Nehody

Martens

Strojvedoucí
Jenže k nedodržení předpisů došlo právě na straně SŽDC. Mezi předvěstníkem 3 a rychlostníkem 30 byly ještě další rychlostníky, které tam být neměly.
Bobe, pokud tomu tak je, tak je to jednoznačně průser na straně SŽDC.

Co mne na tom ale zaráží, že s tímhle poznatkem nevyrukoval nikdo z FS ani - a že se tam důkladně řeší i banálnější problémy. Je tedy divné, že na to, že by se mezi předvěstníkem na 30 a rychlostníkem za celou dobu neupozornil nikdo - a to ani jak z diskusí mezi strojvedoucími, tak na toto neupozornil nikdo ze strojvedoucích, kteří tam jezdí od doby, kdy tu PJ změnili.

U této MÚ se hlavní argumenty FS motají hlavně a jen kolem toho, že SŽDC "v tichosti" udělala změnu z pomalé jízdy na trvalou traťovou rychlost u dočasné přeložky trati a nenechali to jako PJ u tak závažného omezení. A nevěřím tomu, že by si ty případné chybné rychlostníky nechala FS pro sebe a neomlátila to už dávno SŽDC o hlavu.
 

Martens

Strojvedoucí
Tak jak psal bob57_cz o tom dalším rychlostníku, tak tady je předběžné info z DI https://www.facebook.com/jan.beranek.ct/videos/1104319789775735/UzpfSTEzNzIzODIyNzI6MTAxNTcyMzczMjk1ODEwMjM/

Opravdu je tam za předvěstníkem na 3 cca po 2 vteřinách jízdy rychlostník na 90, který nebyl zakrytý - pokud to bylo v režimu PJ, tak by to zřejmě v rozporu s D1 nebylo - ale tím, že z PJ 30km/h udělali traťovku, tak to je fakticky předpisový nesmysl a měly by za toto padat na SŽDC hlavy.
 
O tom přemýšlím celou dobu, že umístit někam předvěstník PJ s ohledem na dodržení podmínky absence "mezilehlých" rychlostníků by mohlo být prakticky neřešitelné. Čili při PJ je to zřejmě povoleno.
 

Martens

Strojvedoucí
O tom přemýšlím celou dobu, že umístit někam předvěstník PJ s ohledem na dodržení podmínky absence "mezilehlých" rychlostníků by mohlo být prakticky neřešitelné. Čili při PJ je to zřejmě povoleno.
No jasně - u PJ to má logiku - je to mimořádný stav, máš k tomu rozkaz a předvěstník PJ a návěstidla pro začátek a konec PJ - tedy jednoznačně definováno. Ale když z toho udělali trvalou traťovou rychlost, tak tam ty rychlostníky 70,100,95 nechali.

Jen nevím - znalí doplní - na tom videu jsou ty "zapomenuté" rychlostníky po levé straně TK - to je taky OK (tedy jestli je to video ze stejného směru)?
 
Martens: ze snímků, které jsou součástí videa, nelze jednoznačně určit, ze které strany jsou umístěny. Z logiky věci a znalosti místa je ale pravděpodobné, že jsou umístěny po levé straně směrem z Chodovky do Mariánek. Trať zde prochází lesem, úsek je rovný, traťová rychlost relativně vysoká. Oblouk doleva, viditelný za návěstidlem, je součástí velkého "oblouku" kterým trať opouští les, vpravo objíždí část obce Chotěnov - Skláře a dalším obloukem se dostává na kraj Mariánek - viz mapa, nejlíp letecký pohled. Místo nehody je mezi, v místě kde trať úplně opouští les, a nachází se zde mostek přes polní cestu a další přes Kosí potok. Z mapy je to patrné ihned - přímý směr trati zde narušuje objížďka Sklářů. Staveniště není součástí leteckého snímku.
Stanoviště šoutouše, který pořídil video, bylo nejspíš na kraji lesa jižně od hájenky (č.p.23) mezi betonárkou a Lidem. Rychlostníky ve videu snižují traťovou rychlost právě před tím obloukem.
 
Martens: ze snímků, které jsou součástí videa, nelze jednoznačně určit, ze které strany jsou umístěny. Z logiky věci a znalosti místa je ale pravděpodobné, že jsou umístěny po levé straně směrem z Chodovky do Mariánek. Trať zde prochází lesem, úsek je rovný, traťová rychlost relativně vysoká. Oblouk doleva, viditelný za návěstidlem, je součástí velkého "oblouku" kterým trať opouští les, vpravo objíždí část obce Chotěnov - Skláře a dalším obloukem se dostává na kraj Mariánek - viz mapa, nejlíp letecký pohled. Místo nehody je mezi, v místě kde trať úplně opouští les, a nachází se zde mostek přes polní cestu a další přes Kosí potok. Z mapy je to patrné ihned - přímý směr trati zde narušuje objížďka Sklářů. Staveniště není součástí leteckého snímku.
Stanoviště šoutouše, který pořídil video, bylo nejspíš na kraji lesa jižně od hájenky (č.p.23) mezi betonárkou a Lidem. Rychlostníky ve videu snižují traťovou rychlost právě před tím obloukem.
Tak už projely první vlaky...
 
O tom přemýšlím celou dobu, že umístit někam předvěstník PJ s ohledem na dodržení podmínky absence "mezilehlých" rychlostníků by mohlo být prakticky neřešitelné. Čili při PJ je to zřejmě povoleno.
Řešitelné to je - posunout začátek 90 k předvěstníku 30.

Rychlostník 70/100/95 je vlevo, protože je na sloupu TV, který je vlevo. Předpis SŽDC D1 to umožňuje článkem 627 b.
 
Řešitelné to je - posunout začátek 90 k předvěstníku 30.
To si právě nemyslím, protože posunutím rychlostníku 90 blíže k přijíždějícímu vlaku bude nutno předsunout i jeho předvěstník, aby zůstala zachována zábrzdná vzdálenost. A právě tento předvěstník se může dostat před jiný rychlostník a problém je zase na světě a může se řetězit až do Vídně.
 
Správně to nejspíš mělo být tak, že u rychlostníku 70/100/95 měl být i předvěstník 30 se symbolem zkrácené vzdálenosti. Jako to je například z Dlouhé Třebové na odbočku Parník.
 
To si právě nemyslím, protože posunutím rychlostníku 90 blíže k přijíždějícímu vlaku bude nutno předsunout i jeho předvěstník, aby zůstala zachována zábrzdná vzdálenost. A právě tento předvěstník se může dostat před jiný rychlostník a problém je zase na světě a může se řetězit až do Vídně.
Předchozí rychlostník je cca tři kilometry daleko, takže v tomto případě to nehrozí. Nicméně ze strany SZDC je to jedna prasárna z druhou. Počínaje tou šikanou, přes umístění návěstidel, tichou změnu z pomalé jízdy na trvalé omezení, po "dali jsme to do TTP - jsme z obliga. Že odbočím - minulý týden mě zaujala nová zarážedla v Berouně ve šturcech od Závodí. Obrovský problém přišroubovat kozu o 20 cm dál, aby nárazníky byly až za úrovní návěstidla!
 
Tome, psal jsem o předvěstníku PJ - Ten podmínku absence "mezilehlého" rychlostníku splňovat nemusí, protože by pak mohl nastat stav, o kterém píšu, tedy že by to ovlivňovalo další a další polohu rychlostníků před ním.
U Mariánek to při trvalém snížení rychlosti samozřejmě bylo proti předpisu. Je to jako projet kolem značky Stop s dodatkovou tabulkou 50 m a za 20 m minout značku hlavní silnice a ve finále si rozbít hubu o tu stopku.

Jen pro zajímavost, následující absurdity se objevily na silnicích Prahy 8. Michal mi jistě dá za pravdu, že těch úletů ve značení je tam při každé uzavírce dost a dost:

znacka1.jpg
znacka2.jpg

Není to málo, Antone Pavloviči?
20190513_184929.jpg
 
Tak když je to v daném místě takový problém, posunout to všechno "až do Vídně", tak proč to správce infra měnil z PJ na trvalou? Šetří za sankce od dopravců za PJ nebo práci vydávat pořád dokola rozkazy? To, jakým způsobem to udělal, je pak už další kostka do skládanky. Vše dosti macešské a společensky nebezpečné.

Pawlik: K tomu druhému obrázku se zákazem předjíždění... už chápu, proč mě na dálnici před zúžením předjíždějí "nepřispusobiví řidiči" v zákazu předjíždění. Protože to berou za absurditu:rolleyes:.
 
Hledal jsem (ale nenašel ) jednu fotku z Heřmaničky, kde je předvěstník 1 a cca 30 m za ním rychlostník 10 před přejezdem. Vypadá to fakt divně. Ale na té fotce už není vidět, že za přejezdem je třicítka a až po 250 metrech ta desítka, pro kterou ten predvěstník platí. Čili, jak vidět, v sedmdesátých létech na našich tratích to problém nebyl. Jenže to existoval pouze jeden druh rychlostníku a předpisy byly jednodušší, srozumitelnější a měly logiku.
 
Michal mi jistě dá za pravdu, že těch úletů ve značení je tam při každé uzavírce dost a dost
Jo, někdy nad značením zůstává rozum stát. K těm zákazům zastavení, to je ještě dobrý. Alespoň si toho všimneš i jako chodec. Příště ti tam můžou dát týden předem zónu a když mezitím s autem nikam nepojedeš...
 
Pawlik: K tomu druhému obrázku se zákazem předjíždění... už chápu, proč mě na dálnici před zúžením předjíždějí "nepřispusobiví řidiči" v zákazu předjíždění. Protože to berou za absurditu:rolleyes:.
Tos toho tedy moc nepochopil.:confused:
Nepatříš mezi ty, co se cpou do průběžného pruhu hned na začátku připojováku, aby náhodou někoho nedejbože nepodjelí?
 
Jo, někdy nad značením zůstává rozum stát. K těm zákazům zastavení, to je ještě dobrý. Alespoň si toho všimneš i jako chodec. Příště ti tam můžou dát týden předem zónu a když mezitím s autem nikam nepojedeš...
Vtipné je čištění naší slepé ulice, ta je dílem asfaltová a na konci jsou zatravňovačky.
V zatravňovačkách to nikdy nečistí, takže ti, co stojí na asfaltu, hodí auta dozadu a MP tam nikdy pokuty nerozdala (zákaz zastavení tam samozřejmě platí, protože je umístěn na začátku ulice)...až do letoška.
Takže jsem dostal doporučený dopis a flastr 400 Kč, zaplatil jsem a za týden další složenka na 400 Kč. Časový rozestup přestupku 2 min. Policajt mě prostě pokutoval jednou, když šel na konec ulice, a podruhé, když šel zpět.:D
 
Nahoře