si vymyslete sami). Manipulační mašinka z Dětřichova vytáhne po nějakém tom posunu 2-3 kryté vozy s municí a vozem pro doprovod / stráž (typ Rybák, Byzk). Vše musí být hotovo v limitu, než si od Bruntálu přijede pro muničák zvláštní lokomotiva (motor). Připojit lokomotivu k soupravě a odvést do Olomouce s nějakým tím trafficem.
Aktivita by mohla pokračovat na jiné trati - např. BP. Po různých zdržováních a odklonech dojet V ČASOVÉM LIMITU s muničním vlakem do cílové stanice - např. Hradec Králové / Jaroměř (tam byla posádka) nebo do Milovic (přes Nymburk - zde odstavení lokomotivy, opět místní posunovací mašinka až do Milovic) pro bratrskou sovětskou posádku :salut:. Zde by nesměl chybět pobyt v České Třebové na vjezdovém a odjezdovém nádraží (samozřejmě rozumně zkrácený) s nezbytnou výměnou lokomotiv, případně výměnou "poškozeného" doprovodného vozu pro stráž za jiný (osobní zážitek z vojenského transportu - tehdy jsme však opravovali v dílnách). V Chocni odklon z hlavní trati na vedlejší atd. atd. dle fantazie autora.
Samozřejmě - je možno odjet do Opavy, zde "přestoupit" na 321 a pokračovat s několika zápletkami třeba až na Slovensko (cílové stanice např. Žilina, L. Mikuláš).
Jsem připraven konzultovat některé věci na SZ. :study:

Jinak Aktuality na Želpage a podobných stránkách jsou jednou velkou studnou inspirace pro všechny tvůrce aktivit. Motto : "Jo jo. Pořád se něco (u ČD) děje..."
 
Naposled editoval moderátor:

Vrbam

Pomocník strojvedoucího
#6
Na zajímavý námět mi přiměla jízda rychlíku Praha - Tanvald, vlak původně jede s vozy 854 a Btn, ale ten deb byl nahrazen soupravou se 749 a vozy BDs a Btn. Vzhledem k nutnosti vytápět BDs a k faktu, že Btn nemají průběžný kabel el. topení, byla nutnost v koncové stanici provést při obratu 2 posuny. Dostat lokomotivu opět na začátek vlaku a druhý dostat BDs mezi loko a Btn, aby mohl být vytápěn. A pak následovala cesta zpět.

Po prohlídce stránek http://dev.vagao.com/2008/01/05/20-tgv-pos (info od Pikka), jsem dostal nápad třeba na misi v BP návoz nebo odvoz soupravy TGV z zkušebního okruhu Cerhenice/Velim.
 

KimiR

Provozní technik
#8
co třeba 24 h na trati 090 se soupravami EN,EC určitý R a určité OS vlaky.Začátek šichty v Děčíně na En 353 Johannes Kepler,odvoz do prahy holešovice,posun na Ec 176 odjezd směr Děčín,udělat posun v děčíně na Ec 171 Hungaria odjezd Praha Holešovice,v Holešovicích posun na R 610 odjezd směr Ústí nad Labem hl.n.,v Ústí udělat přejezd do Děčína jako Lv 175,v Děčíně udělat posun na Ec 175 Jan Jesenius odjezd Holešovice,v holešovicích posun na opožděnou Ec 172 Vindobona odjezd směr Děčín,v Děčíně posun na opožděný Ec 177 odjezd směr Holešovice.V holešovicích posun na EN 352 Johannes Kepler odjezd směr Děčín.V děčíně posuna na Os 2364/5 odjezd směr Ústí západ,udělat posun na připravené plné vagony uhlí jako NEx odjezd Elektrárna Emělník,tam odpojit plné vozy uhlí a vzít prázdné vozy bez uhlí a odjezd směr Holešovice.V holešovicích posun na R 420 Excelsior odjezd směr Ústí a v Ústí udělat poslední posun na R 689 odjezd směr Děčín.V děčíně si můžete už v klídku odychnout a dít si šlofíčka,tím by aktivita skončila po vyložení cestujicích v Děčíně hl. n. .Lukáš Mach
 

Ondra.H

Provozní technik
#9
KimiR napsal:
co třeba 24 h na trati 090 se soupravami EN,EC určitý R a určité OS vlaky.Začátek šichty v Děčíně na En 353 Johannes Kepler,odvoz do prahy holešovice,posun na Ec 176 odjezd směr Děčín,udělat posun v děčíně na Ec 171 Hungaria odjezd Praha Holešovice,v Holešovicích posun na R 610 odjezd směr Ústí nad Labem hl.n.,v Ústí udělat přejezd do Děčína jako Lv 175,v Děčíně udělat posun na Ec 175 Jan Jesenius odjezd Holešovice,v holešovicích posun na opožděnou Ec 172 Vindobona odjezd směr Děčín,v Děčíně posun na opožděný Ec 177 odjezd směr Holešovice.V holešovicích posun na EN 352 Johannes Kepler odjezd směr Děčín.V děčíně posuna na Os 2364/5 odjezd směr Ústí západ,udělat posun na připravené plné vagony uhlí jako NEx odjezd Elektrárna Emělník,tam odpojit plné vozy uhlí a vzít prázdné vozy bez uhlí a odjezd směr Holešovice.V holešovicích posun na R 420 Excelsior odjezd směr Ústí a v Ústí udělat poslední posun na R 689 odjezd směr Děčín.V děčíně si můžete už v klídku odychnout a dít si šlofíčka,tím by aktivita skončila po vyložení cestujicích v Děčíně hl. n. .Lukáš Mach
Jako námět je to sice hezké, ale neuskutečnitelné, jak dlouho si myslíš že by trvala tvorba takovéto aktivity ? Kolik by tam, muselo být trafficu ? Navíc by ses v aktivity editoru v těch trasách nevyznal. Jak to potom testovat ? V polovině testu objevíš nějakou větší chybu a musíš jet 12 hodin znovu. Navíc, viděl jsi někdy 24 hodinou šichtu ?
 

KimiR

Provozní technik
#10
Ondra.H napsal:
KimiR napsal:
co třeba 24 h na trati 090 se soupravami EN,EC určitý R a určité OS vlaky.Začátek šichty v Děčíně na En 353 Johannes Kepler,odvoz do prahy holešovice,posun na Ec 176 odjezd směr Děčín,udělat posun v děčíně na Ec 171 Hungaria odjezd Praha Holešovice,v Holešovicích posun na R 610 odjezd směr Ústí nad Labem hl.n.,v Ústí udělat přejezd do Děčína jako Lv 175,v Děčíně udělat posun na Ec 175 Jan Jesenius odjezd Holešovice,v holešovicích posun na opožděnou Ec 172 Vindobona odjezd směr Děčín,v Děčíně posun na opožděný Ec 177 odjezd směr Holešovice.V holešovicích posun na EN 352 Johannes Kepler odjezd směr Děčín.V děčíně posuna na Os 2364/5 odjezd směr Ústí západ,udělat posun na připravené plné vagony uhlí jako NEx odjezd Elektrárna Emělník,tam odpojit plné vozy uhlí a vzít prázdné vozy bez uhlí a odjezd směr Holešovice.V holešovicích posun na R 420 Excelsior odjezd směr Ústí a v Ústí udělat poslední posun na R 689 odjezd směr Děčín.V děčíně si můžete už v klídku odychnout a dít si šlofíčka,tím by aktivita skončila po vyložení cestujicích v Děčíně hl. n. .Lukáš Mach
Jako námět je to sice hezké, ale neuskutečnitelné, jak dlouho si myslíš že by trvala tvorba takovéto aktivity ? Kolik by tam, muselo být trafficu ? Navíc by ses v aktivity editoru v těch trasách nevyznal. Jak to potom testovat ? V polovině testu objevíš nějakou větší chybu a musíš jet 12 hodin znovu. Navíc, viděl jsi někdy 24 hodinou šichtu ?
Tak nebude noc,bez toho NEx,R 420 Excelsior a bez R 689.To už by snad hratelné bylo
 

Ondra.H

Provozní technik
#11
KimiR napsal:
Ondra.H napsal:
KimiR napsal:
co třeba 24 h na trati 090 se soupravami EN,EC určitý R a určité OS vlaky.Začátek šichty v Děčíně na En 353 Johannes Kepler,odvoz do prahy holešovice,posun na Ec 176 odjezd směr Děčín,udělat posun v děčíně na Ec 171 Hungaria odjezd Praha Holešovice,v Holešovicích posun na R 610 odjezd směr Ústí nad Labem hl.n.,v Ústí udělat přejezd do Děčína jako Lv 175,v Děčíně udělat posun na Ec 175 Jan Jesenius odjezd Holešovice,v holešovicích posun na opožděnou Ec 172 Vindobona odjezd směr Děčín,v Děčíně posun na opožděný Ec 177 odjezd směr Holešovice.V holešovicích posun na EN 352 Johannes Kepler odjezd směr Děčín.V děčíně posuna na Os 2364/5 odjezd směr Ústí západ,udělat posun na připravené plné vagony uhlí jako NEx odjezd Elektrárna Emělník,tam odpojit plné vozy uhlí a vzít prázdné vozy bez uhlí a odjezd směr Holešovice.V holešovicích posun na R 420 Excelsior odjezd směr Ústí a v Ústí udělat poslední posun na R 689 odjezd směr Děčín.V děčíně si můžete už v klídku odychnout a dít si šlofíčka,tím by aktivita skončila po vyložení cestujicích v Děčíně hl. n. .Lukáš Mach
Jako námět je to sice hezké, ale neuskutečnitelné, jak dlouho si myslíš že by trvala tvorba takovéto aktivity ? Kolik by tam, muselo být trafficu ? Navíc by ses v aktivity editoru v těch trasách nevyznal. Jak to potom testovat ? V polovině testu objevíš nějakou větší chybu a musíš jet 12 hodin znovu. Navíc, viděl jsi někdy 24 hodinou šichtu ?
Tak nebude noc,bez toho NEx,R 420 Excelsior a bez R 689.To už by snad hratelné bylo
Když to rozdělíš na víc částí, tak to hratelné určitě bude.
 
#13
Až Zbyněk dodělá Vysočinu, tak zkuste toto:
Brno Hl.n. léto večer. R6xx (číslo si nevzpomenu) do Prahy Smíchova je připraven k odjezdu, ale v čele má 263 002 (Dášu). Odjede řádně v 18:47 a jede bez mimořádností. V HB ho však dojede NEx, co předtím stál v Maloměřicích! Vlak po pauzičce pokračuje na KH, zastaví a traktor 731 pomůže s posunem Dáši a na rychlík najede eso 36x yyy. než však stihne najet eso na vlak, vlevo od vlaku zastaví nám již notoricky známý Nex, aby vyměnil laminu za bastarda. R odjíždí do Kolína bez zpoždědí. Na konci v Praze Hl.n by měl být přerušený odjezd (=náhlá brzda) kvůli zapomenuté průvodčí.
Toto se stalo v Srpnu 2001 při mé cestě z Brna.
 
#15
Já si myslím, že je zbytečné sem psát své tipy na zápletky pro aktivity. Lepší je si sednout k editoru a svůj nápad nebo tip rovnou realizovat. Já to tak alespoň dělám. Není to nic těžkého a tvorbu aktivit musí zvládnout každý začátečník. Jen je nutné trochu :study: :study: :study:
Jak pravil Lenin: Učit se, učit se, učit se. :D
Když jsem se to naučil já 50 letý dědek, tak pro mladších to musí být brnkačka. :D
 

Martens

Strojvedoucí
#16
Zbyněk Šemora napsal:
Já si myslím, že je zbytečné sem psát své tipy na zápletky pro aktivity. Lepší je si sednout k editoru a svůj nápad nebo tip rovnou realizovat. Já to tak alespoň dělám. Není to nic těžkého a tvorbu aktivit musí zvládnout každý začátečník. Jen je nutné trochu :study: :study: :study:
Jak pravil Lenin: Učit se, učit se, učit se. :D
Když jsem se to naučil já 50 letý dědek, tak pro mladších to musí být brnkačka. :D
Zbyňku, jak vidíš, tak podle dotazů, které se u práce s AE nebo při tvorbě aktivit objevují v hojné míře, to až taková brnkačka není. Takže tohle vlákno má své opodstatnění.

Další důvodem proč to sem psát je to, že ne všichni mají mraky času na to, aby sedli a splácali "nějakou" aktivitu.

Takže náměty klidně dál - třeba až nebude mít nějaký profesionální aktivitář do čeho píchnout, najde v této studnici nápadů motivaci.
 
#17
Martensi, nechci se s Tebou dohadovat, ale opravdu, pokud se naučím základy, tak udělat jednoduchou aktivitu je opravdu brnkačka. Například Kuba nedávno napsal, že od zasednutí k PC po vyexportování aktivity ke stažení uplynuly dvě hodiny. Což je podstatně méně času, než vysedávat u různých fór a mnohem delší dobu sem psát své nekonečné elaboráty. :D Pokud času mám málo, ale mám moc pracovních povinností, tak není psáno nikde, že aktivitu vydám tentýž den. Vždyť já své aktivity tvořím několik měsíců. Protože chodím do práce a mám povinnosti od skladníka po ředitele v jedné osobě. Doma mám v opatrování psa a 89 letého dědy. Také je třeba někam vyrazit ven, nelze jen sedět u PC. A vymlouvám se na to někdy? Nevymlouvám. Ale povzdechnout si po aktualizaci, že mi tvorba dala při všech pracovních povinnostech zabrat, na to mám plné právo. Jen někteří jedinci tohle dokáží otočit proti mě, že na práci nestačím. Hold pohodlnější je naříkat že musím chodit do práce a jiné povinnosti než si dát přecevzetí, že něco do MSTS vytvořím. A kdo si udělá čas psát sem do tohoto fóra, tak má i čas do MSTS tvořit. A tohle je svatá pravda.

Já když si přečtu poslední náměty, tak jsou na to reakce, že je to v MSTS neuskutečnitelné. Proto je to výzva pro autory nápadů, aby se tvorbu aktivit naučili a všem dokázali, že to nějak udělat jde. Viz najetí zálohy na rychlík v Praze hlavním, kde se přidávaly vozy ( Poison?)
 

Ondra.H

Provozní technik
#18
Tak to Kubu, obdivuji, že dovede udělat aktivitu za dvě hodiny, mě nějaká lehčí trvá aspoň dva dny a to musím ještě mít náladu. Složitější aktivity ze složitou trasou to už je práce na týdny a měsíce. Nejlepší potom je přijít na nějakou chybu v trase, potom upravovat trasu a ještě hlášky ohledně vzdálenosti, to už je práce pro vraha.
 
Naposled editoval moderátor:

Kuba

Provozní technik
#20
plukas napsal:
Nápodobně.. jo také by mě zajámalo, jak to Kuba zvládá za 2 hodiny.. Ale když se mu daří, proč ne..
Musím to uvést na pravou míru. ANO, řekl jsem jednou, že mi aktivita trvala dvě hodiny i s obědem , ale to byla aktivita Žilina - Čadca, v noci, takže traffic skoro nulový.
 
Naposled editoval moderátor:
Nahoře