Modrá na přejezdu nikdy nebliká, mají ji tam jen barvoslepí a nevzdělaní. Vyhláška hovoří o bílém světle. A to právě není potřeba činit žádná opatření, protože je zajištěno bezpečné přejetí volnými přibližováky.I když na přejezdu bliká modrá, je vždy lepší přibrzdit a kouknout, zda něco náhodou nejede. Poněvač, když prolítne přes šraňky "urvaný vagón", tak ač to má chyba nebude, je to nerovný boj.
Já si všimnul, že jsem napsal nodrá a pak už to nešlo jaksi editovat. Jinak ten urvaný vagón byla nadsázka, jse o to, že i když máš volný přejezd a selhala by jakákoliv technika, tak že tam vjedeš a střetneš se s vlakem, ti je pak prd platné, že jsi neudělal chybu. Takhle nějak to bylo myšleno.Modrá na přejezdu nikdy nebliká
Kdyby nějak selhala ta technika, tak nemůže na přejezdu blikat bílé světlo, které oznamuje, že přejezd není v poruše a je volný. Zhasnutý přejezd neoznamuje ani to, že je volný ani to, že je v provozním stavu. Ten právě může být v poruše a strojvedoucí nemusí být dosud o poruše vyrozuměn, takže nejede ani tou sníženou rychlostí 10, kterou musí jet v případě vyrozumění o poruše.Jinak ten urvaný vagón byla nadsázka, jse o to, že i když máš volný přejezd a selhala by jakákoliv technika, tak že tam vjedeš a střetneš se s vlakem, ti je pak prd platné, že jsi neudělal chybu. Takhle nějak to bylo myšleno.
Což je stále bezpečný stav. Bílé říká volno. Přeskok do výstrahy může způsobit třeba podmáčená kolej či jiný důvod, ale vždy je to v bezpečném stavu, něco tam bliká, takže není zhaslý v poruše. Kdyby nastala porucha, sousední stanice to mají signalizováno aktivně i pasivně. To může být ten případ přepnutí do výstrahy, výpravčí zjistí, že tam nic nejede a ručně to zase uvolní.Bliká bílé světlo a přeskočí na výstražný signál. Aniž by jel vlak, po cca dvou minutách opět začne okamžitě blikat bílé světlo.
Modelová situace: Vlak vjíždí do stanice vybavené reléovým zab. zařízením. Na odjezdovém návěstidle je návěst stůj, na navazujícím zhlaví (za tímto odjezdovým návěstidlem) je žel. přejezd.Kdyby nějak selhala ta technika, tak nemůže na přejezdu blikat bílé světlo, které oznamuje, že přejezd není v poruše a je volný. Zhasnutý přejezd neoznamuje ani to, že je volný ani to, že je v provozním stavu. Ten právě může být v poruše a strojvedoucí nemusí být dosud o poruše vyrozuměn, takže nejede ani tou sníženou rychlostí 10, kterou musí jet v případě vyrozumění o poruše.
Je otázka, jestli je to v kompetenci AŽD. Pokud přejezd blbne, není nic jednoduššího, než to nahlásit na SŽ. Už jsem tak párkrát učinil, vždy byla důvodem nefunkční anulace a vždy mi poslali poděkování a věc napravili.Ale jak je vidno, nikoho to od AŽD celkem netrápí.
O tom dost silně pochybuji. Vidím tady v blízkosti na přejezdu dost nepřehledném (mezi zastávkami Kbelský hřbitov - Zamašská) chování profesionálních řidičů autobusů MHD, jak při blikání bílého světla skoro zastaví a rozhlíží se, zatímco při zhaslém světle tam vlítnou na hulváta bez rozhlédnutí.Předpoklad je, že v autoškole každému vysvětlí, jak se při takovéto situaci na přejezdu chovat.
Nemělo by. Na starších přejezdech, které byly v obvodu stanice (nebo měly něco společného s SZZ) se pozitivní návěst ani nevyskytuje. V současnosti ano, ale svítí pouze za určitých podmínek. Příklad z Měchenic - postaven odjezd, na přejezdu bliká bílá, vlak vjíždí a když si šlápne, přejezd jde do výstrahy. Pokud ale odjezd postaven není, po vjezdu pouze přestane blikat bílá na přejezdu. Pozitivní signál tedy nesvítí, pokud je obsazená některá z dopravních kolejí.... Otázka: Bude, nebo nebude v takové situaci blikat na přejezdu bílé světlo?
...
Hlavně by tu existovalo riziko možnosti rozsvícení přivolávačky bez zavření přejezdu za současného pozitivního signálu pro řidiče.... ale existuje značné riziko, že v případě jeho projetí vjede vlak na otevřený přejezd ...
Podle staré normy ne, podle nové normy ano, pokud je mezi návěstidlem a přejezdem alespoň 50 m.Modelová situace: Vlak vjíždí do stanice vybavené reléovým zab. zařízením. Na odjezdovém návěstidle je návěst stůj, na navazujícím zhlaví (za tímto odjezdovým návěstidlem) je žel. přejezd.
Otázka: Bude, nebo nebude v takové situaci blikat na přejezdu bílé světlo?